خودروهای وارداتی باید تا ۱۰ سال خدمات پس از فروش داشته باشند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
خودروهای وارداتی

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ضمن اشاره به ممنوعیت واردات خودرو اعلام کرد شرکت‌های نمایندگی واردکننده تا ۱۰ سال آینده به خودروهای وارداتی فروخته شده خدمات پس از فروش ارائه خواهند کرد.

با مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از ابتدای تیر ماه واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شد.

بازار خودرو طی این چندماه اخیر دستخوش تحولات زیادی شده و بعضی از خودروسازهای خارجی تصمیم به ترک یا محدود کردن فعالیت‌های خود در ایران گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده تا برخی از نمایندگی‌ها به تعدیل نیروهای شاغل خود روی بیاورند. فرهاد احتشام‌زاده در راستای همین صحبت‌ها گفت: «اطمینان می‌دهیم که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها ارائه خواهد شد.»

درحال حاضر بیش از ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند. فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «حدود هفت هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که در صورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد. این هفت هزار نفر اگر هر کدام متعلق به یک خانواده سه نفره باشند با تصمیم اخیر دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.»

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه گفت: «ما نمی‌دانیم سرنوشت ممنوعیت واردات خودرو چه خواهد شد. متاسفانه تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته صورت می‌گیرد و رویکرد خاصی در این رابطه وجود دارد. اگر ما دچار برخی محدودیت‌های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریم‌های صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.»

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حسین

    شما ببین محصولات ایرانخودرو و سایپا تا ۱۰ دقیقه خدمات گارانتی دارن یا نه بعد بیان همچین قانونی بزارن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه