دانشمندان با نور سلول‌های سرطانی موش را از بین بردند

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سرطان

دانشمندان در جنگ بزرگ‌شان علیه سرطان به دنبال راه‌ حل‌هایی می‌گردند که هم موثر باشند و هم کمتر از روش‌های درمانی فعلی مثل شیمی‌درمانی ویرانگر باشد. در یک ایده‌ی آزمایشی از نور استفاده می‌شود تا سلول‌های سرطانی کاهش داده یا حذف شوند. محققان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو روشی برای حمله به تومورهای غیر قابل جراحی یا دسترسی طراحی کرده‌اند. این روش می‌تواند گزینه‌ای برای بیمارانی باشد که ریسک جراحی آنها بسیار بالاست.

در این تکنیک نوعی ماده‌ی شیمیایی به تومور تزریق و پس از مدتی درون آن پراکنده می‌شود. سپس پرتوی از نور فرابنفش به تومور مملو از ماده‌ی شیمیایی تابیده می‌شود. طبق بیانیه‌ی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو به دنبال آن، این تومور آنقدر اسیدی می‌شود که در واقع خودکشی می‌کند. پس از دو ساعت، ۹۵ درصد سلول‌های سرطانی در یک موش از بین رفتند.

این روش با اینکه هنوز کاملا آزمایشی است، اما قسمت‌های خاصی را هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که شیمی‌درمانی بر تمام سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. از آنجا که این روش درمانی فقط به یک تزریق نیاز دارد، غیرتهاجمی به حساب می‌آید. به همین دلیل برای موارد پیچیده‌ی مثل ساقه‌ی مغز یا نخاع مورد پسند به نظر می‌رسد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مجتبی

    سلام.جالبه اما به نظرم خیلی عالی میشد که نظرات برخی از محققین و پزشکان رو هم میگفتید و البته از همه مهمتر اینه که اون ماده شیمیایی چی هست؟؟و آیا باعث لطمه به بافت مغز و امثال اون در مناطق حساس میشه یا نه؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه