دانشمندان یک قدم به ساخت شنل نامرئی نزدیک‌تر شده‌اند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
شنل نامرئی

از زمانی که کتاب‌های هری پاتر وارد قفسه‌های کتاب شدند، جهان در تلاش بوده که اشیای جادویی دنیای جی. کی. رولینگ را در دنیای واقعی ما تحقق بخشد. یکی از این تجهیزات جادوی شنل نامرئی است.

ساخت شنل نامرئی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که محققان می‌خواهند به آن برسند. حالا محققان دانشگاه «کویین مری» یک قدم به ساخت ماده‌‌ای که بتواند اشیا را ناپدید کند، نزدیک‌تر شده‌اند.

این محققان با صنایع بریتانیا همکاری کرده‌اند تا یک دستگاه پوشاننده را به نمایش گذارند. البته این دستگاه دقیقا چیزی را نامرئی نمی‌کند، بلکه از یک واسطه‌ی نانوکامپوزیت استفاده می‌کند که باعث می‌شود برجستگی اشیا به شکل تخت به نظر برسند. این دستگاه هفت لایه‌ی متمایز با خاصیت الکتریکی دارد و شیئی را که سطوح را مواج می‌کند، پنهان نگه می‌دارد.

wrfbmilsul14wbs1fmhy

نتایج پژوهش‌های این محققان که در ژورنال علمی منتشر شده، نشان می‌دهد که بالاخره روزی می‌رسد که بتوانیم به شنل نامرئی یا به طور کلی قابلیت نامرئی شدن دست پیدا کنیم. علاوه بر این، این دستگاه پتانسیل کاربردهای مختلفی در مهندسی، نورشناسی و صوت‌شناسی دارد. طبق گفته‌ی محققان می‌توان از آن در هر چیزی که به امواج سطوح الکترومغناطیسی مربوط می‌شود، استفاده کرد.

در این مقاله به طور دقیقه گفته نشده که این شنل نامرئی از چه چیزی ساخته شده است، اما عنوان شده که روند تولید آن ارزان‌قیمت است و امکان بازتولید آن هم زیاد است.

منبع: Gizmodo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه