دانمارک رکورد جهانی را در تولید انرژی بادی شکست

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
انرژی بادی

مقامات دانمارکی اعلام کردند که برای دومین سال متوالی دانمارک به عنوان کشوری شناخته شد که بیشترین انرژی بادی را تولید می‌کند.

این شرکت اسکاندیناویایی در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۲ درصد برق مورد نیازش را از طریق نیروی باد تامین کرد. این بیشترین درصدی است که تاکنون یک کشور به آن دست پیدا کرده است.

سال گذشته هم برای اولین بار، این کشور توانست نیروگاه‌های برق بزرگ و مرکزی‌اش را برای یک روز کامل قطع کند و تمام نیروی برق مورد نیازش را از طریق توربین‌های بادی و دیگر منابع انرژی تجدیدپذیر فراهم کرد. این دومین سال متوالی است که دانمارک رکوردی برای انرژی بادی ثبت می‌کند. در سال ۲۰۱۴ میلادی این کشور ۳۹ درصد از نیروی برق‌اش را به وسیله‌ی توربین‌ها تولید کرد.

البته این افزایش درصد تا حدی به خاطر یک سال بسیار بادخیز هم هست؛ اما از سال ۲۰۰۵ به طور پیوسته درصد انرژی بادی این کشور سال به سال افزایش داشته است. در آن سال، تنها ۱۹ درصد انرژی دانمارک از نیروی باد تامین می‌شد. مقامان دانمارک برنامه‌ریزی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ این کشور ۵۰ درصد برق‌اش را از طریق نیروی باد تامین کند و در سال ۲۰۵۰ این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

وزیر نیروی این کشور عنوان کرده که امیدوار است دانمارک نقش یک الگو را برای دیگر کشورها داشته باشد. این در حالی است که در سال ۲۰۱۴، آمریکا تنها اندکی بیش از ۴ درصد از برق کشورش را از طریق نیروی باد تولید کرد. آمار مربوط به سال ۲۰۱۵ این کشور هنوز اعلام نشده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Huffington Post

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar جعفر

    ماهم میتونستیم در زمینه انرژی خورشیدی و زمین گرمایی رتبه های باایی رو کسب کنم ولی متاسفانه خودمون رو عقب نگه داشتیم

  2. Avatar محسن

    پیشرفتشون فوق العادس

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه