داک نمایشگر مایکروسافت گوشی را به PC ویندوز ۱۰ تبدیل می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با این داک نمایشگر می‌توانید تجربه‌ی استفاده از دسکتاپ ویندوز ۱۰ را با گوشی هوشمند خود داشته باشید.

هنگام اتصال به نمایشگر، گوشی کاملا قابل استفاده است و کارایی‌های خود را دارد.

مایکروسافت در مراسم شب گذشته ابزار جانبی «داک نمایشگر» Display Dock را معرفی کرد. با این داک شما می‌توانید گوشی‌های ویندوز ۱۰ را مستقیما به یک مانیتور یا تلویزیون متصل ‌کنید و از گوشی مثل یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید. به این ترتیب، صفحه‌ی کامل ویندوز روی مانیتور یا تلویزیون نمایش داده می‌شود.

البته این پلت‌فرم یک ویندوز ۱۰ کامل و تمام عیار نیست، زیرا حتی قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند هم نمی‌توانند نرم‌افزاری با علمکرد بالا مثل ویندوز ۱۰ را پشتیبانی کنند. اما شما می‌توانید از برنامه‌ی آفیس و Outlook استفاده کنید و با وضوح ۱۰۸۰p محتوای تصویری تماشا کنید.

Microsoft-Display-Dock-block1-jpg

گوشی از طریق کابل USB-C به داک نمایشگر متصل می‌شود و سپس شما می توانید نمایشگر خود را از طریق HDMI یا DisplayPort متصل کنید. ابزارهای جانبی دیگر هم مثل موس یا صفحه‌کلید از طریق سه درگاه USB 2.0 که در پشت این داک قرار دارند، به آن متصل می‌شوند.

microsoft-display-dock

از همه مهم‌تر اینکه، هنگام اتصال به نمایشگر، گوشی کاملا قابل استفاده است و کارایی‌های خود را دارد. اگر شما تماسی دریافت کنید، می‌توانید آن را جواب دهید، یا اینکه می‌توانید در صفحه‌ی گوشی‌تان نگاهی به برنامه‌های‌تان بیندازید.

مایکروسافت می‌گوید داک نمایشگر “به زودی می‌آید”، اما تاریخ دقیق عرضه و قیمت آن معلوم نیست. هردو گوشی لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰XL ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد. امیدواریم که این دستگاه مفید و کاربردی هم در کنار آنها عرضه شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Stuff

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. حسین غلامی

    سلام گوشی من htc ویندوز فون هستش که خاموش شدش دیگه روشن نشد میگن ویندوزش پریده باید چیکار کنم؟باتشکر

  2. گیسو زنبقی

    کاملا اظهار نظراتون جامع و به جاست باهاتون کاملا موافقم

  3. Mohsen_IT8

    این داک واقعا فوق العادست به طوری که به جرات میتونم بگم کم نظیره البته سری جدید گوشی های مایکروسافت هم بسیار عالیه و روی تعدادی از تکنولوژی هایی که تا به حال روی هیچ گوشی اجرا نشده داره استفاده میکنه .
    البته کم لطفی دیجی کالا نسبت به مایکروسافت و گوشی های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بماند . دیجی کالا واقعا به اپل بهای زیادی میده که این یه امر طبیعی چون خواسته مردم داره به سمت تجمل گرایی پیش میره…. حالا از بحث گوشی ها بگذریم همین کنسول های نسل ۸ خواهش میکنم نقد و بررسی XBOX ONE و playstation که در سایت دیجی کالا قرار داده شده نگاه کنید موضع گیری نسبت به playstation داد میزنه، نمیدونم چرا حق ردموندی ها داره خورده میشه ولی دیجی کالا با این کارا به جایی نمیرسه، چرا؟ فرض کنید ما یه طرفدار مایکروسافت داریم که خریدای دیگه مثل کفش – ساعت – کتاب و… از دیجی کالا میخره حالا با امدن گوشی Lumia 950XL (فرض بر اینکه دیجی کالا موجود نکنه ) کاربر”خریدار” دلسرد میشه در نتیجه دیجی کالا رو میزنه کنار. اینم از ضرر دیجی کالا “دیجی جان ((ضرر رو از هر جا بگیری منفعته))”
    مایکروسافت با این کار نشون داد که آینده نزدیکه ، آینده ای که کامپیوتر های جیبی رو آورده . با پزیرش این تکنولوژی ما یک دهه به سمت آینده پیش میریم با این داک حالا یه سری قابلیت ویندوز دسکتاب رو میتونیم به یک نمایشگر منتقل کنیم مطمئنم تو بروزرسانی های بعدی مایکروسافت ویندوز دسکتاپ رو به جیب شما می آورد گوشی های جدید مایکروسافت – surface book -واین داک قابله مقایسه با هیچ پرچمداری نیستند خواهش میکنم به دیجی کالا زنگ بزنید بگید موجود کنه

    انتخاب با شما

  4. Yashiiii

    با همه موافق هستم من خودم برنامه نویسم اینده رو با مایکروسافت میبینم
    من یه نظر مختصر دارم البته با اجازه اساتید
    خیلی از مردم ما بدون اینکه با یک گجت کار.کنن شروع به تخریب میکنن . ما برنامه نویس ها کل زندگیمون.بر اساس شرطو اثبات اون شرط میگزره
    من خودم با بیشتر سیستم عامل ها کار کردم بهجرات میگم تو ویندوز فون ما کمبودبرنامه نداریم بخدا ارقام و اعداد تعداد برنامه ها مهم نیست
    یک مثال
    به جای اینکه نرم افزار جراغ قوه ١٠٠ برنامه مختلف که همه یک کارو انجام میدن تو استور باشه ١ دونه کافیه
    تعداد برنامه های زیاد جند درصدشون کاربردیه ؟جند درصدشون کپی از هم دیگه هستن ؟ و …
    پس خواشا بییان منطقی باشیم و بدون تعصب حرف بزنیم
    من خودم تبلت سریس پرو و لومیا ١۵٢٠ رو دارم در حال حاظر هیج کمبودی در نرم افزار های کاربردی ندارم

  5. علی درفشه

    با نظر فرزاد شریف زاده کاملا موافقم
    چند سال قبل وقتی اچ تی سی گوشی HD2 رو معرفی کرد که سیستم عامل ویندوز فون روش بود همیشه آرزوی خیلیا این بود که آیا میشه که مرز بین ویندوز فون و خود سیستم عامل ویندوز از بین بره یا حداقل کمتر بشه ؟! آیا ممکنه که بتونیم فلش وصل کنیم به گوشی هامون یا حتی هارد ؟! و الان داریم میبنیم که واقعا این رویا داره به واقعیت تبدیل میشه و داریم به این سمت نزدیک میشیم
    من در حال حاضر گوشی اندروید دارم ولی با کاری که مایکروسافت داره انجام میده به نظر من واقعا ارزش گوشی هاش به مراتب بیشتر از گوشی های اندرویدی هست … شاید خیلیا با این نظر مخالف باشن چون برنامه های خیلی زیادی برای اندروید هست و شاید کاربر پسند تر باشه اما اگر بخوایم ملاک رو کارایی قرار بدیم که از یک گوشی میشه انتظار داشت و بیایم نهایت کارایی های گوشی رو با هم مقایسه کنیم به نظر من قطعا گوشی های مایکروسافت از تمام گوشی های اندرویدی سرتر هست … چون مایکروسافت داره به سمتی پیش میره که در آینده میتونیم خیلی از نرم افزار های ویندوزی رو روی گوشی استفاده کنیم
    مایکروسافت داره به سمتی پیش میره که حتی اگر برنامه نویسی کنیم میتونیم برنامه هامون رو روی گوشی ران کنیم و همین یک مورد برای یک دانشجوی کامپیوتر یا هرکسی که برنامه نویسی میکنه قیمت نداره … یا برای کارهای تخصصی تر میتونیم روباتی که ساختیم رو با گوشیمون کنترل کنیم ! چون گوشیمون در واقع یک کامپیوتر هست و هر کاری میشه با یک کامپیوتر انجام داد
    انصافا داره یک دروازه جدیدی از تکنولوژی رو باز میکنه
    من که واقعا دوسش دارم 🙂

    1. مرتضی

      کاملا موافقم.
      اندرویید بیشتر واسه تنبیلاست؛واسه همین نمیتونن با ویندوز کنار بیان.

      1. امین

        کاملا حرفای شما منطقیه و با همتون موافقم.
        یادمه که تو سایت دیجیکالا یه نفر یه مطلبی درباره لومیا ۹۵۰ xl گفته بود که خیلی جالب بود. میگفت که فکرشو بکنین که آیفون۶ S اسکنر عنبیه چشم میداشت یا مثلاً همین قابلیت continuum رو آیفون S 6 بود. اگه اینجوری میشد الآن سایت دیجیکالا پر از تبلیغ این گوشی بود. ولی درباره Lumia 950 xl . . .

  6. محمدرضا

    صد در صد منتظر نقد و برسی کامل از طرف دیجی کالا هستیم که اصلا اهمیت به ماکروسافت نمیده و فقط اپل دوست داره.حتی محصولات ماکروسافت هم ناموجود هستن که بقیه فروشگاه ها دارن.

    واقعا نمیدونم چرا این طوری هستین شما

    1. شاهین زنبقی

      فعلا تو ایران اپل طرفدار زیادی پیدا کرده! دیجیکالا هم متناسب با درخواست مشتریان به اپل اهمیت بیشتری میده.

      1. امیر

        متاسفانه کاملن با شما موافقم موافقم و دلیل تاسم این است که یک منتقد (در اینجا دیجی کالا) به عنوان یک هودار ، برندی را نقد کند!!(در مورد محصولات اپل حتی از نظر نقد به ظاهر محصول هم اگر مخالف باشد، با واژه های بسیار رعوف و اپل-دوستانه نقد میکند در واقع حتی در نهایت تمجید می کند). اینگونه تبعیض را دست کم من درمورد نقد هیچ محصول دیگری به این وضوح ندیده ام.

  7. فرزاد شریف زاده

    امیدوارم این گوشی رو یک موبایل هوشمند ساده فرض نکنیم و باز شروع به مقایسه اون با سایر پرچم داران از نظر مشخصات نکنیم. این موبایل در حقیقت مرحله جدیدی از تاریخ کار با کامپیوتر رو رقم میزنه.
    قابلیت continuum یکی از مهمترین ویژگی های این گوشی است که اون رو از همه آنچه تا امروز دیدیم متفاوت میکنه. در حقیقت مایکروسافت با این ویژگی تحول بزرگی در دنیای گوشی و کامپیوتر برای همیشه ایجاد میکنه و استفاده از کامپیوترها تغییر خواهد کرد.
    بیشتر مردم دنیا تنها استفاده ای که از کامپیوتر دارن اینترنت گردی، آفیس و موزیک و فیلم و باز های سادست و از این پس دیگه مجبور نخواهند بود یک کامپیوتر یا نوت بوک ارزان بخرن. با استفاده از این نوآوری جالب و مهم مایکروسافت همین گوشی ساده با اتصال به یک داکت کوچک تبدیل به یک کامپیوتر کامل می شود. تنها کاری که داکت انجام میدهد گشترش پورتهای USB و خروجی تصویر HDMI می باشد. روی چنین کامپیوتری عکس ها، مایکروسافت مارکت، کورتانا، دوربین، موزیک، برنامه های آفیس و مالتی مدیا و حتی برنامه هایی مثل فتوشاپ و … قابل استفاده خواهد بود و دنیا یک قدم به سمتی که کامپیوترمون رو در جیبمون حمل کنیم نزدیکتر میشه.
    امیدوارم این تحولی رو که مایکروسافت در حال ایجادش است رو جدی بگیریم و صرفا به مقایسه معمولی این گوشی با سایر گوشی ها نپردازیم و یادمون باشه این گوشی، فقط یک گوشی موبایل با امکانات بالا نیست، بلکه یک کامپیوتر کامل برای بسیاری از مردم دنیاست. continuum شروع یک تغییر برای ما خواهد بود. این قابلیتی نیست که در هیچ گوشی موبایل دیگری امکانش وجود داشته باشه. از این به بعد برای بسیاری از مردم دنیا، گوشی تلفن همراه شخصیشون، همون کامپیوترشون خواهد بود. با ۴گیگ رم و ۳۲ گیگ هارد ثابت که با Micro SD میشه حجم هارد رو چندین برابر کرد و ویندوز ۱۰.
    دیشب مایکروسافت هر محصول جدیدی رو که نمایش داد پر از نوآوری و ابداع بود و دیگه بحث صرفا افزایش هارد و رم و پردازنده نبود.

    1. مرتضی

      سلام.ممنون از اظهار نظرت.به جا ,درست و جامع بود.
      در ضمن منم باهاتون کاملا موافقم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه