دختری که معادلات بازی‌های قهرمانی را به‌هم زد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مسابقات League of Legends بیشترین میزان بازدیدکننده را در بین مسابقات بازی دارند

بزرگ‌ترین مسابقات حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی در حال حاضر برای بازی League of Legends است. این بازی چند نفره به محبوبیت بزرگی رسیده است؛ طوری که سالانه مسابقاتی بزرگ مختص این بازی در کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود. تیم‌هایی هم که League of Legends بازی می‌کنند، سطوح مختلفی دارند.

در فینال مسابقه‌ی دیروز بازی League of Legends، دختری توانست برای اولین بار در تاریخ مسابقات این بازی به سطح Pro برسد.

دیشب، مسابقات نهایی Challenger Series این بازی به اتمام رسیدند و تیم Renegades توانست برنده‌ی این مسابقه شود. برنده شدن این تیم، سطح این تیم را به Pro بالا می‌برد و تمام اعضای این تیم از این پس بازی‌کننده‌ی حرفه‌ای League of Legends محسوب می‌شوند.

تیم Renegades هم‌چنین با این برد، جواز حضور در مسابقات Championship Series را کسب کرد. نکته‌ی قابل توجه این تیم هم که توجه رسانه‌های مختلف را به خود جلب کرده، وجود یک بازی‌کن دختر در این تیم است.

«ماریا کرولینگ» (Maria Creveling) که با اسم Remilia در تیم‌اش بازی می‌کند، اولین دختری است که توانسته به سطح Pro در مجموعه مسابقات League of Legends برسد.

LoL_1

تیم Renegade

او پس از بردش گفته است: “فقط می‌خواهم همه بدانند که من واقعا برای این برد تلاش کردم. این برد برای خودم، تیم‌ام و برای تمام دخترهایی که به‌طور حرفه‌ای در مسابقات بازی شرکت می‌کنند بود. من را به گروه‌های فمینیستی یا فعال‌های عدالت اجتماعی متصل نکنید.”

کرولینگ زیاد در مقابل دوربین حاضر نمی‌شود و حتی به برگزارکنندگان مسابقات League of Legends گفته بود که به هنگام پخش زنده‌ی مسابقات، زیاد دوربین را به سمت او نگیرند. با این حال، او می‌گوید که پس از برد تیم‌اش، همگی به قدری خوشحال بودند که او هم در مقابل دوربین شروع به بالا و پاپپن پریدن کرده بود.

بازی‌کننده‌های بازی‌های ویدیویی در گذشته رفتار مناسبی به بازی‌کننده‌های دختر نشان نداده‌اند. بازی‌کننده‌های دختری که در مسابقات حرفه‌ای شرکت می‌کردند، در خیلی از مواقع با توهین‌ها و ناسزاهای دیگران مواجه می‌شدند. با این حال این موضوع در چند سال اخیر بهتر شده است.

Lol_Thresh

Remilia بازی فینال را با کاراکتر Thresh بازی کرد

Remilia درباره‌ی مسابقات گفته است: “خود مسابقات برای من ارزش زیادی ندارند. برای‌ام مهم نیست که بهترین بازی‌کننده‌ی دنیا باشم. تنها دوست دارم با یک تیم بازی کنم و کاری که انجام می‌دهم دیده شود. زمانی که شروع به بازی کردن کردم، می‌خواستم اولین دختر در مسابقات Championship Series باشم. این هدف به من انگیزه داد. توانسته‌ام به این رویا برسم، اما با این حال باز هم با من بدرفتاری می‌شود.”

بازی League of Legends در سبک اکشن-استراتژی هم‌زمان ساخته شده و بازی‌کننده‌ها در آن با استفاده از قهرمان‌های زیاد بازی، با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

مسابقات Championship Series در اروپا و امریکا برگزار می‌شوند. سه تیم برتر این مسابقات، در مسابقات League of Legends World Championship که بزرگ‌ترین مسابقه مختص این بازی است شرکت خواهند کرد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه