اپل ۵۱ درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در Q4 در دست گرفته

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
درآمد اپل

موسسه آماری مورگان استانلی (Morgan Stanley) امروز گفته که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ اپل نمایش قوی در چین داشته است. در مقایسه با یک چهارم سوم سال، فروش گوشی‌های اپل طی سه ماهه‌ی آخر سال ۱۲ درصد پیشرفت داشته است. طی زمان مشابه ارسال گوشی‌های اندرویدی در چین ۱۷ درصد کاهش داشته است.

درآمد اپل

تحلیلگران می‌گویند تولیدکنندگان چینی موبایل، به دنبال افزایش سهم خود از بازار دستگاه‌های میان رده کشورشان هستند و برای رسیدن این هدف، قیمت موبایل‌ها را کاهش می‌دهند. به همین خاطر هم فروش آیفون‌های قدیمی‌تر و ارزان‌تر مثل آیفون ۶ رو به کاهش است. اما این موضوع درباره آیفون ۱۰، محصول سالگرد ده‌سالگی اپل صادق نیست. در حال حاضر آیفون X سهمی ۳ درصدی از مجموع آیفون‌های فعال در کشور چین دارد.

با مقایسه این آمار با سهم ۱.۳۶ درصدی آیفون ۸ و سهم ۲.۶۳ درصد آیفون ۸ پلاس می‌توان از محبوبیت بیشتر پریمیوم مدل آیفون باخبر شد. طی چهار هفته منتهی به ۲۴ دی ماه، آیفون بالغ بر ۲۰.۳ درصد از موبایل‌های فعال کشور چین را به خود اختصاص داد که از سهم ۲۱.۸ درصدی آن‌ها طی چهار هفته منتهی به ۱۰ دی ۹۶ کمتر است.

سود اپل

علاوه بر آمار و ارقام مورگان استنلی، در گزارشی دیگر از استراتژی آنالتیکس آمده که اپل در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۷ با کسب سهم ۵۱ درصدی از مجموع درآمد حاصل از صنعت موبایل، رکوردشکنی کرده، این یعنی درآمد اپل معادل ۶۱.۱۴ میلیارد دلار بوده است.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar morteza

    تیتر ناقصه. «درآمد» اپل ۵۱٪ ه نه سهم از بازار

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه