درگیری حقوقی کوالکام و اینتل وارد مرحله تازه‌ای شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کوالکام

احتمالا تا حالا حداقل یکی از خبرهای مربوط به درگیری حقوق بین کوالکام، اپل و اینتل را خوانده‌اید. اگر نمی‌دانید قضیه از چه قرار است، به‌صورت مختصر و مفید این قضیه را شرح می‌دهیم و در ادامه به جدیدترین خبر پیرامون این موضوع می‌پردازیم. سال گذشته، اپل از کوالکام شکایت کرد و گفت که کوالکام برای ارائه تکنولوژی‌های خود به‌دنبال مبلغ بسیار هنگفتی است. برای تلافی، کوالکام از اپل به دلیل نقض پتنت‌های این شرکت شکایت کرد و حتی خواستار ممنوعیت فروش گوشی‌های آیفون در آمریکا شد. در نتیجه‌ی این درگیری‌ها، اپل تصمیم گرفت به جای همکاری با کوالکام، از قطعات شرکت اینتل استفاده کند. کوالکام که احتمال می‌دهد اینتل برای این قطعات از تکنولوژی این شرکت استفاده کرده، خواستار مشاهده مدارک مربوط به قطعات شده است. حالا به جدیدترین خبر مربوط به این درگیری حقوقی برمی‌گردیم.

طی یک دیدار بین مدیران ارشد شرکت‌های کوالکام‌ و اینتل، مدیران اینتل حاضر شدند مدارک مربوط به قطعات ارائه شده به اپل مانند طرح‌های شماتیک، جزئیات فنی و دیگر موارد را در اختیار کوالکام قرار دهند. کوالکام هم از این توافق راضی بود و به همین خاطر منتظر این مدارک ماند.

اینتل تنها زمانی قصد ارائه‌ی این اطلاعات را دارد که از طرف دادگاه تحت فشار قرار بگیرد.

این توافق مربوط به دو ماه پیش بود و به نظر می‌رسد اینتل تنها زمانی قصد ارائه‌ی این اطلاعات را دارد که از طرف دادگاه تحت فشار قرار بگیرد. به همین خاطر کوالکام هم هفته پیش در دادگاه کالیفرنیا درخواستی ثبت کرد که طبق قوانین، اینتل برای ارائه‌ی این مدارک تحت فشار قرار بگیرد. کوالکام اعلام کرده که تنها خواستار مشاهده مدارک قطعات استفاده شده در آیفون‌های ۲۰۱۸ است. حالا دادگاه باید تصمیم نهایی را در مورد این موضوع بگیرد.

هرچند این ساده‌سازی وقایع شاید باعث شود که این درگیری حقوقی یک دعوای بچه‌گانه به نظر برسد، اما باید بگوییم که در میان این درگیری حقوقی، پای میلیاردها دلار پول در میان است. به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نباید انتظار اتمام این دعوای حقوقی را داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه