درگ مک لارن اسپیدتیل و جنگنده F-35 توسط TOP GEAR

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مک لارن اسپیدتیل

ده سال پیش بود که در جریان برنامه تخت گاز، ریچارد هموند مجری مشهور این برنامه به یک نبرد خودرو و هواپیما دعوت شد. این درگ بین بوگاتی ویرون و یوروفایتر تایفون برگزار شد و البته نتیجه آن قابل تصور است. همیشه در این درگ جت جنگنده برنده می‌شود و برای آن فرقی نمی‌کند با یک خودرو عادی مواجه باشد یا یک سوپراسپرت چند میلیون دلاری.

حال و پس از تعویض تمامی تیم تهیه برنامه تخت گاز، مجریان جدید تصمیم گرفتند تا این درگ بیهوده و البته جذاب را یکبار دیگر تکرار کنند. با توجه به آن‌که سال‌ها از درگ قبلی گذشته و فناوری ساخت خودروها و جنگنده‌ها تغییرات قابل توجهی داشته، با خودرو و جنگنده‌ متفاوتی روبرو هستیم. نتیجه کار البته سرعت و هیجان بیشتر برای بیننده‌های تخت گاز است.

مک لارن اسپیدتیل

نمایندگی دنیای خودرو را در این درگ مک لارن اسپیدتیل بر عهده دارد. مک لارن اسپیدتیل یک ابرخودرو بریتانیایی است و به نظر می‌رسد توانایی رقابت با یک جنگنده را دارد. پیشرانه هیبریدی این خودرو از موتور احتراق داخلی M840T به همراه یک موتور برقی تشکیل شده و مجموعا ۱۰۳۶ اسب‌بخار قدرت ارایه داده و نهایت سرعت خودرو نیز به ۴۰۲ کیلومتر بالغ می‌شود. هدایت این خودرو را مجری تخت گاز، کریس هریس بر عهده دارد.

همانند دنیای خودروها، دنیای جنگنده‌ها نیز پیشرفت کرده و به جای جنگنده نسل چهاری یوروفایتر تایفون با جنگنده نسل پنجمی لاکهید مارتین F-35 روبرو هستیم که به نظر نمی‌رسد کسی در مورد قدرت آن تردید داشته باشد. همانند درگ قبلی، نتیجه این درگ نیز از پیش مشخص است.

منبع: autoevolution

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar حامد نقدی

    چه حالی داد. ایول

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه