در جهان تا کجا می‌توانیم سفر کنیم؟ [ویدیوهای آموزشی]

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تا به حال دورترین جایی که توانسته‌ایم برویم، کره‌ی ماه بوده است. ما انسان‌ها دورتر از ماه نرفته‌ایم و فقط توانسته‌ایم فضاپیماهای بدون سرنشینی بسازیم که تا دوردست‌های منظومه‌ی شمسی سفر کنند. سفر به دوردست‌های منظومه‌ی شمسی سال‌ها زمان می‌برد. با فناوری کنونی تا نزدیک‌ترین ستاره‌ها، هزاران سال باید در سفر باشیم. بنابراین فعلا سفرهای دوردست فضایی برای انسان غیر ممکن است. ولی چه می‌شود اگر بتوانیم مشکل فناوری را حل کنیم و با سرعت نزدیک به سرعت نور، در فضا سفر کنیم؟ چه می‌شود اگر بتوانیم کاری کنیم که فضانوردانمان برای هزاران سال در فضاپیما به خواب زمستانی فرو بروند و وقتی چشم باز می‌کنند خودشان را در مدار ستاره‌ای دیگر ببینند؟ در این صورت می‌توانیم به هرجای عالم که می‌خواهیم سفر می‌کنیم؟ می‌توانیم به کهکشان‌های دیگر سفر کنیم و همه‌ی جهان را بکاویم؟ آیا دیواری وجود خواهد داشت که نگذارد ما از آن بگذریم؟ برای فهمیدن این موضوع، ویدیوی بالا را ببینید یا آن را دانلود کنید.

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. فريدون

    خیلی خیلی خیلی تشکر میکنم از دیجی کالا که این فیلمهای اموزشی تو دیجی مگ فیلمهای اموزشی فضا را پخش میکند . من علاقه خیلی زیادی به فضا دارم

  2. سعید

    با سلام . به قول استاد بزرگ؛
    کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
    کار ما شاید این است
    که در افسون گل سرخ شناور باشیم…

  3. a

    با تشکر فقط صدای گوینده محترم بیش از حد فراز و فرود داره و اعصاب ادم رو خرد میکنه و فرصت تمرکز رو میگیره خواهشا با ریتم یکنواخت صحبت کنید ممنون.

  4. مسعود

    یادش بخیر
    خاطرات کلاس درس فلسفه علم دکتر تکوک برام زنده شد.
    بله حقیقتا ما در جهانی با خلقتی بس شگفت انگیز و فراتر از تصور زندگی میکنیم.
    واقعیت این است که هرگز به حقیقت نمیرسیم…

  5. iraj

    وقتی به بزرگی و بینهایتی دنیا فکر میکنیم به کوچیکی خود میرسیم …..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه