در هفته بیش از ۳۹ ساعت کار نکنید

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی که پروژه‌ای در دست دارید، اینکه ساعت‌ها سر کار بمانید و کار خودتان را برای ارایه، تمام کنید، موضوعی عادی به نظر می‌رسد. برای مثال، طبق آمارهایی که به تازگی منتشر شده است، نزدیک به دو سوم استرالیایی‌ها، بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند. تحقیقات جدید اخیرا ثابت کرده‌اند که بیش از هفته‌ای ۳۹ ساعت کار کردن، می‌تواند سلامتی افراد را به خطر بیاندازد.

محققان دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) اخیرا نشان داده‌اند که میزان ساعت کاری که نزدیک به ۸۰ سال پیش به صورت بین‌المللی، ۴۸ ساعت در هفته معین شده است، اصلا صحیح نیست. طبق گفته‌ی این محققان، باید در هفته حداکثر ۳۹ ساعت کار کرد.

سال گذشته بود که یک زن ژاپنی پس از اینکه در یک ماه، ۱۰۵ ساعت کار کرده بود، خودکشی کرد. این موضوع سر و صدای زیادی در دنیا به پا کرد و افراد به فکر حل این موضوع افتادند.

پژوهشگران دانشگاه استرالیا می‌گویند که استرالیا باید فکری به حال وضعیت کاری افراد بکند. این باور که باید برای پیشرفت، بیشتر از زمان معین کار کرد را هم باید کنار گذاشت. «هونگ دینگ» از دانشگاه ملی استرالیا می‌گوید: “ساعات طولانی کار، وضعیت روانی و فیزیکی افراد را به خطر می‌اندازد؛ چون افراد زمان کمتری دارند تا به خودشان برسند و تغذیه‌ای بهتر داشته باشند.”

به نظر شما، وضعیت ساعت کار در کشور ما چگونه است؟

منبع: Science Alert

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar azim

    من در یک شرکت خصوصی کار میکنم، نزدیک به دوازده ساله که بطور میانگین هفته ای ۹۵ تا ۱۰۰ ساعت کار میکنم.
    به ساعات مفید و غیر مفیدش کار ندارم، اما بعید می دونم با وضع امروزی کسی بتونه با کمتر از این میزان کار، درآمدی داشته باشه که بتونه یه زندگی معمولی رو اداره کنه.

  2. Avatar Amir

    این برای کشورای خارجیه نه ایران :))))))

  3. Avatar رضا

    من امسال به اجبارحدود۸ ماه زیر استرس شدید و در روز بیشتر از ۱۲ ساعت کار کردم, الان یه حس ترس از کار و تمایل به بیکاری در من به وجود اومده . کاری که ۵ سال بود با علاقه داشتم انجام میدادم و حل کردن مشکلاتش برای من با وجود هزینه و خستگی برام لذت بخش بود با برنامه ریزی غلط و چندتا مشکل یهویی زهرمار شد .
    توصیه میکنم در هر کاری که هستین در برنامه ریزی ها و اجرای کارها بدترین حالتها رو هم در نظر بگیرین به خصوص اگر سرو کارتون با چک و قول افراد دیگه هم باشه . عدم برنامه ریزی و عدم توجه به تفریح و سلامتی خودم از ایرادهای من بود

  4. Avatar جواد

    در شرکت های دولتی ایران ساعات کاری مفید خیلی کمتر از ۳۹ ساعت هست و در اکثر شرکت های خصوصی بسیار بیشتر از ۴۵ ساعت در هفته

  5. Avatar امین

    ما در ماه فقط ۱۰۰ ساعت اضافه کاری می ایستیم!!!
    پس چرا صدامون در نمیاد 🙂

  6. Avatar سعید ق

    با شرایط بد اقتصادی که داریم متاسفانه وضعیت ساعت کار تو کشور ما افتضاح هست، مثلا خود بنده مجبورم برای تامین معاش خانوادم روز ی۱۱ الی ۱۳ ساعت کار کنم/شغلم هم حسابداری هست که بدلیل مشکلات موجود مجبورم دو شیفت کار کنم و سایر دوستان و همکاران که میشناسم هم متاسفانه به همین منوال هست با توجه به قوانین ضعیف کارگری مخصوصا در بخش خصوصی راه دیگه ای هم وجود ندارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه