در iOS 9.1 سیری صدای کاربران را تشخیص می‌دهد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از ویژگی‌های آیفون‌های ۶s و ۶s پلاس پردازنده M9 است که در چیپ‌ست A9 به‌کار رفته است. با توجه به گفته‌های اپل، پردازنده M9 همیشه روشن است. روشن بودن این پردازنده به این معناست که کاربر با گفتن عبارت Hey Siri بدون اینکه به گوشی دسترسی داشته باشد، می‌تواند با این دستیار صوتی ارتباط برقرار کند.

 

اپل از تکنولوژی جدیدی در iOS 9.1 استفاده کرده که باعث می‌شود سیری تنها با صدای کاربر فعال شود.

 

این موضوع باعث شده که هر کسی بتواند با گفتن عبارت Hey Siri به این دستیار صوتی دسترسی پیدا کند. بسیاری از کاربران از این ویژگی ناراضی هستند، چرا که هر کسی می‌تواند به وسیله سیری به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کند.
به‌تازگی اپل نسخه آزمایشی iOS 9.1 را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده که این مشکل را برطرف کرده است. براساس اطلاعات منتشر شده اپل یکسری تنظیمات جدید برای سیری در نظر گرفته است. در این تنظیمات کاربر می‌تواند مشخص کند که گوشی با چه صدایی به عبارت Hey Siri واکنش نشان دهد. درحالی که هنوز اطلاعات دیگری از این قابلیت منتشر نشده، توسعه‌دهندگان گفته‌اند که به احتمال زیاد این ویژگی باعث می‌شود که سیری تنها با یک صدای مخصوص فعال شود. در این حالت تنها صاحب گوشی می‌تواند با صدای خودش به سیری دسترسی پیدا کند.

iphone6s-siri-hey-1

در این اطلاعات مشخص شده که اپل از تکنولوژی جدیدی برای تشخیص صدای کاربران استفاده کرده است. همچنین هنوز مشخص نیست که این قابلیت روی تمام آیفون‌ها فعال می‌شود یا مخصوص آیفون ۶s است. جواب این سوال در تاریخ ۲۵ شهریور که iOS 9 به صورت همگانی در اختیار تمام کاربران آیفون قرار می‌گیرد، مشخص خواهد شد.

iphone6s-siri-hey-2

امروز خبری منتشر شده که شرکت هوآوی چنین قابلیتی را به گوشی میت S اضافه کرده است.

منبع: Uber Gizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Zahra

    کورتانای ویندوزفون این قابلیت را به نحوه احسنت داره انجام میده هیچ خبری ازش نزدید….
    تا حالا هیچ یک از دوستام که صداشون شبیه من بوده نتونستن بهش دستور بدن (hey Cortana)
    واقعا این برند اپل چکارها که نمیکنه. البته اگه کورتانا اتم هم بشکافه زیاد مهم نیست چون ویندوزه
    مهم اینه ببینم اپل چکار میکنه….

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه