مایکروسافت مشغول ساخت یک دسته بازی برای افراد معلول و ناتوان است

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دسته بازی

به نظر می‌رسد که مایکروسافت مشغول کار روی یک دسته‌ی جدید ایکس‌باکس وان برای افراد معلول است. اگر این دسته بازی که تصویر آن به بیرون درز کرده است، واقعیت داشته باشد، نه تنها می‌تواند کمکی بزرگ برای افراد معلول باشد، بلکه می‌تواند جریان و روند جدیدی را در صنعت بازی راه بیاندازد؛ جریانی که در قالب آن شرکت‌های بازی‌سازی و شرکت‌های سازنده‌ی کنسول، افراد معلول و ناتوان را هم به هنگام ساخت محصولات خود در نظر بگیرند.

دسته‌ای که تصویر آن به بیرون درز کرده است، دو کلید بسیار بزرگ A و B دارد.

دسته‌ای که تصویر آن به بیرون درز کرده است، دو کلید بسیار بزرگ A و B دارد. البته می‌توانیم ببینیم که بالای این دو کلید بزرگ، چراغ‌های مختلفی قرار دارد که هرکدام ظاهرا یک برنامه‌ی خاص را نشان می‌دهد؛ طوری که بدون شک این دسته قابل برنامه‌ریزی در حالت‌های مختلف است.

این دسته بازی هم‌چنین یک جک هدفون و یک پورت USB هم دارد.

خبرگزاری Windows Central وجود این دسته را تایید کرده و گفته شاید طراحی به بیرون درز کرده نهایی نباشد، ولی مایکروسافت مشغول کار روی یک دسته برای افراد ناتوان و معلول است.

استفاده از دسته‌های امروزی بازی، با تمام پیچیدگی‌های خود و کلیدهای مختلفی که دارند، برای افراد ناتوان و معلول بسیار سخت است. سازمان‌های خیریه‌ی مختلفی مثل AbleGamers چند سالی است که دسته‌های بازی را دستکاری می‌کنند تا برای افراد معلول قابل استفاده باشند. ولی استفاده از این دسته‌ها هم نیازمند این است که خود بازی، امکان تغییر و تنظیم کلیدها را بدهد؛ قابلیتی که همه‌ی بازی‌ها ندارند.

مایکروسافت دسته‌ی الیت ایکس‌باکس وان را هم به عنوان دسته‌ای مناسب برای افراد معلول معرفی کرده بود، چون این دسته قابلیت‌های بسیار زیادی برای شخصی‌سازی و تغییر قطعات داشت.

ممکن است دسته‌ی جدیدی که مایکروسافت در دست ساخت دارد در نمایشگاه E3 ماه آینده رونمایی شود.

منبع: The Next Web

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar omidrezafiregold

    اینم خوبه که ایکس باکس هر روز داره پیشرفت میکنه…

    و آدمای معلول هم میتونن بازی کنن…

    عالییی…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه