دقت سیستم تشخیص چهره ویوو ده برابر فیس آی‌دی اپل است

۶ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ویوو

ویوو یکی از شرکت‌های مشهور چینی است که در طی ماه‌های اخیر سروصدای زیادی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. حالا این شرکت یک سیستم تشخیص چهره جدید را معرفی کرده که قادر به تابش ۳۰۰ هزار نقطه نامرئی بر سوژه است. این یعنی دقت این سیستم ۱۰ برابر سیستم فیس آی‌دی موجود در آیفون X است. بنا به گفته‌ی ویوو، این سیستم به گوشی اجازه می‌دهد که تا فاصله‌ی سه متری از سوژه‌ی موردنظر نقشه‌ی سه‌بعدی ایجاد کند.

این سیستم به گوشی اجازه می‌دهد که تا فاصله‌ی سه متری از سوژه‌ی موردنظر نقشه‌ی سه‌بعدی ایجاد کند.

بعد از معرفی فیس آی‌دی، شرکت‌های زیادی وارد این عرصه شده‌اند و در تلاش هستند که گوشی خود را به این سیستم مجهز کنند. در همین زمینه می‌توانیم به دیگر شرکت معروف چینی یعنی اوپو هم اشاره کنیم که در این زمینه قدم‌هایی برداشته اما هنوز چنین سیستمی را در گوشی‌های خود تعبیه نکرده است. معرفی این سیستم در نمایشگاه شانگهای نشان می‌دهد که ویوو از جمله اولین شرکت‌های اندرویدی خواهد بود که به‌صورت مستقیم می‌خواهد با سیستم فیس آی‌دی اپل رقابت کند.

همچنین ویوو تصمیم دارد توانایی اسکن تمام و کمال از بدن انسان را برای این سیستم به ارمغان بیاورد تا هوش مصنوعی بتواند تمام وجوه بدن را زیباسازی کند. یک استفاده‌ی دیگر برای این مشخصه، در زمینه‌ی پوشیدن لباس‌ها به‌صورت مجازی است. به غیر از افزایش دقت برای تشخیص هویت بیومتریک و بهبود حالت پرتره برای عکس‌های سلفی، از این سیستم ویوو می‌توان در عرصه‌های دیگر هم استفاده کرد. با توجه به اینکه این سیستم می‌تواند تا فاصله‌ی سه متری عمق را تشخیص بدهد، از آن می‌توان برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ی پیشرفته‌تر استفاده کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه