چرا گوشی میان رده وان پلاس Z به همراه سری وان پلاس ۸ رونمایی نشد؟

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
وان پلاس Z

قبل از معرفی سری وان پلاس ۸، شایعاتی زیادی شکل گرفت مبنی بر اینکه به همراه آن‌ها محصولی تحت عنوان وان پلاس Z نیز رونمایی خواهد شد که در دسته گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد. اما در رویدادی که گذشت خبری از این گوشی نشد.

عدم معرفی وان پلاس Z در مراسم رونمایی از پرچم‌دارهای سری ۸ این شرکت چینی کمی عجیب بود. در درجه اول به این خاطر که شرکت‌ها معمولا به خاطر قیمت بالای پرچم‌دارهای خود سعی می‌کنند با تولید یک نسخه قدرتمند با قابلیت‌های خوب و قیمت ارزان، کاربرانی با بودجه متوسط را هم از داشتن یک گوشی مناسب بهره‌مند سازند. دوم اینکه وان پلاس ۸ و ۸ پرو گوشی‌های گران قیمتی هستند و خب هر کسی توانایی خرید آن‌ها را ندارد بنابراین جای خالی یک میان رده بسیار حس می‌شد.

حال سوالی که پیش می‌آید این است آیا وان پلاس اصلا قصد رونمایی از این گوشی را دارد؟ پاسخ این پرسش را به صورت ۱۰۰ درصدی نمی‌دانیم چون خبری از وان پلاس در این رابطه منتشر نشده اما افشاگری با نام کاربری OnLeaks@، پستی را در حساب کاربری خود منتشر کرد با این مضمون که وان پلاس Z هنوز هم جز برنامه‌های وان پلاس است و صرفا به خاطر شیوع ویروس کروناست که رونمایی از آن به تعویق افتاده.

بیشتر بخوانید: هدفون بی‌سیم وان پلاس Bullets Wireless Z با قیمت استثنائی رونمایی شد

با توجه به منابعی که در اختیار دارم، این مدل قرار بود در ابتدا به همراه سری وان پلاس ۸ رونمایی شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا، رونمایی از آن به تعویق افتاد (حداقل تا تابستان).

به گفته این فرد، گوشی میان رده وان پلاس همان وان پلاس Z نام دارد و احتمالا در تابستان معرفی می‌شود. البته اولین باری هم نیست که چنین خبری می‌شنویم چون قبلا هم گفته می‌شد میان رده وان پلاس قرار است در تابستان عرضه شود. برای مثال افشاگری تحت عنوان Ishan Agarwal، ادعا کرده بود وان پلاس Z با قیمت ۴۰۰ پوند (در انگلستان)، در ماه جولای راهی بسیاری از بازارها خواهد شد. این گوشی قطعا برای آن دسته از کاربرانی که طرفدار محصولات وان پلاس هستند گزینه مناسبی به حساب خواهد آمد. چون احتمالا از اینترنت ۵G، نمایشگر AMOLED و رفرش ربت ۹۰ هرتزی بهره می‌برد؛ یعنی درست مانند وان پلاس ۸ که البته خود این گوشی نیز اندکی ارزان قیمت‌تر از مدل پرو است!

بیشتر بخوانید: بررسی اولیه وان پلاس ۸ پرو؛ قاتل پرچم‌داری که تبدیل به پرچم‌دار شد

قلب تپنده این گوشی را احتمالا باید یکی از پردازنده‌های خوب و مقرون به صرفه تشکیل دهد که احتمالا Dimensity 1000 مدیاتک خواهد بود! همچنین گفته می‌شود ۳ دوربین در پنل پشتی این گوشی قرار گرفته که سنسور اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی است. ۸ گیگابایت رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی (حداکثر)، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژر سریع ۳۰ واتی، دیگر مشخصات فنی احتمالی وان پلاس Z هستند.

اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول در اختیار نداریم اما به نظر می‌رسد بسیاری از قابلیت‌های آن نظیر طراحی شبیه به وان پلاس ۸ باشد اما مسلما کمی در سطح پایین‌تر تا بتوان قیمت کم آن را توجیه کرد. اگر واقعا این گوشی در محدوده قیمتی یاد شده قرار گیرد، از رقبای اصلی آن می‌توان به شیائومی می ۱۰ لایت، گلکسی A71 5G و آنر ۳۰ اشاره کرد.

نظر شما در رابطه با وان پلاس Z چیست؟ اگر مشخصات داده شده در رابطه با این گوشی تایید شود، به نظر شما خرید آن با توجه به وجود محصولات دیگر در بازار منطقی و به صرفه است؟

بیشتر بخوانید: ویدئوی تست مقاومت گوشی وان پلاس ۸ پرو منتشر شد

منبع: androidcentral

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه