دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی Phase One عرضه شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دوربین 100 مگاپیکسلی phase one

دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی XF ساخت شرکت Phase One، می‌تواند تصاویر را با جزییات خارق‌العاده‌ای ثبت کند.

حسگر CMOS قطعه متوسط این دوربین با همکاری شرکت سونی ساخته شده

حتما تا الان همه‌ی ما می‌دانیم که مگاپیکسل به تنهایی معیار کافی برای کیفیت خوب یک دوربین نیست. اما این واقعیت از شگفت‌انگیزی و منحصر به فردی دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی Phase One XF چیزی کم نمی‌کند.

حسگر CMOS «قطع متوسط» (Medium-Format) این دوربین با همکاری شرکت سونی ساخته شده تا از محیط اطراف تصاویری با جزییات بسیار زیاد ثبت کند. این دوربین، بر خلاف بسیاری از دوربین‌های دیگر که ۱۴ بیتی هستند، تصاویری با طیف رنگی ۱۶ بیتی خلق می‌کند. مسوولان شرکت Phase One ادعا می‌کنند که این دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی تصاویری با بافت طبیعی فراهم می‌کند. همچنین این دوربین دارای دامنه‌ی داینامیکی با ۱۵ استاپ است که رقم قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید. به این ترتیب، می‌تواند جزییات بیشتری را در محیط‌هایی با نور کم و زیاد ثبت کند. دامنه‌ی داینامیک به تفاوت میان روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقطه‌ی تصویر گفته می‌شود.

Phase One همچنین توضیح می‌دهد که میزان حساسیت به نور این دوربین از ISO 50 تا ISO 12800 است، به همین دلیل برای عکاسی با آن نیازی به نورپردازی ایده‌آل هم نیست و می‌تواند تصاویر تمیز و بدون نویزی ایجاد کند.

این دوربین را در حال حاضر می‌توان خریداری کرد، البته قبل از اینکه بخواهید به خرید آن فکر کنید، باید بدانید که قیمت آن ۴۹ هزار دلار است. با این حساب، طبیعتا دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی XF عکاسان حرفه‌ای را هدف قرار داده است.

منبع: Phase One

CES_2016_Slider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مجید

    فقط دوربین لایکا …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه