دومین نسخه از پیش نمایش اندروید N منتشر شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند هفته پیش بود که گوگل اولین نسخه‌ی پیش نمایش اندروید N را عرضه کرد و اکنون دومین نسخه‌ی پیش نمایش هم با تغییرات بسیار زیاد منتشر شده است.

در پیش نمایش جدیدی که از اندروید N منتشر شده، بسیاری از باگ‌های موجود مانند اتصال به شبکه‌های بی‌سیم مخفی و قسمت Multiwindow برطرف شد. در کنار برطرف کردن مشکلات، قابلیت جدیدی هم به ویژگی Multiwindow اضافه شده و از هم اکنون توسعه دهندگان می‌توانند حداکثر و حداقل اندازه‌ی برنامه‌‌ی خودشان در حالت Mutiwindow را تغییر دهند.

اما هیجان‌ انگیزترین ویژگی اضافه شده به این نسخه از پیش نمایش اندروید N، اضافه شدن API جدیدی برای سیستم رندر تازه‌ی این سیستم عامل است که Vulkan 3D نام دارد. با این ویژگی توسعه‌دهندگان می‌توانند به شکل مستقیم به پردازنده‌ی گرافیکی گوشی دسترسی پیدا کنند. این قابلیت باعث می‌شود که سیستم در زمان پردازش‌های گرافیکی سنگین، بازدهی بیشتری داشته باشد.

استفاده از Vulkan 3D باعث شده که عملکرد گرافیکی دستگاه‌هایی که با اندروید N راهی بازار می‌شوند با OpenGL ES قابل رقابت باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به اندروید N دکمه‌ی جدیدی است که برای لانچر آن طراحی شده است. توسعه دهندگان با این دکمه می‌توانند سریع‌تر به لانچر دسترسی پیدا کنند. در نسخه‌ی پیش نمایش جدید اندروید N کاربران با ایموجی‌های جدید هم روبه‌رو خواهند شد. در ادامه می‌توانید این ایموجی‌ها را مشاهده کنید:

Android-N-emoji-unicode-9

نسخه‌ی پیش نمایش جدید اندروید N برای گوشی‌های نکسوس ۶، نکسوس ۵X، نکسوس ۶P، نکسوس ۹ و تبلت پیکسل C عرضه شده است.

منبع: Google

‌‌‌‌‌‌‌

  ????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه