دوپینگ در مسابقات بازی‌های ویدیویی هم ممنوع شد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برگزارکنندگان مسابقات بزرگ Electronic Sports League، که قدیمی‌ترین مجموعه مسابقات الکترونیک هستند، از این پس استفاده از مواد نیروزا و مواد مخدر را در مسابقات‌شان ممنوع خواهد کرد.

داروهایی که در لیست جهانی ضد دوپینگ قرار دارند، از این پس در مسابقات ESL هم ممنوع خواهند شد

مسوولان این مسابقات گفته‌اند که با هدف نگه داشتن روحیه جوانمردانه در بازی‌ها و هم‌چنین درستی مسابقات، این قوانین جدید را تصویب کرده‌اند. طبق این قوانین، استفاده از تمام داروهایی که «آژانس جهانی ضد-دوپینگ» (World Anti-Doping Agency) ممنوع کرده است، در مسابقات ESL ممنوع خواهند بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ماه گذشته، یکی از معروف‌ترین تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات ESL، به استفاده از ماده‌ی مخدر Adderall اعتراف و دیگر بازی‌کننده‌ها را هم به استفاده از این ماده تشویق کردند. تمام اعضای این تیم از Adderall برای برنده شدن در مسابقات بازی Counter-Strike: Global Offensive استفاده کرده بودند.

قرار است بازی‌کننده‌هایی که در مسابقات ESL شرکت می‌کنند به‌صورت اتفاقی آزمایش شوند. با این حال، ظاهرا می‌توان از داروهایی مثل Adderall با نسخه‌ی پزشک استفاده کرد. اما ارایه‌ی نسخه‌ی پزشک که نیاز بازی‌کننده به این دارو را متذکر می‌شود الزامی است.

مواد مخدری مثل «ماریجوانا» قرار است از این پس کاملا در مسابقات ESL ممنوع شود. استرویدها و هورمون‌های رشد هم در لیست مواد ممنوع شده‌ی آژانس جهانی ضد-دوپینگ قرار دارند.

در صورتی که جواب آزمایش بازی‌کننده‌ها مثبت از آب در بیاید، مجازات‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. این مجازات‌ها از کم شدن میزان جایزه شروع می‌شوند و تا ممنوعیت دو ساله از تمام مسابقات ESL ادامه می‌یابند.

دوپینگ

مجموعه مسابقات Electronic Sports League از سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و طولانی‌ترین مجموعه مسابقات مختص بازی‌های ویدیویی هستند. بازی‌های سبک اکشن اول‌-شخص مثل Counter-Strike یا ندای وظیفه بیشترین بازی‌کننده را در این مسابقات دارند.

منبع: Polygon

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه