دیجی‌کالامگ با حال و هوای نو

۴ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

خوشحالیم که پس از ماه‌ها تلاش، می‌توانیم از برنامه‌هایی که برای دیجی‌کالامگ داشته‌ایم برای شما بگوییم. اگر مشغول خواندن این متن هستید، بدون شک در یک نگاه تغییرات بزرگ وب‌سایت دیجی‌کالامگ را دیده‌اید. ماه‌هاست که روی این پروژه کار کرده و سعی کرده‌ایم تا با طرحی جدید، به بهترین شکل ممکن محتوایی که دوست دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

دیجی‌کالامگ جدید، ظاهری مدرن، زیبا و در عین حال بسیار کاربردی دارد.

نحوه‌ی تعامل شما را در دو سه سال گذشته با دیجی‌کالامگ بررسی کرده‌ایم. رفتار شما و محتوایی که می‌پسندید را تحت نظر قرار داده‌ایم. در نهایت با در نظر گرفتن مخاطب‌های دیجی‌کالامگ، بازنگری کاملی روی سایت داشته‌ایم. فرقی نمی‌کند مخاطب بخش سرگرمی باشید یا مخاطب بخش تکنولوژی یا دانش، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به محتوایی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

طراحی جدید دیجی‌کالامگ، پروژه‌ای است که با همکاری شما تکامل پیدا می‌کند. از شما می‌خواهیم که تمام و کمال از بخش‌هایی که برای‌تان در نظر گرفته‌ایم، دیدن کنید و به ما نظر بدهید. نظر شماست که دیجی‌کالامگ را شکل می‌دهد. به ما بگویید که در طراحی این سایت جدید، کدام قدم‌ها را درست برداشته‌ایم و باید به کدام قدم‌ها نگاهی دوباره داشته باشیم.

 

صفحه‌ی اصلی

اولین بخش‌هایی که با ورود به سایت، در مقابل خود می‌بینید، اخبار کوتاه، مقالات مهم و هم‌چنین منوی اصلی سایت است. مطالب مهم دیجی‌کالامگ را می‌توانید با نگاهی کوتاه به بالای صفحه‌ی اصلی، چک کنید. این مطالب هر چند روز یک بار بروزرسانی می‌شوند.

با نگاه به بخش اخبار کوتاه، می‌توانید در سریعترین زمان ممکن و پیش از تولید خبر کامل یک موضوع از اتفاقات حوزه‌ی تکنولوژی خبردار شوید. اخباری که نیاز به توضیح بیشتر نداشته باشند هم در بخش اخبار کوتاه قرار می‌گیرند.

منوی اصلی سایت تمام مطالب را به صورت بخش بخش، در مقابل شما قرار می‌دهد تا آنچه را که نیاز یا به آن علاقه دارید، از بین مطالب سایت پیدا کنید.

 

منتخب سردبیر

برخلاف مطالب مهمی که بالای سایت می‌بینید، بخش منتخب سردبیر بیشتر و سریعتر بروزرسانی می‌شوند و بهترین‌های دیجی‌کالامگ را به شما معرفی می‌کند. می‌توانید با استفاده از کلیدهای جهت دار یا کشیدن این نوار، از تمام مطالب بخش منتخب سردبیر دیدن کنید.

 

جدیدترین ویدیوها و پادکست‌ها

پادکست‌های صوتی و ویدیویی بخش مهمی از مطالب دیجی‌کالامگ را تشکیل می‌دهند. طراحی جدید سایت این امکان را فراهم کرده است تا جدیدترین پادکست‌ها را در صفحه‌ی اصلی سایت مشاهده کنید.

به غیر از پادکست‌ها، ویدیوها هم در این باکس بروزرسانی می‌شوند و قرار می‌گیرند.

با کلیک روی بخش ویدیوهای بیشتر یا پادکست‌های بیشتر، می‌توانید تمام مطالب این دو بخش را ببینید.

اگر می‌خواهید برای ویدیوها و پادکست‌ها نظر ثبت کنید، باید وارد سایت شوید.

 

آخرین عنوان‌ها

اخبار روز، مقالات، پادکست‌ها، ویدیوها و تمام مطالب دیجی‌کالامگ را در بخش آخرین عنوان‌ها پیدا می‌کنید. تمام مطالب تولید شده در دیجی‌کالامگ در بخش آخرین عنوان‌ها وجود خواهند داشت.

ستونی مختص یادداشت‌ها و نظرات نویسندگان دیجی‌کالامگ هم در سمت چپ آخرین عنوان‌ها قرار گرفته است.

 

پروفایل کاربری

با همان حساب کاربری دیجی‌کالا می‌توانید وارد دیجی‌کالامگ شوید.

ورود به دیجی‌کالامگ می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را برای تعامل به سایت در مقابل شما قرار دهد. می‌توانید با کلیک روی آیکون «افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها» یک مقاله یا خبر را در اکانت خود ذخیره کنید.

می‌توانید هم‌چنین بخش‌های مختلف یا هشتگ‌ها را دنبال کنید. اگر مطلب جدیدی در بخشی که دنبال کرده‌اید، پست شود، نوتیفیکیشن آن را در بالای سایت مشاهده می‌کنید.

هم‌چنین اگر از کاربران همیشگی دیجی‌کالامگ هستید، با ورود به سایت می‌توانید بدون پر کردن فرم بخش نظرات و به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، نظر خود را برای هر مطلب ارسال کنید.

 

نسخه‌ی موبایل

بیش از نیمی از خوانندگان دیجی‌کالامگ، از گوشی‌های هوشمند خود برای سر زدن به دیجی‌کالامگ استفاده می‌کنند.

تصمیم گرفتیم تا نسخه‌ی موبایل دیجی‌کالامگ را با توجه به صفحه‌های نمایش گوشی‌های هوشمند از صفر طراحی کنیم. نسخه‌ای مجزا و جداگانه برای ارایه‌ی هر چه زیباتر مطالب دیجی‌کالامگ روی موبایل طراحی کرده‌ایم.

در نسخه‌ی موبایل همیشه به منوی اصلی دسترسی دارید و می‌توانید سریع‌تر از گذشته، بخش‌های مختلف سایت را پیدا کنید.

telegram_ad2_1

دیدگاه شما

۲۳ دیدگاه
  1. Avatar بهنام فلاح پور

    با سلام و خسته نباشید
    معلومه که خیلی برای این قالب زحمت کشیده شده
    طراحی خیلی زیبا و تر و تمیز شده نسبت به قبل، بخش نظرات هم خیلی شیک تر از قبل شده اما چند تا نکته :

    ۱- اینکه یکم گیج کننده شده ؛ من همیشه عادت داشتم آخرین اخبار رو دنبال می کردم که به صورت لیست بود و تکلیف مشخص بود ، ولی تو این طراحی یکم بهم ریخته س مجبورم از رو ساعت درج مطلب بفهمم آخرین پست ها به ترتیب کدوما اَن ..

    ۲- سایت ریسپانسیو نیست به اون صورتی که باید باشه ؛ من که با دسکتاپ سر میزنم به وبسایت، باید ۲،۳ باز zoom out کنم که چینش بخش ها به صورت درستش برام ایجاد شه که این باعث میشه تصاویر و نوشته ها خیلی کوچک دیده شن

    ۳- تو بخش ارسال نظرات ؛ مثل همین الان که دارم نظرمو مینویسم، فاصله ی بین خطوط خیلی کم هستن و این باعث میشه نوشته ها برن تو هم.

  2. Avatar علي

    فکر کنم خیلی از دوستان مثل من هر روز به دیجی مگ سر می‌زنند و لیست اخبار را دنبال می‌کنند، با طراحی جدید، هر چند زیبا، ولی دنبال کردن اخبار سخت شده و شلوغی و به هم ریختگی آخرین مطالب، سردرگمی ایجاد می‌کنه.
    اگه بتونید یه حالتی ایجاد کنید برای افرادی که تمایل دارند آخرین اخبار را به صورت لیست (با آیکون‌های کوچیک) مشاهده کنند، خیلی عالی می‌شه.

  3. Avatar علی باطنی

    بیشتر این سردرگمی ها به خاطر اینه که ظاهر سایت به یکباره تغییرات فراوانی داشته… شاید اگه به مرور تغییرات رو اعمال میکردین… این سردرگمی کمتر به وجود میومد… وقتی وارد سایت میشی انگار وارد بازار شام شدی… خواستید اکثر مطالبتون به راحتی در دسترس باشه ولی همین کار به دلیل اینکه از لحاظ موضوعی باهم تفکیک نیستن، کاربر نمیدونه باید از کجا شروع کنه و سردرگم میشه… شاید باید در مورد نظم مطالبتون تجدید نظر کنید… به قول معروف هر تغییری هم خوب نیست… موفق باشید

  4. Avatar Am

    با سلام قالبتون سنگین شده و دیر لود میشه .اما قالب خیلی زیبا هست ممنون از سایت خوبتون .

  5. Avatar فرشاد شجیع

    یک مشکلی که از قبل وجود داشته و هنوز هم پابرجاست اینه که مطالب در لینک جداگانه ای باز نمی شوند و اگر کسی علاقه داشته باشه که مطالب مختلفی را مطالعه کنه مجبوره بارها روی گزینه بک کلیک کرده و مجددا برای لود شدن مظلب جدید زمانی را منتظر بماند. در صورتی که اگر عناوین در لینکهای جداگانه ای باز شوند می توان همزمان چندین عنوان را باز کرد تا در حین خواندن یک مطلب بقیه مطالب هم لود شوند

  6. Avatar حسین

    من نمی دونم چند ماه برای این قالب زحمت کشیدید و خسته نباشید میگم بهتون
    اما چند عیب هست که باید بهتون بگم
    ۱- اول اینکه صفحه اصلی سایت سنگین تر از قالب قبلی شده و برای من که عادت دارم اخرین مطالب دیجی کالا مگ را دنبال کنم دیر لود میشه من دو سه بار می خواستم بخاطر همین موضوع کلا دیجی کالا مگ را بزارم کنار
    ۲- در طراحی خیلی شلوغش کردید
    ۳- فکر کنم اکثر کاربران دنبال اخرین مطالب مگ هستند ولی برای دیدن این بخش مجبورند اسکرول کنند و بیاند اخر صفحه که این خیلی نکته خوبی از نظر من نیست
    ۴- اخریش اینکه من الان دارم تو بخش نظرات تایپ می کنم خیلی خطوط بهم نزدیکه لطفا line-height را کمی افزایش بدهید البته در بخش نمایش نظرات واقعا خوبه ولی هنگام ارسال دیدگاه بهم خیلی نزدیکند

  7. Avatar حسین بازدید

    با سلام به شما آقای میرزایی
    چرا در این قالب جدید پادکست ها یا ویدیو ها لینک دانلود ندارند

  8. Avatar حسین

    ویژگی های جالبی اضافه کردید. ولی ۴ تا مشکل اساسی داره(در مورد دستکاپ)
    ۱- وقتی وارد یه مطلب میشین تا بخونیم مطالبتون به خاطر دو کادری که اطراف مطلب میذارید خیلی ریزه و باید حتما زوم کنیم تا بخونیمش.
    ۲- عکس ها خیلی دیر بالا میان(خیلی و این برای نسخه موبایل هم هست)
    ۳- قسمت آخر که همه مطالب گذاشتید ترتیب نداره(معلوم نیست کدوم زود تر نوشته شده و کدوم دیر تر)
    ۴- هنوز هم سیستم زد رباطتون برای ارسال نظر داغونه و باید ۲۰ بار به ۲۰ شکل مختلف عددی وارد کنیم تا قبول کنه.

  9. Avatar Amir Sadsaleh

    سلام
    یه پیشنهاد
    اگه یه امکانی رو فراهم بکنید که بشه محیط سفید سایت رو سیاه کرد خیلی خوب میشه مطالب رو خود.
    یا اصلا این امکان رو فقط برای مطالب نه خود سایت اعمال بکنید
    چون خوندن مطلب با محیط سیاه راحت تر و دلپذیر تره.
    یه سوئیچی رو در ابتدای هر مطلب بذارید ، عالبه
    ممنون

  10. Avatar No One

    سایت خیلی خیلی زیبا شده ولی کمی کند شده نسبت به قبل و سایت و صفحات سایت خیلی دیر لود میشن
    من با سه تا مرورگر سرعت ۶mb تست کردم که شاید سایت سریع تر باز بشن ولی همشون یکی بودن امیدوارم هرچه زودتر این مشکل حل کنید

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه