چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دو سه ماهی می‌شود که کلیدواژه‌ی «برجام»، امیدواری مردم ایران را برای بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر کرده و ترجیع‌بند این حال خوب، آمدن «خارجی‌ها» است و اینکه اگر با فروپاشی نظام تحریم آنها بیایند همه چیز عالی می‌شود؛ درست مثل خارج!

راست‌ش علیرغم اینکه مانند بسیاری از مردم کشورم از خروج ایران از انزوا خوشحالم و معتقدم با روان شدن فرایندهای تجاری میان ما و کشورهای دیگر گشایش بزرگی در فضای تجارت و اقتصاد اتفاق خواهد افتاد، فکر می‌کنم باید تکلیف‌مان را خیلی صریح و روشن راجع به این برداشت عوامانه روشن کنیم و گمانم بهترین جایی که می‌توانم از آن شروع کنم، کسب‌وکاری است که این روزها در کنار همکاران دیگرم تمام وقت مشغول آن هستم: دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی!

دو ماهی گذشته، اما همچنان خبر امکان خرید آمازون و ای‌بی توسط شرکت پست میان کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و پشت بندش نگرانی دوستان و خوشحالی بدخواهان را می‌شنوم که اوه اوه! رفیق کارتان تمام است!

و پاسخ من لبخند است و گاهی توضیحی گذرا که کاش باور کنی چقدر از آمدن آنها (و البته نه با لطایف‌الحیلی که در خبر ذکر شده هست) خوشحال می‌شویم و حالا چنین پاسخی را احتمالا در ویدئو و خبر رویترز در مورد دیجی‌کالا از زبان شریک‌موسس‌های دیجی‌کالا شنیده‌اید. اینجا می‌خواهم کمی دلایل چنین استقبالی را موشکافی کنم.

۱) آمدن آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی موثر است. ما خوشحال می‌شویم که تمام هزینه‌ی فرهنگ‌سازی برای خرید اینترنتی بر دوش ما نباشد. در اختیار داشتن بیش از ۸۵ درصد سهم‌بازار خرید اینترنتی در کشور هر چند افتخاری بزرگ برای دیجی‌کالاست، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌های بسیاری هم برای ما داشته. ما خوشحال می‌شویم که رقبایی داشته باشیم که با بودجه‌ها و ایده‌هایی جهانی برای کسب سهم از بازار، نخستین اولویت خود را بر ایجاد بازار هدفی بزرگ‌تر بگذارند و برای ترویج آن تلاش کنند. در چنین شرایطی ما هم، قطعا، برنده‌ایم.

۲) آمدن آمازون و ای‌بی عیار ما را نشان می‌دهد. با رقابت با این غول‌های جهانی است که دیگر متهم نمی‌شویم که هفت‌روز ضمانت بازگشت تنها یک ترفند تبلیغاتی است و سطح خدمات ما برای تعویض کالاهای معیوب گاهی حتا از استانداردهای جهانی هم جلوتر است و جمله‌هایی مثل «در اپل‌استور گوشی خراب‌تان را همان لحظه بی‌پرسش و حرف پیش با یک نو برای‌تان تعویض می‌کنند» تنها یک شایعه‌ی عوامانه‌ی تلگرامی است! یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.

۳) آمدن آمازون و ای‌بی فرایندهای تجاری ما را راحت‌تر می‌کند. باید کمی به دیجی‌کالا نزدیک‌تر باشید تا دردسرهای ما را دقیق‌تر بدانید. مثلا اینکه جمعی از بهترین محصولات موجود در بازار سنتی مملکت در یک فرایند غیرشفاف و غیررسمی خرید و فروش می‌شود و برخی تامین‌کننده‌ها حاضر نیستند «فاکتور رسمی» به ما بدهند. آن وقت شاید می‌فهمیدید چرا گاهی در بازار جنس‌های موجود در فروشگاه دیجی‌کالا ارزان‌تر هستند یا برعکس چرا در بخشی از بازار سنتی که از شفاف شدن قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود خود ناراحت هستند، متهم به زیرفروشی می‌شویم؛ مبارزه با قاچاق، مقابله با نبود و کمبود خدمات و تضمین اصالت کالاها از آن جنگ‌هایی هستند که ما یک تنه در کارزار آن هستیم و حالا خوشحال می‌شویم غول‌های جهانی هم بیایند و در کنار ما برای تحقق آنها بجنگند.

۴) آمدن آمازون و ای‌بی لزوما به معنای رقابت نیست! ما فکر می‌کنیم هیچ عقل سلیمی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند. شک نداریم که تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما، ارزش مادی و معنوی برند ما در میان کاربران و مشتریان، ناوگان و سامانه‌ی ارسال‌مان، رویه‌ها و فرایندهای انبارداری‌مان و از همه مهم‌تر محتوای سایت‌مان، محتوایی که حلقه‌ی اتصال و اعتماد میان ما و کاربران‌مان است، آنقدرها ارزش دارد که اگر یکی از این غول‌ها واقعا قصد حضور در ایران را داشته باشد، به جای بستن شمشیر از رو، احتمالا در رویکردی متعادل‌تر به فکر همکاری و همیاری با ما باشد.

۵) اما مهم‌ترین دلیلی که از آمدن آمازون و ای‌بی و غول‌های تجارت الکترونیکی جهان استقبال می‌کنیم چیست؟ تجربه‌ی کاربری دلپذیر! ما در دیجی‌کالا عمیقا به ایجاد یک تجربه‌ی عالی کاربری برای مردم سرزمین‌مان معتقدیم و این را رمز اعتمادی می‌دانیم که تا به امروز به ما شده و هر روز بیشتر می‌شود. رقبای جدید از ما بهترند؟ آمدن‌شان حال مردم را خوب می‌کند؟ قدم‌شان روی چشم؛ اما به خودمان و به شما قول می‌دهیم برای ارائه‌ی خدماتی بیشتر از آنها تا جایی که بتوانیم تلاش کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶۱ دیدگاه
  1. Avatar علی

    اقای نیما رسول‌زاده تا انتها مطالعه کن اگر جوابی داشتی بگو.
    سلام . اگرخوب دقت کنید به این کسب وکار متوجه خیلی نکات اموزنده و ازار دهنده می شوید.مبنای کار بیشتر این شرکتها استفاده از کارگران مجانی است.میگویید چطور.مثلادر تمام محصولاتی که در دیجیکالا ارائه می شود قسمتی تحت عنوان (نظرات کاربر)وجود دارد.در این قسمت ما وشما بمانند کارگران مجانی مشغول ثبت نظر در مورد یک محصول هستیم و گردانندگان سایت تنها زحمتی که می کشند عکسها را از سایت شرکت اصلی کپی پیست کرده و توضیحاتی که در همان سایتها در مورد محصول هست را ترجمه میکنندو زیر عکسها قرار میدهند.حال کافی است یک اب گل الود پیدا کرد.کدام اب منظورم بازار خرید و فروش در ایرانه که بدلیل عدم نظارت کافی مسئولان خرید کردن رو حتی برای اجناس پیش پاافتاده مثل لباس و.. مشکل میکنه ونوعی ترس درخریدار از ینکه کلاهی سرش رفته باشه ایجاد میکنه.حال فقط کافیه این ترس از بین بره.چطور ۱-با اطمینان از عودت کالا در صورت نارضایتی خریدار۲ -اطمینان از قیمت . در اصل رقابت اینگونه از شرکتها در نحوه از بین بردن این ترس با یکی از دوروش بالاست.
    خوب اگر شما فکر میکنید در(( خارج ))مثلا وضع به این منوال باشه سخت در اشتباهید.آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی یک همچین اب گل الودی در اختیار نداشته اند.پس چطور اینقدر قوی شدند.با۱-اطمینان از عودت کالا در صورت نارضایتی خریدار .-۲- صرفه جویی در وقت ۳-امکان خرید ارزانتر منظورم حراجی روزانه نیست.خیلی وقته «خارجی‌ها» با نظارت کافی مسئولانشان ترس از اینکه درخرید کلاه سرشان رفته باشه رو ندارند.
    اقای نیما رسول‌زاده کشور ما مدت زمان زیادی است در اختیار دلالان تحریم است.بسیار هم زیادند.همین شرکتهایی که شما در این سایت مشغول پر کردن جیب انها وجیب خودتان هستید.شرکت(( فلان ))وارد کننده انحصاری(( بمان)).( اخه وارد کردن خیلی افتخار داره که به انحصاری بودنش هم افتخار میکنند)( وارد کننده های خانوادگی )مطمئن باش اگر آمدن «خارجی‌ها» باعث از دور خارج شدن این شرکتهای رانت خوار و دلال وسودجو بشود و ما ایرانیها فقط با خود شرکت اصلی روبرو شویم هیچ جایی برای شرکت دیجیکالا و مشابه انهم نخواهد بود چون همه ما ترجیح میدهیم مستقیم از خود انها خرید کنیم.
    مثلا بجای اینکه یک گوشی موبایل رو ازطریق سایت شما از فلان وارد کننده انحصاری خریداری کنم از خود شرکت اصلی با گارانتیglobalخریداری میکنم.
    انوقت شما حتی نمیتوانید با شرکت اصلی رقابت کنید دیگه چه برسه باآمازون و ای‌بی که حتی از خود شرکت اصلی در فروش جنس کارازموده ترند.

    اقای نیما رسول‌زاده مهمترین مشکل شما و بنیانگزاران اینگونه کسب وکارها اینست که نمیتوانید به شغل خود افتخار کنید چون(( دلالی هیچگاه افتخار نداشته)) چه اینترنتی چه غیر اینترنتی .سایتی که ۹۰ در صد اجناس ان تولید خارج از کشور است وبرای فروختن انهادر تلاش .ولی مهندسان و مدیران شرکتهای معظمی مثل سامسونگ و الجی عاشق شما خواهند بود وبرای ورود اجناسشان به داخل کشور با همین دلالان تحریم جشن تولد هم میگیرند مثل جشنی که برای گوشی هوشمند سونی و الجی و سامسونگ گرفته شد.
    خانم فتاحی و همه شما عزیزان. دیجیکالا و مشابه ان ادمهای زرنگ بیفایده به حال کشور هستند که فقط به فکر سود خود هستند.به گذشته نگاه بیاندازید و ببینید فروشنده کالای دیجیتال مثل موبایل ولبتاپ دیروز به فروشنده چه اجناسی تبدیل شده :پوشک بچه-لاک ناخن-عطر ….
    به امید روزیکه شر واردکنندهای خانوادگی از سر کشور برداشت شود و در دیجی کالا فقط کالای ایرانی فروخته شود انوقت چه رقابتی شود.
    تیم سامسونک و الجی و سونی و ….و.آمازون و ای‌بی یکطرف تیم کارخانه های ایران یکطرف .بعید میدونم شما جز تیم کارخانه های ایران باشید.

    1. علی عزیز!
      طبیعتا کمی راجع به نحوه‌ی تولید محتوا در دیجی‌کالا دچار خطا شده‌ای. اول اینکه تولید و تنظیم و ارایه محتوا در دیجی‌کالا اونطوری که شما فرمودید کپی‌پیست نیست و گرنه نیازی به یک تیم بزرگ محتوا نبوده و نیست. در مورد عکس‌ها هم گویا بیشتر از اینکه ببینی شنیده‌ای، چون ما حداقل هفتاد درصد کالاهای موجودمان را در استودیوی خودمان عکاسی کرده‌ایم. از ویدیوها و ابزارهایی مثل عکس سه بعدی و ابزار مقایسه و مواردی شبیه به این هم طبیعتا چیزی نشنیده‌ای وگرنه راجع به محتوای دیجی‌کالا نظرت انقدر دور از واقعیت نبود. از طرف دیگر دلیل مخالفتت با مشارکت مردم در تولید محتوا را نمی‌فهمم. کارگر مجانی اگر به گوش‌ت خورده تعریف‌ش را هم باید بخوانی و بدانی. کسی کاربران ما را وادار به نظر دادن نمی‌کند. این یک فرایند برد/برد است. شما از نظرات دیگران استفاده می‌کنید و بقیه از تجربه‌ی کاربری شما درباره‌ی یک کالا.
      در مورد موضوعات بعدی که مطرح کردید هم شرکت‌های بازرگانی واردکننده‌ی کالا نه دلال تحریم‌اند و نه شرکت رانت‌خوار، آنهایی که شما دنبال‌شان می‌گردید کسانی هستند که بدون دادن مالیات و عوارض و گمرکی و… جنس می‌فروشند و نهایتا هم چون جنس قاچاق ارزان‌تر است حال‌شان بهتر از مجموعه‌ای مثل دیجی‌کالاست. یادتان نرود آمازون و ای‌بی و دیگران هم اگر قرار باشد بیایند طبق قوانین کشور باید توزیع‌کننده‌ی داخلی داشته باشند و پرداخت‌های قانونی خود را داشته باشند. پس رقابت با شرکت اصلی و اینها که گفتید را فراموش کنید و کمی بیشتر راجع به اقتصاد و تجارت بخوانید دوست من.
      من و بنیانگذاران این شرکت به شغل‌مان افتخار می‌کنیم چون برخلاف شما خودمان را دلال نمی‌دانیم. ارزش‌افزوده‌ی خلق‌شده توسط دیجی‌کالاست که در مراحل مختلف زنجیره‌ی تجارت الکترونیکی باعث ایجاد این حجم از مشتری وفادار شده و این ثابت می‌کند که ما به فکر سود خود بودیم اما این سود را در انتقال یک تجربه‌ی لذت‌بخش خرید به مشتریان‌مان جستجو می‌کردیم.
      عذرخواهی من را قبول کنید اما از آشفته‌گویی‌های شما راجع به خانم فتاحی و جشن تولد و واردکننده‌های خانوادگی و تیم کارخانه‌های ایرانی چیزی سر در نیاوردم.

  2. Avatar علی

    وقتی از اومدن رستوران های خارجی جلوگیری میشه چرا باید اجازه داده بشه این شرکتها وارد بشن
    حتی اگه یک درصد سهم بازام در اختیار بگیرن فقط ظلم به جوونای ایرانه که مشغول به کار هستن
    هیچ وقت حساب نمیکنیم که تو اون ۱۵ درصد باقیمانده چند نفر مشغول به کارن فقط به خاطر سود چند نفر خاص هردم بیلی یه تصمیمی میگیریم

    1. علی جان! سرمایه‌گذاری خارجی به کشور کمک می‌کنه. آمازون یا هر شرکت خارجی دیگری اگر به ایران بیاد قطعا برای جوان‌های ایرانی کارآفرینی خواهد کرد و برخلاف شما اصلا فکر نمی‌کنم بگیر و ببند رستوران خارجی و جلوی شرکت‌های نمره یک جهانی را گرفتن راه خوبی برای سامان دادن به اوضاع مملکت باشد.

  3. Avatar امین

    جناب نیما رسولی، ممنون بابت مطلبتان.

    اما بهتر بود به جای برجسته کردن کلمات و همچنین مانور روی کلمات، جهت نشان دادن یا وانمود کردن بالا بودن قدرت قلم تان، کمی صریح تر می نوشتید.
    اولاً کلمه “حتی” درست است نه “حتا”!!!
    دوم اینکه علی رغم اینکه از برجام خوشحالم یعنی چی؟
    یعنی بر خلاف میلتون راضی هستید؟ میلتون ناراحته؟ 🙂

    ببخشیدا کمی انتقاد کردم. همین انتقادها به نفع مدیران تولید محتوا هستش 🙂

    1. رفیق عزیزم! ممنون که به فکر سواد من و مدیران تولید محتوایی. متاسفم که متن‌م شبیه یک نوشته‌ی سر راست نبوده و به نظر می‌رسیده دارم قدرت قلمم را به رخ می‌کشم. قدرت قلم وقتی معلوم می‌شود که محتوای یک نوشته را بیشتر بفهمند و ساده‌تر باشد که گویا نوشته‌ی من نبوده.
      اما در مورد اولا و دوما و انتقادهای شما: خط و زبان قراردادند دوست من و شیوه‌نامه‌های متفاوتی برای «درست‌نویسی» وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم از خوانده‌های کتاب ادبیات دبیرستان‌ت ذوق زده نباشی و مثلا کتاب کوچه‌های احمد شاملوی بزرگ را ورقی بزنی تا بفهمی «حتا» هم…بگذریم.
      دوم اینکه کتاب لغت هم احتمالا گزینه‌ی خوبی برای کمک می‌تواند باشد، به جای اینکه سئوال کنی و کامنت بنویسی مثلا گوگل کن اگر حوصله‌ی نگاه کردن به لغت‌نامه نداری. احتمالا می‌بینی که جلوی علی‌رغم نوشته: با آنکه، با اینکه…
      خلاصه که ممنون به فکری دوست من…اما از این به بعد کمی محتاط‌تر باش در غلط دیکته‌ای و نگارشی گرفتن از کسی که ۱۸ سال از نوشتن پول در آورده…
      🙂

      1. Avatar امین

        سلام
        بنده از اینکه دیدم با کامنت من ناراحت و آزرده خاطر می شوید ناراحت شدم.

        اول اینکه بنده اتفاقاً این مقاله را خواندم خیلی هم لذت بردم. چون واقعا چنین مقاله هایی را دنبال می کنم و لذت می برم وقتی می بینم چنین مطالب ارزشمندی در راستای بهبود اطلاعات عمومی مان وجود دارد. فقط چون بنده معتقد هستم صریح نوشتن بهتر است کامنت گذاشتم.

        شما که باید بهتر بدانید هر کسی را بهر چیزی آفریده‌اند.
        والا ما وقت نداشتیم کتاب آقای احمد شاملوی بـــــزرگ را بخوانیم. شما به جای ما بخوانید و آن را همانند این مقاله پیاده سازی کنید. دیگر چه نیاز بود ما را به توپ ببندید؟ به توپ بستن شخص منتقد نشانه‌ی ضعف نباشد، نشانه قدرت بیان هم نیست.

        اجازه دهید من هم توصیه شما را به خود شما بازگردانم که: محتاط تر باشید.
        به کار بردن کلمه کتب دبیرستانی برای شخصی که او رو نمی شناسید کاری به دور از احتیاط است. کما اینکه دانشجوی ارشد عمران باشد!!
        باز اگر آزرده خاطرتان کردم پوزش می خوام.
        آقا نیمای عزیز، موفق باشید..

      2. منم برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم دوست خوبم.

  4. Avatar علی

    از شعار زدگی که خارج بشیم وقتی جوونایی مثل خودمون تو کشور مشغول به کار هستن با همون کیفیت و قیمت خوب جنسو به دستمون میرسونن چرا نونو بزاریم تو سفره خارجیها
    دیجی کالا اگه بتونه قسمت پوشاکو مثل ebay کنه رو دست نداره چون مثلا خود من به شخصه توانایی خرید یه کفش یا سوشرت به قیمت چهارصد پونصد تومنو ندارم

    1. علی جان! حمایت از تولید داخل ربطی به عدم حضور متخصصان درجه یک و کسب و کارهای بزرگ خارجی در کشور نداره. حضور این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری اونها در کشور می‌تونه باعث رونق اقتصاد کشور و کارآفرینی در سطح کلان بشه.

  5. Avatar محمد کمالی

    با سلام خدمت جناب رسول زاده
    بنده ایده پرداز هستم , طرح و ایده پولساز زیاد دارم که چند موردش به کار دیجیکالا میاد و هیچ کدومش رو من ندیدم جای انجام بدن .
    ای میل زدم به شرکت کسی پاسخی نداد . خودم طرح همین فروشگاه رو قبل از دیجیکالا داشتم ولی نتونستم عملیش کنم . ( عدم اعتماد بنفس )
    جای گفتنش اینجا نبود ولی چون دیدم نظرات رو میخونید و اهمیت میدید گفتم بگم .

    1. برای بنده ایمیل بزنید، اگر کمکی از طرف بنده یا مجموعه‌ی دیجی‌کالا بر می‌اومد در خدمت‌تون هستیم…

  6. Avatar عرفان

    آقا نیمای عزیز سلام، من به هیچوجه به بازار ایران اعتمادی ندارم و همیشه طرفدار دیجیکالا بودم. من از دیجیکالا بیش از ۵۰ نوع کالا خریداری کردم. از موبایل و لوازم صوتی تصویری بگیرید تا کتاب و اقلام فرهنگی و حتی کالاهای مختص سفر و خیلی چیزهای دیگه که حتی حتی حتی (۱) مورد نارضایتی یا خراب بودن محصول رو تجربه نکردم. ازین بابت هم خیلی خوشحالم که دیجیکالا انقد مورد اعتمادم شده. هرروزم سایتتونو چک میکنم و از اخبار دیجیکالا مگ لذت میبرم. من برادرم آلمان زندگی میکنه. وقتی اومد ایران چندروزی و خریداز دیجیکالا رو تجربه کرد شوکه شد و کیف کرد که چه سریع و چه با کیفیت کالا به دستمون رسید.اقا نیما و تمام کارکنان دیجیکالا بهتون تبریک میگم که جایگاه ارزشمندی رو در ایران برای خودتون رقم زدید و ازینکه به مشتریتون نهایت احترام رو میذارید و اجناس اصل رو بابهترین شیوه به دستمون میرسونید سپاسگزارم. امیدوارم همیشه بهترین باشید و روز به روز پیشرفت کنید

    1. ممنونم عرفان جان از محبتت. امیدوارم لایق اعتماد شما دوستان باشیم.

  7. Avatar مصطفی

    سلام
    شخصا خیلی خوشحال میشم آمازون یا ای بی وارد ایران بشوند. شاید با اومدن اونها دیجی کالا هم سعی کنه خدمات پس از فروشش رو بهتر کنه.شاید برای کسایی که ۲-۳ تا سفارش داشتند پیش نیومده ولی اگه سفارش های بیشتری داشته باشند متوجه میشن خدمات دیجیکالا هم به خوبی چیزی که میگه نیست.
    مثلا یه سفارش من که مفقود شد هزینش به زحمت بعد از ۲ هفته برگشت داده شد به من ..
    یا سازی که خریدم با اینکه مشخصا خراب بود به عنوان ساز سالم مجددا برام ارسال کردند… وقتی شما چیزی میفروشید به اسم خودتون باید خودتون هم توانایی تضمین سلامت فیزیکی رو داشته باشید نه اینکه از شرکت تامین کننده که ذینفع هست بخواید تایید کنه.
    در کل در قسمت خدمات پس از فروش من واقعا دچار مشکل شدم، بطوری که اعتمادم تا حد خیلی زیادی از بین رفت نسبت به دیجیکالا و به بقیه هم توصیه میکنم موقع خرید تجدید نظر کنند.

    1. مصطفای عزیز! متاسقم که تجربه‌های ناخوشایندی از خرید در دیجی‌کالا داشتید. امیدوارم همراهی با ما رو قطع نکنید و ما فرصت این رو داشته باشیم که در موارد آتی به بهترین شکل پاسخگوی خدماتی باشیم که شما انتظار دارید.

  8. Avatar سیامک

    دیجی کالا عالی همه چیش خوبه گارانتی ارسال باتحویل از همه بهتر قیمتاش که من موندم سودم روش می کنن ولی یه ایراد بزرگ داره گوشی اسمارت با چنتا برند به درد نخور وارد کرده ولی گوشی های شیائومی رو هنوز وارد نکرده تو وارد کن اگه فروش نرفت بیا بکوبون تو سر من

    1. اگر نماینده‌ی رسمی و قانونی داشتن، چشم! بدون اینکه نیازی به سر شما باشه ما قول می‌دیم در خدمت‌تون باشیم! 🙂

  9. Avatar مهدیار کاظمی پور

    ما به دیجی کالا مدیونیم
    ممنون دیجی

    1. مهدیار عزیز! ما به شما و اعتماد و همراهی شما مدیونیم. امیدواریم با تلاش ثابت کنیم لایق محبتی هستیم که در حق ما دارید.

  10. Avatar ج ب

    چه امروز ٫ چه فردا …
    بالاخره این رویارویی شروع می شه . در حال حاضر هم این اتفاق در بعضی از موارد میافته و شما توش موفق بودین شاید بدون اینکه بهش فکر کرده باشین.چون احساسی که من دارماز این موضوع این بوده که به فکر مردم و ارائه سرویس بهتر بودین و نه سود و رقابت . چیزی که همیشه توی رقابت آدم باید تو ذهنش داشته باشه اینه که بهترین خدمات رو ارایه بده و اگر داره به رقیبش نگاه می کنه فقط برای یادگیری و بهتر کردن خدماتش باشه و نه برای فروش بیشتر.

    یکی از شرکت هایی که واقعا دوس دارم توش کار کنم دی جی کالا هست چون احساس می کنم نفس کار و نوع کاری که به عنوان هدفش انتخاب کرده چیزی هست که شرکت های موفق و بزرگ دنیا مثل اپل دنبالش بودن . همیشه این رو مد نظر داشته باشین و تیمتون هدفش این باشه – مطمئن باشین که رقیب تون کار سختی رو خواهد داشت .

    حیف که Full Time می خواین و هنوز درگیر دانشگاه هستم و گرنه شک نکنین که همکار بودیم

    1. دوست عزیز! ممنون از اظهار لطف‌تون. خوشحالم که متوجه شدین رقابت برای ما، معنی‌ش ارائه‌ی سرویس بهتر و کسب اعتماد بیشتر مشتریان‌مونه، نه لزوما سود بیشتر.
      زود درس‌تون رو تموم کنید و بیایید پیش‌مون؛ دیجی‌کالاتوی تیم‌اش برای همه‌ی خلاق‌های باهوش و درجه یک جا داره! 🙂

  11. Avatar حسین

    آقای رسول زاده
    با خواندن دلایل شما به یاد جمله بعضی از بچه ها میفتم که تو دعوا میگفتن “دردم که نیومد”!
    دیگه هر بازاری و کسب و کاری دوره رونق و شکوفایی و نزول و مرگ داره. گریزی نیست.
    شما واقعا فکر میکنید میتونید با آمازون و … رقابت کنید؟! یا برای خوشامد دوستان میگید؟!

    1. حسین عزیز! هنوز دعوایی نشده که ببینیم کی زده، کی خورده! 🙂
      خدا رو شکر آمار و اطلاعات شفاف دیجی‌کالا هم در تمام حوزه‌های فعالیت‌ش نشان از روند رو به رشد داره و محاسبات و مطالعات و استراتژی‌های ما هم حکایت از این داره که باید از اومدن رقبایی مثل آمازون و باقی خوشحال باشیم. من حداقل ۱۶ سالی می‌شه که روزنامه‌نگاری حرفه‌ای می‌کنم و می‌نویسم و به شما اطمینان می‌دم جز چیزی که بهش اعتقاد داشتم ننوشتم و خوشامد دوستان و دشمنانم برام کوچکترین اهمیتی نداشته…

  12. Avatar علی

    بارها شده مسیر محل کار تا منزل را دور کردم تا از فروشگاهی ماست یا چایی یا .. خرید کنم که از لبخند و برخورد فروشنده احساس رضایت می کنم. چندین بار شده دیچی کالا اجناس من رو دیر تحویل داده ولی این باعث نخواهد شد خدمات خوب ، اطلاع رسانی خوب ، گارانتی معتبر،دیجی مگ ،برخورد شایسته،صبور بودن و لبخند زدن کارمندان در زمان مراجعه حضوری من و الارقم عصبانیت بیجایی که داشتم رو فراموش کنم.
    من هر شب باید حداقل یکبار به دیجی مگ و دیجی کالا سر بزنم.مطمئن باشیدامثال من زیاد هستند و ما خانواده خودمون رو حمایت می کنیم.
    همواره موفق باشید و تک 🙂

    1. ممنون علی جان! قول می‌دیم تلاش کنیم تجربه‌های بدتون دیگه اتفاق نیفته و حال‌تون همیشه با ما و خدمات‌مون «خوب» باشه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه