چرا دیجی‌کالا از آمدن آمازون و eBay استقبال می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

دو سه ماهی می‌شود که کلیدواژه‌ی «برجام»، امیدواری مردم ایران را برای بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر کرده و ترجیع‌بند این حال خوب، آمدن «خارجی‌ها» است و اینکه اگر با فروپاشی نظام تحریم آنها بیایند همه چیز عالی می‌شود؛ درست مثل خارج!

راست‌ش علیرغم اینکه مانند بسیاری از مردم کشورم از خروج ایران از انزوا خوشحالم و معتقدم با روان شدن فرایندهای تجاری میان ما و کشورهای دیگر گشایش بزرگی در فضای تجارت و اقتصاد اتفاق خواهد افتاد، فکر می‌کنم باید تکلیف‌مان را خیلی صریح و روشن راجع به این برداشت عوامانه روشن کنیم و گمانم بهترین جایی که می‌توانم از آن شروع کنم، کسب‌وکاری است که این روزها در کنار همکاران دیگرم تمام وقت مشغول آن هستم: دیجی‌کالا و تجارت الکترونیکی!

دو ماهی گذشته، اما همچنان خبر امکان خرید آمازون و ای‌بی توسط شرکت پست میان کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و پشت بندش نگرانی دوستان و خوشحالی بدخواهان را می‌شنوم که اوه اوه! رفیق کارتان تمام است!

و پاسخ من لبخند است و گاهی توضیحی گذرا که کاش باور کنی چقدر از آمدن آنها (و البته نه با لطایف‌الحیلی که در خبر ذکر شده هست) خوشحال می‌شویم و حالا چنین پاسخی را احتمالا در ویدئو و خبر رویترز در مورد دیجی‌کالا از زبان شریک‌موسس‌های دیجی‌کالا شنیده‌اید. اینجا می‌خواهم کمی دلایل چنین استقبالی را موشکافی کنم.

۱) آمدن آمازون و ای‌بی در ترویج تجارت الکترونیکی موثر است. ما خوشحال می‌شویم که تمام هزینه‌ی فرهنگ‌سازی برای خرید اینترنتی بر دوش ما نباشد. در اختیار داشتن بیش از ۸۵ درصد سهم‌بازار خرید اینترنتی در کشور هر چند افتخاری بزرگ برای دیجی‌کالاست، اما نباید فراموش کنیم که هزینه‌های بسیاری هم برای ما داشته. ما خوشحال می‌شویم که رقبایی داشته باشیم که با بودجه‌ها و ایده‌هایی جهانی برای کسب سهم از بازار، نخستین اولویت خود را بر ایجاد بازار هدفی بزرگ‌تر بگذارند و برای ترویج آن تلاش کنند. در چنین شرایطی ما هم، قطعا، برنده‌ایم.

۲) آمدن آمازون و ای‌بی عیار ما را نشان می‌دهد. با رقابت با این غول‌های جهانی است که دیگر متهم نمی‌شویم که هفت‌روز ضمانت بازگشت تنها یک ترفند تبلیغاتی است و سطح خدمات ما برای تعویض کالاهای معیوب گاهی حتا از استانداردهای جهانی هم جلوتر است و جمله‌هایی مثل «در اپل‌استور گوشی خراب‌تان را همان لحظه بی‌پرسش و حرف پیش با یک نو برای‌تان تعویض می‌کنند» تنها یک شایعه‌ی عوامانه‌ی تلگرامی است! یا هیچ جای دنیا نیست که برای «تمام» کاربران خود سرویس ارسال تحویل همان روز داشته باشد و متوجه خواهید شد که تاخیرهای اندک گاه و بی گاه برای ارسال یک سفارش نه موضوع عجیبی است و نه در مورد آنها داستان‌های اغراق‌شده‌ می‌سازند. گمانم جستجوی اینترنتی برای خیلی‌ها کار سختی است و گرنه تاخیرهای چند روزه‌ی آمازون در بلک‌فرایدی که نقل هر ساله‌ی وبلاگ‌های تکنولوژیک است.

۳) آمدن آمازون و ای‌بی فرایندهای تجاری ما را راحت‌تر می‌کند. باید کمی به دیجی‌کالا نزدیک‌تر باشید تا دردسرهای ما را دقیق‌تر بدانید. مثلا اینکه جمعی از بهترین محصولات موجود در بازار سنتی مملکت در یک فرایند غیرشفاف و غیررسمی خرید و فروش می‌شود و برخی تامین‌کننده‌ها حاضر نیستند «فاکتور رسمی» به ما بدهند. آن وقت شاید می‌فهمیدید چرا گاهی در بازار جنس‌های موجود در فروشگاه دیجی‌کالا ارزان‌تر هستند یا برعکس چرا در بخشی از بازار سنتی که از شفاف شدن قیمت‌ها و کاهش حاشیه‌ی سود خود ناراحت هستند، متهم به زیرفروشی می‌شویم؛ مبارزه با قاچاق، مقابله با نبود و کمبود خدمات و تضمین اصالت کالاها از آن جنگ‌هایی هستند که ما یک تنه در کارزار آن هستیم و حالا خوشحال می‌شویم غول‌های جهانی هم بیایند و در کنار ما برای تحقق آنها بجنگند.

۴) آمدن آمازون و ای‌بی لزوما به معنای رقابت نیست! ما فکر می‌کنیم هیچ عقل سلیمی چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند. شک نداریم که تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما، ارزش مادی و معنوی برند ما در میان کاربران و مشتریان، ناوگان و سامانه‌ی ارسال‌مان، رویه‌ها و فرایندهای انبارداری‌مان و از همه مهم‌تر محتوای سایت‌مان، محتوایی که حلقه‌ی اتصال و اعتماد میان ما و کاربران‌مان است، آنقدرها ارزش دارد که اگر یکی از این غول‌ها واقعا قصد حضور در ایران را داشته باشد، به جای بستن شمشیر از رو، احتمالا در رویکردی متعادل‌تر به فکر همکاری و همیاری با ما باشد.

۵) اما مهم‌ترین دلیلی که از آمدن آمازون و ای‌بی و غول‌های تجارت الکترونیکی جهان استقبال می‌کنیم چیست؟ تجربه‌ی کاربری دلپذیر! ما در دیجی‌کالا عمیقا به ایجاد یک تجربه‌ی عالی کاربری برای مردم سرزمین‌مان معتقدیم و این را رمز اعتمادی می‌دانیم که تا به امروز به ما شده و هر روز بیشتر می‌شود. رقبای جدید از ما بهترند؟ آمدن‌شان حال مردم را خوب می‌کند؟ قدم‌شان روی چشم؛ اما به خودمان و به شما قول می‌دهیم برای ارائه‌ی خدماتی بیشتر از آنها تا جایی که بتوانیم تلاش کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۶۱ دیدگاه
  1. پوریا

    با سلام
    من همه نظرات رو خوندم فقط یه نکته اضافه کنم و اون اینکه واقعا تا وقتی اون سایت ها تو ایران نیومدن درباره خدماتشون قضاوت نکنیم من تجربه کار در سایت های شبیه دیجیکالا رو دارم فقط انقدر بهتون بگم که واقعا سخته چون ما در ایران چیزی به اسم خرید مستقیم از شرکت های سازنده اکه اکثرا خارجی هستند نداریم و نهایتش باید از یه عمده فروش توی بازار خرید کنیم و این سایت های خارجی هم اگر بیایند باید ازهمون شخص ( و گاهی اوقات همان شخص است و نه یک شرکت) خرید کنن شاید نکته قوت دیجی کالا هم همین باشد که این اشخاص را در بازار به شدت سنتی و خاص ! ما میشناسد
    این را هم اضافه کنم که من عاشق خریر اینترنتی هستم ( شاید چون خیلی تنبلم !) به هر حال! من در خارج از اکشور از این سایت ها خیلی خرید کردم و شاید باورتان نشود که چیزی به عنوان پیگیری سفارش عملا آنجا تعطیل است شاید این سایت ها بیش از حد بزرگ شده اند ولی من نتوانستم مشکلم رو با اون سایت در میون بزار ( سایت آمازون کشور آمریکا) از ایبی هم راستش اکثرا جنس دست دوم خریدم که تقریبا همشون یا خراب بود یا …. بگذریم
    ولی در کل من مثل چشمام به دیجی کالا اعتماد دارم

    از دیجی کالا هم خواهش میکنم برای خودتون هم که شده از اعتماد مردم سو استفاده نکنید جون اگه مردم اعتمادشون رو به شما از دست بدن اعتمادشون رو به خرید اینترنتی از دست دادن
    یا حق

    1. پوریا جان! اعتماد کاربران و مشتریان دیجی‌کالا، ارزشمندترین دارایی ماست. تمام سعی‌مون رو خواهیم کرد که اون رو از دست ندیم.

  2. KaTa

    اگر تنوع کالای دیجی کالا زیاد باشه و من بتونم کالا رو با قیمت خوب از دیجی بخرم ، چرا برم از امازن بخرم؟ ،دیجی باید تنوع کالا هاش بالا بره ، محصولاتی که توی بازار نیست رو به سبدش اضافه کنه ، اصلا خودش مستقیم وارد کنه ، بره بازار رو بگرده ، اینترنت رو بگرده ، ببینه چی میتونه بیاره ، کالاهایی که قطعا توی بازار ایران نیست و خریدار داره. قطعا رقم ۸۵% از سهم بازار افتخار بزرگی هست و بدون شک تنها راه رقابت با امازون تنوع جنس هست ، معرفی محصولات و نقد و بررسی و بسته بندی و تحویل کالا نیازی به تعریف و تمجید نداره هرکسی با خرید از دیجی این رو می دونه و لذت می بره با دیدن این همه احترام به شعور خریدار ، به امید پیشرفت روزافزون دیجی عزیز

    1. چشم! تمام سعی‌مون رو می‌کنیم که با توسعه‌ی تنوع کالایی رضایت دوستانی مثل شما رو بیشتر فراهم کنیم.

  3. نوید

    اقای نیما رسول‌زاده تو رو خدا کتابای خارجیه بیشتری بیارین من سر یه کتاب ۳۹ دلاری ۲۶۰ تومن پول دادم
    ارتبوک های بازیها و انیمیشن هارو بیارین به خدا معرکه میشه نمیدونم چرا نمیارین
    تنها امیدم سایته شماست به خدا
    و در آخر موفق باشین
    به امید روزی که تمام کتابامو از سایت شما بگیرم و نیازی نباشه پول الکی تو جیبه کسای دیگه بره
    امیدوارم این کامنتو بخونی

    1. نوید جان! تا جایی که قوانین وزارت ارشاد اجازه بده، سعی می‌کنیم محصولات علمی و فرهنگی بین‌المللی رو هم در دیجی‌کالا عرضه کنیم. قول! 🙂

  4. متین

    دیجی کالا هیچوقت کم نمیاره 🙂 حتی اگر پای یه خارجی در میون باشه.
    من هنوز هم دیجی کالا رو ترجیح میدم.

    1. پشت‌مون به شما گرمه؛ همراهمون باشین تا هیچ‌وقت کم نیاریم! 🙂

  5. Joseph

    خب گویا این نظرات این بخش تمومی نداره و بحث داغ شده و هرکسی پیشنهاد یا انتقادی داره اینجا درج میکنه.
    بنده هم لازم میدونم که چند انتقاد و پیشنهاد در اینجا بنویسم (هرچند بخش نظرات , انتقادات , پیشنهادات جداست)

    ۱-بنده همیشه دوست دارم اولین نفری باشم که بسته بندی و یا جعبه محصولی که از شرکت سازنده بیرون اومده رو باز کنم و یکی از دلایلی که همیشه اینترنتی خرید میکنم همینه و فکر میکنم خیلی از ایرانی ها همین عادت رو دارند. اما متاسفانه محصولاتی که گارانتی دارند توسط شرکت گارانتی کننده و دیجی کالا باز میشه و بد تر از اون این که به جعبه موبایل اسیب وارد میشه چندین بار موبایل نوکیا خریداری کردم که در گوشه و کنار جعبه پارگی ایجاد شده بود گویا این پارگی به این دلیل پیش میاد که کارکنان با عجله جعبه رو باز می کنند و همین باعث این مشکلات میشه.شاید فکر کنید که این پارگی به عرض ۱ سانتیمتر مهم نباشد . اما باور کنید برای کسی که میخواهد این موبایل و یا هر چیز دیگری رو هدیه بده خیلی مهمه .بنابراین پیشنهاد میکنم یک گزینه جدیدی به محصولات اضافه کنید که مثلا این موبایل ایفون بسته بنده خود شرکت سازنده میباشد و شما اولین نفری هستید که این محصول را جعبه گشایی می کنید.
    ۲-لطفا در استخدام کردن افرادی که سفارشات تحویل اکسپرس را تحویل میدهند دقت کنید و اموزش لازم رو بهشون بدید. برای مثال در یک مورد تحویل دهنده اکسپرس دیجی کالا در روز بارانی با ماشین پراید وانت سفارش بنده رو اورد و بعد از پیداه شدن دیدم که در حال کشیدن سیگار هست و بدون اینکه سیگار رو خاموش کنه درب عقب ماشین رو بالا زده و بنده هم به دلیل هوای بارانی باید فرم تحویل رو توی عقب ماشین که پر دود سیگار شده امضا کنم! البته دوست ندارم برای شغل کسی مشکل ایجاد کنم به همین دلیل بهتره نگم کدوم شهر بوده.
    ۳-تا همین چندین ماه پیش متاسفانه دیجی کالا از طریق اینترنت با مشتریان ارتباط نداشت بنده خودم چندین بار از طریق ایمیل تماس گرفته بودم که هرگز جوابش رو دریافت نکردم. البته الان اینطور نیست و خیلی بهتر از قبل شده .کلا فکر میکنم به دلیل شلوغی بیش از حد دیجی کالا هست که علاقه زیادی نداره از طریق اینترنت با مشتری ها ارتباط برقرار کنه!.اما بنظر من وقتی که خدمات بصورت انلاین انجام میشه باید ارتباط هم بصورت انلاین باشه نه فقط با تماس تلفنی! دلیل نداره بعد از سفارش کالا توسط مشتری دیجی کالا با مشتری تماس بگیره و بگه کالا رو براتون ارسال می کنیم! در صورت که خیلی راحت میتونه بصورت انلاین اطلاع رسانی کنه.و تماس تلفنی رو فقط برای مواقع ضروری استفاده کنه.
    ۴-من واقعا از یک کار دیجی کالا خیلی دلخور هستم اون هم اینه که برندهای به درد نخور رو برای فروش داخل سایت قرار میده . درسته که این محصولات قیمت کمتری دارند اما ممکنه به عتبار خودتون ضربه بزنه برای مثال برند […] شما خودتون به شخصه حاظرید از محصولات این کمپانی ها استفاده کنید؟ همه میدونم که این محصولات چینی هستند و فقط در ایران اسمبل میشن.حالا ممکنه بگید باید از محصولات داخلی حمایت کنیم .ولی واقعا این محصولات ارزش حمایت دارند؟ وقتی که فروشگاه بزرگی مثل دیجی کالا این محصولات بی کیفیت رو برای فروش در سایت قرار میده مشتری از همه جا به خبر هم فکر میکنه این محصول فوق الاده هست!
    ۵-خواهشمندم در صفحه فروش محصولات موبایلهایی که که از اپراتور خریداری شده و بعد انلاک شده رو حتما بنویسید. برای مثال بنده بعد از خرید ایفون متوجه شدم که این موبایل از اپراتور Verizon خریداری شده و بعد انلاک.بعد از تماس با واحد مربوطه خانمی پشت خط به بنده گفتند که چیزی به نام انلاک فکتوری کلا وجود نداره! و همه موبایلها از اپراتور خریداری میشود و هزینه انلاک پرداخت شده.(جا داره بگم که برای اینگونه بخش ها از متخصصین با تجربه استفاده کنید) در جریان هستم که این نوع انلاک هیچ فرقی با انلاک فکتوری نداره و همیشه در بازار تعداد انلاک فکتوری کمتر هست ولی مشتری حق داره برای موبایلی که چندین میلیون هزینه میکنه انتخاب کنه که این موبایل انلاک فکتوری باشه یا انلاک اپراتور.پس خواهشمندم این قضیه رو جدی بگیرید.

    1. دوست عزیز!
      در مورد مواردی که فرمودید باید عرض کنم:
      ۱) ایراد جعبه‌ی اصلی کالا یکی از مواردی است که به راحتی بخش خدمات ما اون رو می‌پذیره و می‌تونید از خدمات تعویض ما استفاده کنید. اطلاعات بیشتر رو در بخش ضمانت هفت روز بازگشت مطالعه کنید.
      ۲) از تجربه‌ی بدی که داشتید متاسفیم اما ای کاش موضوع رو به مرکز تماس ما اطلاع می‌دادید تا پیگیری کنیم چون دلمون نمی‌خواد این تجربه‌ی بد برای دیگر مشتریان‌مون هم اتفاق بیفته.
      ۳) واحد ارتباط با مشتریان ما بسیار فعاله و مطالبات و نظرات کاربرانی که از طریق کامنت، تلفن و ایمیل پیگیر موضوعی هستند رو به شکل منظم به بخش‌های مربوطه انتقال می‌ده اما طبیعتا به دلیل حجم بالای تماس‌ها و مکاتبات محقق شدن تمام این مطالبات کار ساده‌ای نیست.
      ۴)با تعریفی که از برندهای موردنظرتون کردین خیلی موافق نیستم. موضوع اینه که تنوع کالایی ما باید در هر سگمنت قیمتی‌ای باشه و ما برای راضی کردن طیف متنوع مشتریان‌مون نمی‌تونیم فقط برندهای لوکس یا گرون قیمت رو عرضه کنیم.
      ۵) موردی که فرمودید رو حتما به بخش بازرگانی منتقل می‌کنم.
      از وقتی که گذاشتید ممنونم.

  6. علی اقبالی

    من خودم به شخصه ترجیح میدم سود کالایی که میخرم به جیب یه ایرانی بره نه خارجی ما باید همه دست به دست هم بدیم تا دیجیکالا پا هارو فراتر از این بذاره و جهانی بشه.حتی اگه بشه من جنس گرون ترو میخرم اما از یه فروشگاه ایرانی چون دوست دارم که پیشرفت کنیم فراموش نکیم که دیجیکالا به حمایت تک تکمون نیاز داره….

    1. ممنون از حمایتت علی جان! با داشتن پشتیبان‌هایی مثل شما دلمون به ادامه‌ی مصصم‌تر راه گرمه…

  7. آسو فتاحي

    سلام
    من هنوز فرصت نکردم همه نظرهای دوستان رو بخونم حالا سوای بحث در مورد متن من این لحظه و این فرصت رو غنیمت میشمرم تا حرف خودم رو بگم
    از چند سال قبل تقریبا ٣ سال من با توجه به درآمد و کسب و کاری که داشتم میل زیادی به خرید اینترنتی دارم از همین ٣ سال قبل خرید اینترنتی زیادی داشتم حتی با وجود اینکه در یکی از شهرهای مرزی زندگی میکنم که تقریبا از هر لحاظ توی همه کسب ها رقابت زیاده و جنس فراوون اما این سلیقه و میل و علاقه خودم به خرید اینترنتی باعث شد که من از فروشگاهی مثل دیجی کالا خرید کنم
    حرف اصلی من اینه که میخوام بگم اگر تعداد خرید هام رو بگم میتونم عدد بالای ٣٠ بار رو بگم که از دیجی کالا خرید کردم میتونم لینک بدم توی قسمت تاریخچه خرید هام همه چی مشهوده اگه بخوام ریالی بگم که میتونم بهتون بگم هر میانگین هر بار خریدم هم بالای ٢۵٠ هزار تومان بوده خریدهای بالا ٢ میلیون هم چند بار داشتم حالا از یه طرف شما احترام به مشتری و رضایت من نوعی براتون مهمه اگه واقعا سیستم صحیحی دارید تو این زمینه چرا آخر هفته ها قرعه کشی هایی ترتیب میدید و به قید قرعه هدایایی به خریدارها اهدا میکنید حتی خود بنده کسی که یکبار از شما خرید کرده رو می تونم اسم ببرم که هدیه چند برابر خریدش دریافت کرده اما من عاشق گشت و گذار و خرید از سایت شما تا الان حتی یک بار هم توی هیچ موردی نشانی از توجه و احترام شما به من مشتری پر و پا قرص ندیدم ؟
    نتیجه کارتون : الان ٨ ماه هست خرید نکردم از سایتتون ایمیل زدم میتونید چک کنید که جزو کدوم دسته از مشتری های سایت بودم
    این حرف ها صرفا گله کردن نبود اما من به عنوان مشتری تقریبا حرفه ای شما الان دیگه رمقی برای خرید ندارم اینم ذکر کنم اطلاعی از روش کار همین فروشگاه هایی که ذکر کردید ندارم اما شما که در بعضی جاها دم از تمایز زدید گفتم احتمالا این مورد تمایز که هیچ اصلا وجود خارجی نداره براتون
    ممنون از وب سایت خوبتون
    الان دیگه اینجا میچرخم :دی

    1. دوست عزیز! خریدهای مکرر از دیجی‌کالا منجر به تخصیص دیجی‌بن‌هایی می‌شه که هر بار تخفیف‌های زیادی روی خرید بعدی اعمال می‌کنه. این سرویسیه که دقیقا برای همراهان وفادارمون طراحی کردیم. از طرف دیگه در قرعه‌کشی‌هایی که فرمودید شانس مشتریان وفادار ما به دلیل تعداد خریدهاشون بیشتره و متوجه نمی‌شم چطور از این قرعه‌کشی‌ها برداشت بی‌توجه به مشتری‌های دیگر رو کردید…
      همراهی شما باعث افتخار ماست و سعی خواهیم کرد بیش از قبل قدردان اعتماد شما باشیم.

  8. مهدی

    من خانوادگی ازدیجی کالا خرید میکنیمو خواهیم کرد ولی سیاستای بی خودی دارین تو هیچ مطلبی وهیچ نظراتی جواب هیچ کسو نمیدادین تا بوی رقیب اومد دست بکار شدید،من مطمنم با ورود امازون کاربران ایرانی باز هم از دیجی کالا خرید میکنن که حمایت از دیجی بهترین کاره ممنون.

    1. مهدی جان! پاسخ ندادن به نظرات و سئوالات کاربران در صفحه‌ی محصولات از طرف فروشگاه الکترونیکی یک رویه‌ی جهانی و بین‌‌المللیه. دلایل مهم و قانع‌کننده‌ای هم براش وجود دارد. تعاملات ما با کاربرامون از کانال‌های مختلفی انجام می‌شه و کامنت‌های دیجی‌کالامگ هم از روز اول توسط همکاران من در این بخش پاسخ داده می‌شده.
      متاسفیم اگر تا به امروز این حس رو به شما دادیم که پاسخگوی سئوالات‌تون نیستیم و سعی می‌کنیم در آینده این نقیصه رو به بهترین شکل جبران کنیم، نه برای اینکه بوی رقیب اومده، برای اینکه شما دوستان برامون مهم بودین، هستین و خواهید بود…

  9. ali

    با سلام خدمت دیجی کالایی های عزیز / به شخصه هر وسیله ای که نیاز داشتمو از دیجی کالا خریدم چون: قیمت مناسب , تضمین اصل بودن و قاچاق و ریفر نبودن محصول /گارانتی های معتبر یا ۷ روز تضمین.
    شم خیلی راحت میتونید با شرکایی مثل امازون و ای بای رقابت کنید ، مثلما اونا محبوبیت شما رو در بین ما ندارن , فکر نکنمم مثل شما اینقدر کالا رو راحت پس بگیرن حتی به دلیل یکسان نبودن کالا با عکس /
    از نظر من دیی باید بیشتر از همیشه خودشو به تبلیغ ببنده مردم از چیزی که بهش اعتماد دارن و حساب خودشو پس داده خرید میکنن مثل خود من پس در نتیجه شرکتای خارجی نمیتونن جای شما رو بگیرن مخصوصا با این فروشی که شما الان دارید ?

    1. ممنون علی جان!

  10. حسین

    درسته که دیجی کالا نمیتونه باشرکت های امازمون ای بی در سطح بین المللی رقابت کنه ولی تو بازار ایران قطعا رقیب سرسختی برای این شرکت ها میشه
    بنظر من تنها ایراد دیجی کالا هزینه ارسال زیاد اون هست که باید هزینه ارسال تو تمام نقاط کشور رایگان باشه

    1. ممنون حسین جان بابت نظر و همینطور انتقادت!

  11. محسن

    سلام
    مطلب خیلی خوبی بود ، یکی از بهترین مطالب دیجی مگ ، اما زیادی نیمه پر لیوان رو دیدید ، در کل رقابت به سود مشتری خواهد بود.
    من از دیجیکالا راضی هستم شخصا

    1. ممنون محسن جان! قول می‌دیم حواس‌مون به نیمه‌ی خالی لیوان هم باشه! 🙂

  12. مهدی رحیمی

    قطعا با وجود این رقبا به عیار دیجی کالا افزوده خواهد شد .

    1. ممنون مهدی جان!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه