حضور دیجی‌کالا در دومین نمایشگاه کار ایران

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

دومین نمایشگاه کار ایران با حمایت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از ۴ تا ۶ بهمن ۱۳۹۷ در مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار شد. واحد منابع انسانی دیجی‌کالا، با هدف ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار و جستجوی افراد متخصص در حوزه‌های کاری مرتبط، در این نمایشگاه شرکت کرده است.

رویارویی مستقیم کارفرمایان و افراد جویای کار، تسهیل فرایند جذب و استخدام، معرفی فرصت‌های شغلی مرتبط با مهارت و تخصص افراد و کمک به بهبود ارتقای برند کارفرمایان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. نمایشگاه کار ایران با رویکرد ملی و هدایت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به فضاهای کاری، فرصتی فراهم می‌کند تا با تسهیل فرآیند جذب و استخدام و امکان گفتگو با مدیران شرکت‌ها، امکان جذب و استخدام در سازمان‌های معتبر ایران، فراهم شود. فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متخصصان هم با هدف آشنایی با موقعیت‌های شغلی جدید یا فرصت ارتقای شغلی، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. این موقعیت‌های شغلی در گروه‌های متنوع مثل برنامه‌نویسی و کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مدیریت، فروش و بازاریابی، طراحی و گرافیک، مهندسی شیمی و … وجود دارد. در کنار معرفی موقعیت‌های شغلی مختلف، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهایی مثل رویداد برنامه‌نویسی نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود. در نمایشگاه کار امسال حدود ۸۰۰ موقعیت شغلی از طرف بیش از ۱۰۰ شرکت و کارفرما در اختیار افراد جویای کار قرار گرفت.

مریم محمدی: تجربه ملاقات حضوری با اعضای خانواده دیجی‌کالا

تخصص و مهارت‌های مرتبط با شغل برای استخدام در شرکت‌های معتبر لازم است، اما نیاز به تسلط بر مهارت‌های نرم که باعث تقویت تعاملات فردی، تحصیلی و شغلی می‌شود هم وجود دارد. بسیاری از افراد مهارت و تخصص منحصر به فردی دارند که شرکت‌ها و کسب‌وکارها از آن بی‌خبرند. گاهی هم خود فرد دقیقا نمی‌داند چگونه و در چه مسیری می‌تواند از مهارت و تخصص خود استفاده کند. نمایشگاه کار می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط مؤثر و قرار گرفتن افراد در مسیر شغلی مناسب آنها شود. مریم محمدی، مدیر جذب منابع انسانی دیجی‌کالا، نمایشگاه کار را فرصتی برای هدایت دانش و تخصص افراد در مسیر شغلی مناسب و شناسایی استعدادها و مهارت‌ها می‌داند. همچنین این فرصت را زمان خوبی برای ارتقای برند کارفرمایی دیجی‌کالا عنوان می‌کند و می‌گوید: اولین قدم ما این است که بحث برند دیجی‌کالا، به خصوص منابع انسانی دیجی‌کالا را ارتقا دهیم. ما می‌خواهیم تصور مخاطبان و افرادی علاقه‌مند به کار در این حوزه را نسبت به دیجی‌کالا مثبت‌تر سازیم. به همین دلیل از همکاران واحدهای مختلف دیجی‌کالا دعوت کردیم در غرفه دیجی‌کالا در نمایشگاه کار حضور داشته باشند تا افراد تجربه ملاقات حضوری با اعضای خانواده دیجی‌کالا در بخش‌های مختلف را داشته باشند. مشتری‌محوری و گوش دادن به نظرات مشتریان، مخاطب را با ما همراه می‌کند و در این نمایشگاه می‌توان یک تجربه خوب از برند دیجی‌کالا به مخاطب انتقال داد.

از طرف دیگر نحوه چیدمان این نمایشگاه به شکلی است که شرکت‌های مشابه در یک مسیر قرار گرفته‌اند و افرادی که به دنبال مهارت یا شغلی خاص هستند، به آسانی در مسیر شغلی مورد نظر خود قرار می‌گیرند.

فرآیند ارسال رزومه هم با نمایشگاه تمام نمی‌شود و مهم‌ترین بخش کار ما پیگیری این رزومه‌ها است که پس از این نمایشگاه آغاز می‌شود. بعد از این نمایشگاه همه رزومه‌هایی که در نمایشگاه کار دریافت شده است، بررسی و با کسانی که امکان همکاری با آنها وجود دارد تماس گرفته می‌شود. افرادی که در حال حاضر امکان همکاری با آنها وجود ندارد هم از طریق ایمیل مطلع خواهند شد و البته در صورت ایجاد فرصت همکاری در آینده، با آنها در تماس خواهیم بود.

 

 

آشنایی با فضای کاری و موقعیت‌های شغلی جدید

افراد جویای کار یا علاقه‌مند به ارتقای موقعیت کاری، با حضور در نمایشگاه کار ایران می‌توانند با فضای کاری واقعی شرکت‌ها و سازمان‌ها آشنا شوند. موقعیت‌های شغلی این شرکت‌ها هم از طریق سامانه‌های آنلاین در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند رزومه خود را به صورت الکترونیک ارسال کنند. به گفته یکی از فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع که مشغول ثبت رزومه در داشبورد غرفه دیجی‌کالا در نمایشگاه کار بود، گزینه «ما بهت بگیم» در کنار عنوان شغل‌ها گزینه جالبی بود و هر کس می‌تواند با وارد کردن تخصص و مهارت‌هایی که به آنها مسلط است، پیشنهادات مناسب خود را دریافت کند. چنین پیشنهادهایی می‌تواند به پیدا کردن مسیر شغلی مناسب افراد بیشتر کمک کند.

یک کارشناس برنامه‌نویسی حاضر در این نمایشگاه هم جمع شدن شرکت‌ها در یک محل را فرصت خوبی برای شناخت بهتر شرکت‌ها و موقعیت‌های شغلی هر شرکت، می‌داند. او از موقعیت‌های شغلی در شرکت‌هایی از جمله دیجی‌کالا می‌گوید که از آنها باخبر نبوده و در نمایشگاه کار برای استخدام در آن موقعیت، اقدام کرده است.

دیجی‌کالا، محبوب‌ترین شرکت برای کار از نگاه شرکت‌کنندگان

در دو روز نخست نمایشگاه کار امسال بیش از ۲۸۰۰ رزومه در دیجی‌کالا به ثبت رسیده است. بر اساس گزارش روابط عمومی نمایشگاه کار ایران، دیجی‌کالا اولین شرکت مورد نظر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه کار سال ۹۷ برای ارسال رزومه بوده است و بیشترین تعداد رزومه‌های فرستاده شده در روز دوم نمایشگاه، در سامانه ارسال رزومه دیجی‌کالا ثبت شده است. ۶۵ درصد متقاضیان شغل در این نمایشگاه علاقه‌مند به پیوستن به گروه دیجی‌کالا هستند.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه