دیوارهایی که با توجه به حالت افراد، رنگ عوض می‌کنند

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیدن یک دیوار بی رنگ و لعاب، اصولا بعد از مدتی تکراری می‌شود؛ به همین دلیل هم مردم دیوار خانه‌های‌شان را با تابلو، پوستر یا هر دکور دیگری پر می‌کنند. با این حال، شرکت امریکایی ESI Design ایده‌های جدیدی برای تزیین دیوارها در ذهن‌اش دارد. این شرکت دیوارهای ساختمان Terrell Place را در واشنگتن، با صفحه‌های نمایشی تزیین کرده است که نسبت به فعالیت‌های دور و اطراف‌شان، عکس‌العمل نشان می‌دهد.

برای تغییر محیط ساختمان، فقط به تصویر بسنده نکرده‌اند و در دیوارها و سقف، اسپیکرهایی هم قرار داده‌اند.

شرکت ESI Design گفته است که می‌خواهند با طرح‌شان، کاری کنند تا دیوارهای ساختمان، ظاهری مرتبط با بخش‌های مختلف و کاری که در آن جا انجام می‌شود، به خود بگیرند. دیوارهای ساختمان Terrell Place از بالا تا پایین، با صفحه نمایش پر شده‌اند. این دیوارها، سنسورهایی در خود دارند که می‌توانند فعالیت‌های مقابل‌شان را تشخیص دهند.

این صفحه‌های نمایش، LEDهایی با روشنایی بسیار بالا هستند. یک فیلتر واپخشی دارند که نور را نرم‌تر از یک صفحه نمایش معمولی نشان می‌دهند. دیوارها برای نمایش تصویر، از دو کارت گرافیک انویدیا Quadro M5000 استفاده می‌کند. برای پردازش اصلی هم از یک Mac Pro استفاده می‌شود.

برای تغییر محیط ساختمان، فقط به تصویر بسنده نکرده‌اند و در دیوارها و سقف، اسپیکرهایی هم قرار داده‌اند. یک سیستم هم مشغول بررسی همیشگی دیوارها است تا اگر دمای LEDها بالا رفتند، هشدار دهند.

در حال حاضر، دیوارها می‌توانند سه تصویر «فصل‌ها»، «بازی با رنگ» و «محیط شهری» را نشان دهند. این تصاویر طوری برنامه‌ریزی شده‌اند تا خودشان با توجه به تعداد افرادی که مقابل آن‌ها ایستاده و در زمان‌های شلوغ یا خلوت، تغییر کنند.

می‌توانید در ادامه، ویدیویی از دیوارها ببینید.

esi-design-terrell-place-motion-activated-media-displays-1 esi-design-terrell-place-motion-activated-media-displays-3 esi-design-terrell-place-motion-activated-media-displays-2

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Gizmag

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه