دیوید لینچ در خیال ساخت ادامه‌ی سریال Twin Peaks است

۵ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دیوید لینچ

دیوید لینچ به عنوان یک کارگردان مولف، برای بسیاری از علاقمندان به سینمای مستقل فردی شناخته شده و البته خوش‌نام است. گذشته از این‌که سینمای لینچ را دوست داشته باشیم یا نه، باید گفت او نامی بزرگ و قابل احترام در تاریخ سینمای جهان محسوب می‌شود. او در کنار کارنامه‌ی درخشانش در فیلم‌سازی، ساخت مجموعه‌‌ای برای تلویزیون را هم تجربه کرد که از نظر بسیاری، یکی از درخشان‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است. علاقمندان این کارگردان بزرگ، سریال Twin Peaks: The Return را به فیلم معروف استنلی کوبریک، یعنی ۲۰۰۱: A Space Odyssey تشبیه می‌کنند. این تشبیه نشان می‌دهد که سریال لینچ تا چه حد اثری تاثیرگذار و بااهمیت است.

دیوید لینچ که در کارنامه‌ی درخشان چهل ساله‌اش علاوه بر تعداد زیادی فیلم، یک سریال تلویزیونی پرطرفدار هم دارد، به طرفدارانش گفته که در فکر ساختن ادامه‌ی این سریال است.

بر اساس نظر منتقدین، سریال Twin Peaks: The Return توانست قواعد سخت سریال‌های تلویزیونی را بشکند. در زمان پخش دو فصل ابتدایی سریال در سال‌های آغازین دهه‌ی ۹۰ میلادی و همچنین فصل سوم در سال گذشته، یادداشت‌های زیادی در مورد این سریال در رسانه‌های مربوط به حوزه‌ی سینما و تلویزیون نوشته شد. یادداشت‌هایی اکثرا مثبت که اشتراکات زیادی در آن‌ها دیده می‌شد. مخاطبان این سریال اعتقاد داشتند این سری تلویزیونی هم مانند سینمای دیوید لینچ پیچیده، دوست داشتنی و شگفت‌انگیز است. در مورد دو فصل اول این سریال در زمان پخش آن گفته می‌شد که انگار در جهانی دیگر ساخته شده و در این دنیا پخش می‌شود.

شخصیت‌های به‌هم پیوسته‌ی این سریال در کنار کارگردانی جادویی دیوید لینچ، مجموعه‌ای فوق‌العاده را پیش روی مخاطب می‌گذارد. مجموعه‌ای مانند اکثر فیلم‌های لینچ که تنها باید آن را دید. محصولی که نه میتوان به سادگی درباره‌اش برای کسی تعریف کرد و نه به آسانی درباره‌اش نوشت. در حدود سی سال قبل و با پایان فصل دوم سوالات زیادی برای افرادی که داستان را پیگیری می‌کردند باقی ماند. لینچ مانند تمام دوران کاری‌اش علاقه‌ای به پاسخ دادن به سوالات مخاطبان نداشت و به همین خاطر تئوری‌های زیادی درباره‌ی اتفاقات پایان فصل ساخته شد. در سال ۲۰۱۷ لینچ با ساخت فصل سوم این سریال با عنوان The Return، پاسخ بسیاری از سوالات مخاطبانش را داد، اما در پایان این فصل هم طبق انتظار سوالات زیادی برای بینندگان سریال به جا گذاشت.

حالا تمام افرادی که سه فصل گذشته‌ی این سریال را دنبال کرده‌اند، انتظار ادامه‌ی آن را می‌کشند. شب گذشته دیوید لینچ در پاسخ به سوال یکی از طرفدارانش درباره‌ی ادامه‌ی ساخت این سریال گفت که بدون شک به ادامه‌ی این قصه فکر می‌کند، اما شرایط ساخت آن پیچیده‌تر از پیش‌بینی‌های او شده است. بنابراین می‌توان امید داشت که سازنده‌ی یکی از پرطرفدارترین سریال‌های سه دهه‌ی اخیر به ادامه‌ی ساخت آن و طرح‌ کردن معماهای جدید برای مخاطبانش فکر می‌کند. اما مانند تمام چهل سال گذشته، دیوید لینچ با خودداری از هر توضیح بیشتری، فعالیت‌های جذاب و مرموز خود را ادامه می‌دهد. این سکوت در حدی است که وقتی خبرنگار روزنامه‌ی The Guardian از احتمال ساخت فصل بعدی سریال Twin Peaks سوال کرد، تنها با نگاه متفکر دیوید لینچ مواجه شد.

منبع: The Playlist

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه