دیگر نگران گم کردن کلید اتاق هتل‌تان نباشید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها معمولا برای باز کردن در اتاق هتل‌ها از کارت‌های مخصوص خود هتل استفاده می‌شود. البته در این میان استثناهایی هم وجود دارد؛ مثلا برای باز کردن در اتاق‌های هتلی مثل هتل هیلتون از گوشی خودتان هم می‌توانید استفاده کنید!

داستان از این قرار است که با استفاده از اپلیکیشنی مخصوص، شما قادر هستید تا بدون کلید یا کارت وارد اتاق هتل خود شوید. این کار باعث می‌شود که دیگر نگران جا گذاشتن کلید یا کارت اتاق‌تان نباشید و ترسی هم از گم‌کردن آن را نخواهید داشت. چون همان‌طورکه از نام تلفن همراه پیداست، این وسیله همیشه همراه شماست و نقش کارت هتل را ایفا می‌کند. البته این کار با استفاده از NFC صورت می‌گیرد. پس گوشی‌هایی می‌توانند در اتفاق‌ها را باز کنند که به NFC مجهز شده‌اند. این روش به صورت محدود در ۱۰ هتل آزمایش شد و قرار است تعداد این هتل‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ عدد برسد.

مدیر بازاریابی هتل هیلتون، Geraldine Calpin گفته که تیم امنیتی با تعدادی هکر برای هتل‌‌ها تشکیل داده تا از هک نشدن سیستم‌هایشان مطمئن باشند. براساس اطلاعات منتشر شده تا امروز بیش از ۱۱ میلیون بار از تلفن همراه هوشمند به عنوان کارت یا کلید ورود به اتاق‌ها استفاده شده است.

شاید استقبال از این فناوری جدید برای بازکردن در اتاق هتل‌ها توسط تلفن‌های همراه باعث راحتی بیشتر شود اما باید دید که آیا این روش باعث بروز مشکلی در سیستم امنیتی هتل می‌شود یا نه. به هر حال هکرها همیشه به دنبال راهی برای نفوذ به سیستم‌های مختلف هستند.

منبع: gizmodo
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه