راهنمای استفاده‌ی صحیح از عطر؛ رایحه‌ی خوش‌تر، ماندگاری بیشتر

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

احتمالا برای همه‌ی ما اتفاق افتاده که مجذوب رایحه‌ی عطر شخص دیگری بشویم؛ اما پس از خرید و استفاده از همان عطر، هیچ اثری از آن بوی دوست داشتنی را روی پوست و لباس‌مان احساس ‌نکنیم. حتی ممکن است از عطر همیشگی خودمان استفاده ‌کنیم، اما کوتاه شدن ماندگاری‌اش برای‌مان آزار دهنده به‌نظر برسد. اولین دلیلی هم که برای بروز این اتفاقات به ذهن‌مان می‌رسد معمولا تقلبی بودن عطر است. در این مطلب می‌خواهیم کمی راجع به‌ دلایل این تغییرات بو و همچنین افزایش ماندگاری روی بدن صحبت کنیم.

شاید برای‌تان عجیب باشد که در دیجی‌کالا مگ به عنوان یک مجله‌ی آنلاین مرتبط با دنیای فناوری، مقاله‌ای در رابطه با سبک زندگی ببینید. ولی بالا بردن سطح علمی جامعه، یکی از بزرگترین اهداف دیجی‌کالا و دیجی‌کالا مگ است. تصحیح باورهای اشتباه در جامعه می‌تواند روند زندگی را هوشمندانه‌تر و راحت‌تر بکند. همیشه در اطرافمان نظرات ضد و نقیضی راجع به دوام عطرهای خاص شنیده‌ایم و این موضوع گاهی خودمان را هم در خرید دچار شک و تردید کرده است. اما بهتر است در ابتدا روش صحیح استفاده‌ی از عطر را بدانیم و بعد از آن درباره‌ی ماندگاری، اصل یا تقلبی بودن و حتی زیر سوال بردن یک برند قضاوت کرده و به نتیجه برسیم. نکاتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت نمونه‌هایی از این اصول است.

1

بهترین زمان برای استفاده از عطر، بلافاصله بعد از حمام و خشک شدن کامل پوست است. در واقع عطر روی پوست تمیز ماندگاری بیش‌تری دارد و بیش‌ از هر زمان دیگری برای شخص استفاده کننده و اطرافیان‌اش به آن‌چه که در ذهن‌شان مدنظر دارند، نزدیک‌تر است. این نکته را فراموش نکنید که رایحه‌ای که اطرافیان از بوی عطر شما به مشام‌شان می‌رسد، ‌کاملا به مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید وابسته است. برای مثال استفاده از شامپوهایی با عصاره‌ی مرکبات در کنار عطرهایی با رایحه‌ی تلخ، ‌بعضی وقت‌ها تضادی ایجاد می‌کند که ثمره‌ی آن استشمام بوی عجیب و نا آشنایی برای خود شخص یا اطرافیان‌اش خواهد بود. یکی از راه حل‌های پیشنهادی برای رفع این مشکل می‌تواند استفاده از یک برند مشترک برای عطر و لوازم بهداشتی باشد.

2

نکته‌ی بعدی معمول‌ترین کاری که همه‌ی ما هنگام استفاده از عطر در نظر می‌گیریم و آن اسپری کردن عطر روی گردن یا روی نبضِ مچ دست است؛ این در حالی است که قفسه‌ی سینه، آرنج و حتی پشت ران پا هم از جمله اعضایی است که به دلیل نزدیک بودن رگ به سطح پوست، گردش خون بالایی داشته و ماندگاری و پخش بوی بیش‌تری به نسبت سایر قسمت‌های بدن دارند.

از زدن عطر به لباس‌تان خودداری کنید. این کار علاوه بر این‌که روی لباس ایجاد لک می‌کند، به دلیل عدم جذب گرمای بدن پخش بو و ماندگاری کم‌تری را به‌همراه دارد. در این حالت کیفیت بویی که به مشام می‌رسد بستگی زیادی به جنس لباس خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از زدن عطر روی بدن، لباس نپوشید. همان‌طور که می‌گویند بعد از زدن عطر روی مچ، طبق عادت با مچِ دیگر روی آن را نمالید؛ این دو عادت همیشگی، میزان دوام عطر روی پوست را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

بسیاری از ما طبق تجربه‌های فردی به نتایج مختلفی برای ماندگار کردن عطرها روی بدن خود رسیده‌ایم؛ یکی از این نکات که کمی عمومیت بیش‌تری دارد، زدن عطر به موها است.

بهترین روش برای این‌کار زدن عطر به برس و کشیدن آن روی موها است. زدن عطر به طور مستقیم روی مو باعث آسیب دیدن و خشک شدن مو می‌شود.

تمام نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد ‌کاملا به نوع پوست فرد و فصلی که از آن عطر استفاده می‌کند، بستگی دارد و می‌تواند در شرایط مختلف نتایج متفاوتی را در پی داشته باشد.

نا گفته نماند تغییرات هورمونی و هم‌چنین تغییر در میزان تعریق بدن هم می‌تواند در دوام رایحه‌ی عطر تاثیرگذار باشد. با رعایت نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانید از عطرهای‌تان اصولی‌تر استفاده کنید، کیفیت بالاتری را تجربه کنید و با این کار از تجدید چند باره‌ی عطر در طول روز بکاهید.

برای خرید آنلاین عطر و ادکلن به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar عطر لوکس بایر

    ممنون از مقاله خوبتون

  2. Avatar عطر

    هر عطری روی پوستهای مختلف ممکن بوی متفاوتی داشته باشه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه