بهاری انتخاب کن (راهنمای خرید عطرهای مناسب فصل بهار)

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیگر، روزهایی که یک عطر تهیه و به طور مرتب از آن استفاده می‌کردیم، تمام شده است. اکنون افراد برای هر موقعیت و زمان، عطر متناسب با آن را انتخاب می‌کنند. خوشبختانه امروز با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن تولید عطر، گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. شما می‌توانید عطر خود را با توجه به چهار عامل انتخاب کنید: فصل، حال و هوای فردی، شرایط و مناسبت‌های مختلف و زمان خاصی از روز. از میان این عوامل، فصول مختلف سال از اهمیت بیشتری برخوردارند. همان‌طور که با تغییر فصل و دگرگونی آب و هوا، نوع پوشش و لباس خود را هماهنگ با فصل تغییر می‌دهید، از تغییر نوع عطرتان هم نباید غافل شوید. با بالا رفتن دمای هوا، رایحه و اثر عطر تشدید شده و کاهش دمای هوا از شدت بوی عطر شما می‌کاهد. باتوجه به این نکته در فصول گرم سال از عطرهای خنک و در فصول سرد آن از عطرهای گرم استفاده می‌کنیم. فصل بهار زمان فعالیت و شکوفایی و سرشار از رایحه‌های فوق‌العاده است. در این فصل به عطرهای تند و گرم نیاز کمتری خواهید داشت. هنگام انتخاب عطر برای فصل بهار باید به ساختار و عناصر تشکیل دهنده‌ی آن توجه داشته باشید. عطرهای بهاری معمولا کمی گرم، شیرین، با طراوت، مرکباتی، گلی و سبک هستند. وجود نت‌های بویایی خاصی مانند اسانس گیاه نعناع، ریحان، شکوفه‌ی پرتقال و بادام در عطرهای بهاری ضروری است.

Karl_Lagerfeld

KARL LAGERFELD

از بهترین عطرهای مردانه می‌توان به ادو تویلت «کارل لاگرفلد» اشاره کرد. این عطر با حال و هوای فصل بهار سازگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

Givenchy_Perfume_Women

GIVENCHY Ange Ou Demon Le Secret

«Ange Ou Demon Le Secret» یکی از ادو تویلت‌های ژیوانشی است که برای فصل بهار پیشنهاد می‌شود. ترکیب گلی و میوه‌ای این عطر، رایحه‌ی خنک و شیرینی را ایجاد می‌کند.

Calvin_Klein_Perfume

CALVIN KLEIN Beauty‌

نمونه‌ی عطر زنانه‌ی مناسب بهار، محصولی از برند آمریکایی «کلوین کلاین» است. ادو پرفیوم «بیوتی» در سال ۲۰۱۰ معرفی شده که با بوی شیرین، گلی و چوبی‌اش، شادی و تازگی را در شما ایجاد می‌کند.

Givenchy_Perfume_Men

GIVENCHY Pi Neo

ادو تویلت «ژیوانشی پی نئو» یکی از عطرهای با کیفیت مردانه‌ای است که در سال ۲۰۰۸ توسط عطرساز مشهور «Francoise Donche» طراحی شده است.

اگر از این مطلب لذت بردید، «راهنمای خرید عطر» را از دست ندهید. برای مطالعه کلیک کنید.

در مطلب « ۹ باور اشتباه درباره‌ی عطر و ادوکلن» به باورهای رایج اما غلط پیرامون عطرها و ماندگاری‌شان پرداختیم. برای مطالعه کلیک کنید

Download_PDF

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. عطر لوکس بایر

    عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه