ربات‌ها با خواندن کتاب می‌توانند رفتار انسان‌ها را پیش‌بینی کنند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک تیم از محققان در دانشگاه استنفورد در حال بررسی و توسعه‌ی سیستم آموزش هوش مصنوعی هستند. آن‌ها در نظر دارند تا ربات را به درجه‌ای از دریافت و شناخت رفتار انسان‌ها برسانند که این ماشین‌های تکنولوژیک بتوانند عکس‌العمل انسان در مقابل یک رفتار یا موقعیت مشخص را پیش‌بینی کنند.

محققان، منبع اطلاعات ربات‌ها را به Wattpad متصل کردند. Wattpad یک فضای نوشتاری آنلاین است که افراد می‌توانند متن‌های ادبی خود، شامل داستان، مقاله و شعر را روی این سایت منتشر کنند. در اینجا آرشیوی حاوی ۶۰۰ هزار داستان وجود دارد که ربات با ارجاع به مضمون این داستان‌ها احتمالا می‌تواند عکس‌العمل انسان به یک رفتار یا حرف را تا حدی پیش‌بینی کند.

این تیم تحقیقاتی در توضیح شیوه‌ی خود گفت: “از میان میلیون‌ها کلمه [و رفتار]، این الگوهای رایجی که در متن‌ها نوشته شده، بیش‌تر احتمال به وقوع پیوستن را دارند. یک کاراکتر داستان وقتی به اتاق وارد می‌شود، اول چراغ را روشن می‌کند، در مقابل تعریف و تحسین دیگران از خودش سرخ می‌شود، و اگر در جلسه باشد، گوشی‌اش را جواب نمی‌دهد.”

در تست‌های اولیه، سیستم هوش مصنوعی مجهز به این تکنولوژی قادر بود در ۹۱ درصد موارد، اشیا و انسان‌ها را شناسایی کند و در ۷۱ درصد موارد پیش‌بینی صحیحی از رفتار بعدی افراد داشته باشد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه