با ربات جدید هیوندای به مرد آهنی تبدیل شوید

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت اتومبیل‌سازی «هیوندای» (Hyundai) در حال ساخت یک ربات پوشیدنی است. رباتی که می‌تواند افراد مختلف را به «مرد آهنی» (Iron Man) تبدیل کند.

تاریخ عرضه و قیمت ربات پوشیدنی شرکت هیوندای مشخص نشده است.

هیوندای در وبلاگ رسمی خودش گفته که این ربات برای فعالیت‌های صنعتی، پزشکی و حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مدل آزمایشی این ربات تصاویر زیادی منتشر شده که در آن‌ها کاربری داخل ربات قرار گرفته و آن را کنترل می‌کند.

کنترل این ربات کار چندان دشواری نخواهد بود و دو دکمه برای آن در نظر گرفته شده است. کاربر به راحتی می‌تواند با این ربات آیتم‌های بسیار سنگین را هم جابه‌جا کند. راه رفتن با آن کار دشواری نیست و می‌توان مسیرهای طولانی را طی کرد و حتی از پله‌ها بالا رفت. البته شرکت‌های نظامی طرحی شبیه به این ربات‌ها را تولید کرده‌اند که می‌تواند مقاومت سربازان را افزایش دهد.

براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت ZDNet این ربات تنها ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد. هنوز تاریخ عرضه و قیمت آن مشخص نشده، اما شرکت هیوندای گفته که این ربات برای مصارف تجاری هم تولید می‌شود و مردم می‌توانند آن را خریداری کنند.

شرکت هیوندای از جمله شرکت‌های بزرگ خودروسازی در دنیا به شمار می‌رود که در زمینه‌ی ساخت اتومبیل‌های خودران و ربات‌های مختلف فعالیت می‌کند.

Hyundai-Wearable-Robot-08

‌‌‌

منبع: PC Mag

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه