معرفی نسل سوم ربات فیلم‌بردار سولوشات: SOLOSHOT3

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
ربات فیلم بردار سولوشات SOLOSHOT3

ربات SOLOSHOT3 نسل سوم روبات‌های فیلم‌بردار شرکتی به نام سولوشات است که با ضبط، ویرایش، تدوین و انتشار خودکار فیلم، تولید محتوایی با کیفیت حرفه‌ای را بسیار ساده می‌کند. ربات SOLOSHOT3 قادر است سوژه‌ها را تا فاصله‌ی حدود ۶۱۰ متر به‌صورت خودکار دنبال کند. بنابراین کاربر قادر خواهد بود بدون نیاز به کمک دیگران برای ساعت‌های متمادی از خود فیلم بگیرد. SOLOSHOT3 فرصت‌های بالقوه زیادی ایجاد می‌کند. این ربات به والدین اجازه می‌دهد به‌جای تماشای بازی و فعالیت فرزندانشان از پشت دوربین خود هم در آن شرکت کنند و عاشقان ورزش را قادر می‌سازد بدون دردسر و هزینه‌ی یافتن یک فیلم‌بردار فعالیت ورزشی خود را به تصویر بکشند. SOLOSHOT3 با امکانات پیشرویی مانند تدوین خودکار و دوربین‌هایی با طراحی سفارشی از ظهور یک دسته‌ی جدید از دوربین‌ها خبر می‌دهد: دوربین‌های بی‌نیاز از فیلم‌بردار.

«فرمی وانگ» (Fermi Wang) موسس و مدیرعامل شرکت «امبرلا» (Ambarella) که یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی تراشه‌های SoC دوربین است و به پدید آمدن چندین گونه‌ی جدید در این حوزه نظیر دوربین‌های ورزشی، پروازی و امنیتی کمک کرده می‌گوید: «SOLOSHOT در حال ساخت یک دسته‌ی جذاب جدید از دوربین‌هاست. ما خشنود هستیم که تراشه‌های ما همچنان برای نوآوران حوزه‌ی دوربین و ویدیو در کل دنیا گزینه‌ی اول است».

ربات فیلم بردار سولوشات SOLOSHOT2

مدیرعامل شرکت سولوشات «کریس بویل» (Chris Boyle) مهندسی است که اولین بار ربات سولوشات را برای راحتی بیشتر هنگام فیلم‌برداری از خودش هنگام موج‌سواری ساخت. او می‌گوید: «SOLOSHOT3 چیزی فراتر از نسل سوم یک محصول است؛ این ربات پلتفرمی است که برای اولین بار کل پروسه‌ی ساخت محتوا را ساده می‌کند. از ساخت دوربین گرفته تا خودکار کردن گام‌های کلیدی پروسه‌ی ویرایش و تدوین هدف ما این است که کمک کنیم مردم وقت کمتری را پشت دوربین و کامپیوتر صرف کنند و زمان بسیار بیشتری را به لذت بردن از فعالیت‌های موردعلاقه‌شان اختصاص دهند.»

ربات فیلم بردار سولوشات SOLOSHOT2

اولین ربات سولوشات که در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی شد پایه‌ای داشت که به‌صورت خودکار تگ ضدآب و ضدضربه‌ای را که در لباس سوژه قرار می‌گرفت دنبال می‌کرد. این محصول برنده‌ی «جایزه‌ی ایده‌ی جالب» (Cool Idea Award) کمپانی «پروتو لبز» (Proto Labs) شد. سولوشات ۲ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و قابلیت‌های جدیدی نظیر تنظیم خودکار زاویه‌ی عمودی (Tilt)، کنترل دوربین و امکان شبکه کردن چندین دستگاه برای فیلم‌برداری از تیم‌ها و گروه‌ها را به قابلیت‌های قبلی افزود. سولوشات ۲ مورد توجه روزنامه‌ی نیویورک تایمز قرار گرفت و کمک‌هایی مالی از سوی گوگل و موسسه‌ی مالی «جی‌پی‌مورگان چیس» (JPMorgan Chase) به آن اعطا شد. هرچند دوربین‌های سولوشات ابتدا برای موج‌سواران ساخته شده بودند ولی این ربات‌های فیلم‌بردار به‌سرعت توسط کاربران بسیار مختلفی به کار گرفته شدند. از ورزش‌های خشن گرفته تا اسب‌سواری و استفاده توسط والدین تا ورزش‌های حرفه‌ای و مربی‌گری، دوربین‌های سولوشات می‌توانند کاربردهایی بی‌شمار داشته باشند. SOLOSHOT3 که بر پایه‌ی همین نوآوری‌ها ساخته شده امکانات کلیدی جدیدی نظیر تشخیص خودکار بخش‌های جالب، مدیریت ابری، پخش زنده، کنترل چند دوربین با گوشی یا تبلت و عمر بیشتر باتری را اضافه کرده است.

خانواده ربات فیلم بردار سولوشات SOLOSHOT3

منبع: Business Wire

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه