رقابت بین هدست‌های واقعیت مجازی؛ HTC Vive‌ محبوب‌تر است

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حالی که هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ، ال‌جی و حتی گوگل در بازار حضور دارند، در حال حاضر دو هدست واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift تنها محصولاتی هستند که به شکل مستقل و بدون نیاز به موبایل می‌توان با آن‌ها به تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی و تماشای ویدیوهای مختلف نشست. در حالی که رقابت بین HTC Vive و Oculus Rift بسیار داغ است، هدست واقعیت مجازی Vive از محبوبیت بیشتری نزد کاربران برخوردار است.

میزان استفاده‌ی کاربران از هدست واقعیت مجازی Vive‌ در شبکه‌ی استیم بیشتر از Rift است.

براساس آماری که شبکه‌ی آنلاین استیم منتشر کرده، هدست واقعیت مجازی HTC Vive نزدیک به ۶۶درصد بازار واقعیت مجازی را در اختیار دارد و این در حالی است که Oculus Rift تنها ۲۷.۵ درصد این بازار را به دست گرفته است. همچنین مدل‌‌های آزمایشی Rift هم درصد کمی از این آمار را به خودشان اختصاص داده‌اند و انتظار می‌رود که در آینده این هدست‌ها به مدل نهایی ارتقا پیدا کنند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این آمار تنها از کاربران شبکه‌ی استیم به‌دست آمده و مشخص نیست که در کل دنیا درصد استفاده از این هدست‌ها چقدر است. شاید در آمار کلی‌تر میزان استفاده از هدست Rift بیشتر از Vive باشد.

تا این لحظه نقدهای HTC Vive بسیار خوب بوده و در حالی که قیمت بالاتری در مقایسه با Rift دارد، استقبال بیشتری از آن شده است. البته با توجه به بازیهایی که برای این هدست‌های واقعیت مجازی عرضه شده، نمی‌توان گفت که کدام هدست عملکرد بهتری دارد؛ اما HTC Vive توانسته مخاطب‌های بیشتری به‌دست بیاورد.

حالا باید منتظر عرضه شدن هدست واقعیت مجازی سونی باشیم و ببینیم که این محصول چه عملکردی خواهد داشت و به چه صورت می‌تواند نظر گیمرها را به سمت خودش جلب کند.

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar gold

    باید منتظر هنرنمایی پلی استیشن کمپانی سونی باشیم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه