رندرهای جدیدی از گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت منتشر شد

۱۵ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
گلکسی نوت 10 لایت- اس 10 لایت

در طول ماه‌های اخیر سامسونگ گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت یکی از موضوعات پرطرفدار اخبار دنیای فناوری بوده‌اند. رندرهای زیادی نیز از این دو محصول منتشر شده است که جدیدترین آن‌ها به صبح دیروز باز می‌گردد. این رندرها که در وب‌سایت Android Headlines منتشر شده‌اند از ظاهر جدیدی برای گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت رونمایی کرده‌اند.

صفحه نمایش Infinity-O با حاشیه‌های باریک

در شایعات به این موضوع اشاره شده بود که هر دو گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. رندرهای جدید نیز ظاهری مشابه را برای هر دو مدل متصور شده‌اند که شباهت زیادی به گلکسی نوت ۱۰ دارند. البته انتظار می‌رفت که گلکسی نوت ۱۰ لایت به نسخه اصلی خود شباهت داشته باشد، اما این مورد برای گلکسی اس ۱۰ لایت که خود عضوی از خانواده پرچم‌دار دیگر امسال، گلکسی اس ۱۰، خواهد بود کمی غیر منتظره است.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، هر دو مدل لایت پرچم‌داران سامسونگ به نمابشگر ۶.۷ اینچی با یک حفره در بالا مجهز هستند که محل قرار گیری دوربین سلفی است. سامسونگ مدتی قبل این نوع نمایشگر را Infinity-O نامیده بود. دوربین سلفی قرار گرفته در این حفره به سنسور ۳۲ مگاپیکسلی مجهز است. با نگاهی به رندرهای منتشر شده، مشاهده خواهید کرد که حاشیه‌های این نمایشگر برای گوشی‌های غیر پرچم‌داری همچون گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت، بسیار باریک است. در واقع، نمایشگر این دو گوشی از لحاظ ضخامت بسیار کم حاشیه‌های اطراف با نمایشگر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ نیز قابل رقابت است.

گلکسی اس 10 لایت

گلکسی اس ۱۰ لایت

متاسفانه رندرهای منتشر شده از گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت، تصویری از پشت دستگاه ارائه نکرده‌اند؛ اما اطلاعات منتشر شده در خبرهای قبلی از تجهیز گلکسی اس ۱۰ لایت به یک دوربین مستطیلی شکل با سه یا چهار سنسور به همراه فلش LED حکایت دارند. گلکسی نوت ۱۰ لایت نیز به یک ماژول مربعی متشکل از سه سنسور مجهز خواهد شد که کمی شبیه به آیفون‌های ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس به نظر می‌رسد.

پیش از بررسی ادامه مشخصات، لازم به ذکر است که این تصاویر مستقیما از سوی سامسونگ منتشر نشده‌اند. کمپانی کره‌ای معمولا از فونت متفاوتی استفاده می‌کند و زمان نمایش داده شده در رندرهایش نیز به ساعت ۱۲:۴۵ بعدازظهر اشاره دارند، اما در این تصاویر ساعت ۱۰:۰۹ صبح را مشاهده می‌کنیم. همچنین، آیکون‌های دسترسی سریع روی صفحه قفل نیز به رابط کاربری قدیمی این شرکت، Samsung Experience تعلق دارد و ظاهر آن‌ها در One UI تا حد زیادی تغییر کرده است. تمامی این موارد باعث می‌شود تا گمان کنیم این رندرهای به‌جای این که از سوی سامسونگ طراحی شده باشند، از سوی تولید کنندگان لوازم جانبی طراحی شده‌اند که تنها از ابعاد و ظاهر کلی دو گوشی اطلاع داشته‌اند.

پردازنده سریع، حافظه داخلی و حافظه رم با ظرفیت بالا

اگر تا به این لحظه ظاهر گلکسی اس ۱۰ لایت و گلکسی نوت ۱۰ لایت توجه شما را جلب کرده است، باید بدانید که این دو گوشی از نظر مشخصات سخت افزاری نیز محصولات جذابی خواهند بود. پردازنده در نظر گرفته شده برای هر دو مدل اگزینوس ۹۸۱۰ سامسونگ (برای نسخه جهانی) و اسنپ دراگون ۸۵۵ (برای نسخه آمریکا) خواهد بود که پیش از این در گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۹ استفاده شده‌اند.

گلکسی نوت 10 لایت

گلکسی نوت ۱۰ لایت

حافظه داخلی هر دو مدل ۱۲۸ گیگابایت اعلام شده است که البته با استفاده از کارت حافظه قابل ارتقا است. اما حافظه رم این دو محصول با یکدیگر تفاوت دارد؛ گلکسی نوت ۱۰ لایت به حافظه رم ۶ گیگابایتی و گلکسی اس ۱۰ لایت به حافظه رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهند شد.

از سایر مشخصات می‌توان به اندروید ۱۰ به همراه رابط کاربری One UI 2.0 و پشتیبانی از شبکه LTE اشاره کرد. همچنین، در گزارش‌ها به وجود یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای گلکسی نوت ۱۰ لایت و یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برای گلکسی اس ۱۰ لایت اشاره شده است.

زمان معرفی

در ابتدا قرار بود گلکسی نوت ۱۰ لایت و گلکسی اس ۱۰ لایت هر دو در ماه جاری معرفی شوند، اما به دلایل نامعلوم، سامسونگ رونمایی از این دو محصول را تا نیمه اول ژانویه ۲۰۲۰ به تعویق انداخته است. طبق آنچه اعلام شده، پیش‌بینی می‌شود هند و سایر بازارهای آسیایی پیش از سایر نقاط این دو گوشی را دریافت کنند که البته ممکن است در مکان‌های مختلف با نام‌های متفاوتی عرضه شوند. در منطقه هند و آسیا، برند گلکسی A از محبوبیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل، گفته می‌شود که در این مناطق گلکسی نوت ۱۰ لایت با نام گلکسی A81 و گلکسی اس ۱۰ لایت با نام گلکسی A91 به فروش می‌رسند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه