رندر هواوی P30 پرو قابلیت زوم ۱۰ برابری آن را نشان می‌دهد

۹ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هواوی P30

معرفی‌های مربوط به نمایشگاه MWC 2019 هم به پایان رسید و سامسونگ بالاخره از گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد. به همین خاطر، حالا تمرکز بسیاری از کاربران به جدیدترین پرچم‌داران هواوی یعنی گوشی‌های سری P30 معطوف شده است. در همین رابطه، باید بگوییم که رندرهای هواوی P30 و P30 پرو به تازگی منتشر شده که جزئیات طراحی آن‌ها را نشان می‌دهند.

بریدگی کوچک و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

همانطور که انتظار داشتیم، هواوی P30 و P30 پرو در زمینه‌ی نمایشگر، تغییرات قابل توجهی را به ارمغان می‌آورند. به‌عنوان مثال بریدگی نمایشگر عریض، حالا جای خود را به بریدگی کوچک قطره‌ای شکل داده و همچنین، حاشیه‌ی بخش پایینی نمایشگر هم باریک‌تر شده است. همچنین باید خاطرنشان کنیم مانند بسیار از جدیدترین گوشی‌های اندرویدی، این دو گوشی هم از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند. البته، در حال حاضر معلوم نیست که آیا این حسگرها از نوع اپتیکال (مانند هواوی میت ۲۰ پرو) یا فراصوت (مانند گلکسی اس ۱۰) هستند. علاوه بر این، باید بگوییم که هواوی برای P30 پرو از نمایشگر اولد خمیده استفاده کرده است.

هواوی P30 پرو

هواوی P30 پرو

دوربین ToF و زوم ۱۰ برابری

حالا بهتر است که به پنل پشتی مراجعه کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. این دو گوشی در این بخش به‌صورت کلی از زبان طراحی نسل قبلی خود بهره می‌برند ولی به هر حال شاهد تغییراتی هم هستیم. در رابطه با هواوی P30 پرو، در این رندرها می‌توانیم دوربین سه‌گانه آن را مشاهده کنیم که شامل دوربین معمولی، دوربین واید و دوربین سوم که به‌صورت مربعی شکل است، احتمالا از سیستم پریسکوپی مشابه شرکت اوپو بهره می‌برد و می‌تواند زوم ۱۰ برابری اپتیکال را به ارمغان بیاورد. در سمت راست این ماژول، فلش LED دو رنگ، سیستم فوکوس خودکار لیزری و در نهایت چیزی که ظاهرا دوربین ToF است دیده می‌شود که می‌تواند کیفیت افکت بوکه را تا حد زیادی ارتقا دهد.

هواوی P30 معمولی هم ظاهرا از دوربین‌های هواوی میت ۲۰ پرو بهره می‌برد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، یعنی شاهد سنسور ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین واید خواهیم بود و به جای دوربین پریسکوپی، احتمالا این گوشی از دوربین تله‌فوتو قادر به زوم ۵ برابری بهره می‌برد. در ضمن هیچ اثری از دوربین ToF دیده نمی‌شود.

هواوی P30

هواوی P30

مشخصه‌های سخت‌افزاری

از لحاظ مشخصه‌های سخت‌افزاری، این دو گوشی به احتمال زیاد تفاوت زیادی با هواوی میت ۲۰ پرو نخواهند داشت. زیرا هر دو آن‌ها قرار است از تراشه کایرین ۹۸۰ بهره ببرند و اگر از میزان توانایی این تراشه آگاهی ندارید، باید خاطرنشان کنیم که عملکرد آن بین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و اسنپ‌دراگون ۸۵۵ قرار می‌گیرد.

در مورد جزئیات مربوط به حافظه رم و مقدار حافظه داخلی هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است. اما اگر بخواهیم طبق رویکردهای گذشته هواوی اظهارنظر کنیم، می‌توانیم انتظار حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با کارت‌های حافظه Nano-SD را داشته باشیم. در ارتباط با حافظه رم، هواوی P30 احتمالا حداقل از ۶ گیگابایت و مدل پرو حداقل از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد.

به غیر از مسائل بدیهی مانند بهره‌گیری آن‌ها از اندروید پای، باید به پشتیبانی احتمالی آن‌ها از شارژ سریع ۴۰ وات و شارژ معکوس اشاره کنیم. از لحاظ ظرفیت باتری، مدل پرو احتمالا از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و مدل معمولی هم احتمالا از باتری دارای ظرفیت حدود ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

تاریخ معرفی و عرضه

گوشی‌های هواوی P30 در تاریخ ۲۶ مارس رسما در پاریس معرفی خواهند شد و کاربران از همان روز می‌توانند این گوشی‌ها را پیش‌خرید کنند و از نخستین هفته‌ی بعد از مراسم، این گوشی‌ها روانه‌ی بازار می‌شوند. اما در مورد قیمت این گوشی‌ها، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت نظر بدهیم.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar شاهین زارعی

    چه عجب بعد چندسال مذاکره بلاخره سامسونگ قبول کرد به هواوی صفحه نمایش خمیده بفروشه خخخخخ

    بعد این همه سال واقعا مسخرس هواوی نتونسته یه طراحی انحصاری بزنه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه