آیا دوربین آیفون XS سلفی‌ها را روتوش می‌کند؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در چند هفته گذشته یک مشکلی که کاربران از آیفون‌های جدید اپل گزارش کرده‌اند، روتوش خود به خودی عکس‌های سلفی بوده که با این گوشی گرفته شده‌اند. درواقع سلفی‌های ثبت شده با آیفون XS و iPhone XS Max، تفاوت زیادی با سلفی‌های ثبت شده توسط آیفون X دارند در صورتی که دوربین سلفی این گوشی‌ها، یکسان است.

آنطور که کاربران متوجه شده‌اند، آیفون XS پس از عکس برداری یک لایه صاف کننده پوست یا به قولی همان Beauty Filter را روی چهره کاربر اعمال می‌کند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان این حالت را خاموش کرد و همین موضوع سبب ناراحتی کاربران شده است. عکس زیر به خوبی این وضعیت را نشان می‌دهد که توسط یکی از کاربران در انجمن‌های Reddit منتشر شده است.

این موضوع در مقایسه دوربین‌های آیفون X و آیفون XS مکس که وب‌سایت MacRumors انجام داده هم دیده شده است. درواقع در شرایطی که نور کم‌تر از حد ایده‌آل باشد و مثلا در داخل منزل یا در تاریکی سلفی می‌گیرید، دوربین iPhone XS یک لایه اضافی روی عکس اعمال می‌کند تا به این ترتیب هم نویز عکس کمتر شود و هم احتمالا چهره فرد زیباتر شود اما همین اتفاق به مذاق خیلی از کاربران این گوشی خوش نیامده است.

در شرایط پر نور و مثلا عکاسی در نور روز و در خیابان، این موضوع کمتر حس می‌شود و گویا چنین چیزی اصلا اعمال نمی‌شود. شاید این موضوع را بتوان به پردازش‌های پس از عکس‌برداری در آیفون‌های جدید یا حتی ویژگی Smart HDR ربط داد. اما خب با خاموش کردن قابلیت Smart HDR نیز چنین مشکلی برطرف نمی‌شود. از همین رو تنها توجیهی که برای این اتفاق وجود دارد این است که چیپست پردازشگر تصویر جدید در آیفون XS احتمالا چنین افکتی را روی عکس‌ها اعمال می‌کند و ممکن اصلا هدف زیباتر کردن چهره کاربر نبوده و تنها برای کم کردن نویز عکس استفاده شود.

البته با توجه به تست‌های انجام شده، این ویژگی فقط وقتی چهره در دوربین جلو شناسایی می‌شود، فعال شده و اگر با دوربین سلفی مثلا از گل عکس بگیرید، چنین چیزی را مشاهده نخواهید کرد. با توجه به این نکته نیز حدس زده می‌شود که اپل این قابلیت را از عمد فعال کرده چرا که کاربران آسیای شرقی به خصوص از ویژگی Beauty Filter روی سلفی‌های خود استفاده می‌کنند.

به هرحال دلیل هرچه باشد، کاربران آیفون XS را خشمگین کرده و اپل هم هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است. ممکن است در آینده بروزرسانی برای این گوشی‌ها عرضه شود و این ویژگی را غیر فعال و یا آن را اختیاری کند. تا آن زمان، اگر با آیفون XS سلفی بگیرید، پوست شما صاف و شفاف خواهد بود.

منبع: MacRumors

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه