پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ روز پدر

۲۵ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
روز پدر

روز پدر از جمله رویدادهاییست که تقریبا در تمامی کشورها و فرهنگ‌ها به آن توجه شده. هر چند که در هر کشور و فرهنگ روزهایی متفاوت در تقویم به عنوان روز پدر انتخاب و تثبیت شده، با این حال در ادامه‌ی پرونده‌ی فروش‌های ویژه، به این روز خاص پرداخته‌ایم.

در اغلب کشورهای جهان سومین یکشنبه‌ی ماه ژوئن به عنوان روز پدر شناخته می‌شود. با این وجود بسیاری از کشورهایی که عمده جمعیت‌شان را مسیحیان کاتولیک تشکیل می‌دهند، روز سنت جوزف که نوزدهم ماه مارس است را به عنوان روز پدر می‌شناسند. در برخی کشورهای مسلمان مانند کشور عزیز ما نیز روز ۱۳ رجب مصادف با روز تولد حضرت علی (ع) به عنوان روز پدر در تقویم آمده است.

fathers-day

این روز هم مانند برخی دیگر از رویدادهای تقویمی به فرصتی برای فروشندگان تبدیل شده تا در آن اقدام به عرضه‌ی ویژه‌ی محصولات خود به مشتریان کنند. فدراسیون ملی فروشندگان (NRF) در آمریکا تخمین زده در سال ۲۰۱۵ خریداران بیش از ۱۲٫۷ میلیارد دلار برای خرید کادوهای مرتبط با این روز خرج کرده‌اند. این به معنی هزینه‌ی متوسط ۱۱۶ دلاری برای هر نفر جهت خرید کادو است. جالب است بدانید در آمریکا محبوب‌ترین خریدها به مناسبت این روز کراوات و پیراهن است.

fathers-day2

طبق یک نظرسنجی که توسط NRF انجام شده، بیش از ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان خرید بلیت مسابقات ورزشی را برای کادوی روز پدر به خرید چیزی مثل لباس یا اکسسوری ترجیح داده‌اند. بد نیست بدانید فروش گجت‌های الکترونیکی هم به عنوان هدیه در این روز افزایش می‌یابد. حدود یک پنجم خریداران، کادوهایی مثل اپل‌واچ، تلفن هوشمند، دستبندهای ردگیری سلامت و ابزارهای محبوب دیگر خریداری کرده‌اند.

اگرچه رقمی نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار برای خریدهای روز پدر در آمریکا بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما این رقم در قیاس با میزان کلی هزینه‌ها برای خرید کادوهای روز مادر چندان زیاد نیست.

بیشتر بخوانید: پرونده فروش‌های ویژه؛ فصل بازگشت به مدرسه

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه