رولز رویس گران‌ترین ماشین دنیا را برای یک نفر ساخت

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایا تا به حال تصور کرده بودید که اگر محدودیت مالی نداشتید، چه خودرویی می‌خریدید؟ خیلی از افراد به سراغ بالاترین مدل خودروی اسپرت مورد علاقه‌شان می‌روند و برخی حتی سوپرماشین می‌خرند. برخی دیگر دوست دارند یک خودروی لوکس و کارآمد مثل تسلا داشته باشند. با این حال، وضعیت مالی‌تان هر طور هم که باشد، مطمئنا دوست داشته‌اید که خودرویی خاص فقط برای خودتان داشته باشید.

اگر آن قدر پول دارید که بتوانید برای خودتان جت و جزیره بخرید، می‌توانید به شرکت «رولز رویس» (Rolls-Royce) پول بدهید تا برای‌تان از صفر یک خودرو طراحی کند.

طراحی Sweptail از روی رولز رویس‌های قدیمی مثل فانتوم ۱۹۲۵ یا فانتوم ۲ برداشته شده است.

شرکت رولز رویس هفته‌ی گذشته در مراسم سالانه‌ی Concorso d’Eleganza Villa d’Este که در ایتالیا برگزار می‌شود، خودرویی به اسم Sweptail را معرفی کرده است. طبق بیانیه‌ی خبری که رولز رویس منتشر کرده است، این ماشین برای یک کلکسیونر پولدار ساخته شده است؛ فردی که طبق گفته‌ی رولز رویس، قایق‌های بزرگ و جت‌های شخصی جمع‌آوری می‌کند. این فرد در سال ۲۰۱۳ به سراغ رولز رویس می‌آید و از این شرکت می‌خواهد که برایش یک ماشین بسازد.

پس از چهار سال و هزینه‌ای ۱۳ میلیون دلاری، خودرویی که در تصاویر پایین می‌توانید ببینید، ساخته شده است؛ خودرویی که گران‌ترین ماشین تاریخ است.

طراحی Sweptail از روی رولز رویس‌های قدیمی مثل فانتوم ۱۹۲۵ یا فانتوم ۲ برداشته شده است.

البته در طراحی خودروی Sweptail، خودروهای مدرن و امروزی فراموش نشده‌اند؛ مثل شیشه‌ی خمیده‌ای که سقف این خودرو را تشکیل داده است.

برای ساخت داخل خودرو از گران‌ترین چوب‌های آبنوس و پالادو استفاده شده است. ساعت عقربه‌ای داخل این ماشین از جنس تیتانیوم است و کنسول وسط ماشین هم یک نگهدارنده‌ی شیشه و دو لیوان دارد. نگهدارنده‌ی کیف داخل ماشین نه تنها جنس فیبر کربن دارد، بلکه مشخصا برای لپ‌تاپ صاحب ماشین طراحی شده است.

تصاویر زیر را ببینید که بتوانید رویاهای‌تان را بهتر تجسم کنید.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. AHS

    گران ترین ماشین تاریخ یه فراری GTO 250 هستش (اگه اشتباه نکنم قیمت حدود ۳۸ میلیو ن دلار بود) ولی این رولز رویس قیمتش ۱۳ میلیون دلاره. پس قاعدتا گران ترین ماشین تاریخ نیست. البته اگه منظور شما گران ترین خودروی صفر نبوده باشه.

  2. امین

    😐

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه