گوشی ال‌جی V10 رسما در ایران رونمایی شد

۱۶ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

در سومین روز از زمستان سرد سال ۹۴، شرکت ال‌جی الکترونیکس به‌طور رسمی در مراسمی گرم از جدیدترین گوشی خود به نام «ال‌جی V10» در ایران رونمایی کرد. این مراسم با حضور خبرنگاران و کارشناسان حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند به همراه مدیران ارشد دو شرکت ال‌جی و مدیا پردازش (گارانتی کننده‌ی گوشی‌های ال‌جی) در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. ال‌جی V10 قرار است در تاریخ ۵ دی ۹۴ و با قیمت حدود دو میلیون تومان در بازار کشورمان به فروش برسد.

‌‌‌   ‌‌ ‌

ال‌جی V10 نخستین گوشی از خانواده‌ی V شرکت ال‌جی است که با قابلیت‌های ویژه و منحصربه‌فردی همراه شده است. ال‌جی این گوشی را به‌منظور تجربه‌ی بهتر چندرسانه‌ای کاربران طراحی و تولید کرده است. با ویژگی‌ها و امکانات فراوانی که ال‌جی برای این گوشی در نظر گرفته، بدون شک باید V10 را برترین گوشی حال حاضر این شرکت بدانیم. این در حالی است که به گفته‌ی مدیران و مسوولان ال‌جی الکترونیکس، همچنان گوشی‌های سری G، به دلیل سابقه‌ی طولانی‌تر نسبت به سایر گوشی‌ها، به‌عنوان پرچم‌دار اصلی این شرکت شناخته می‌شوند.

مدیر شرکت ال‌جی

این مراسم در ابتدا با پخش آیاتی چند از قرآن کریم و سرود ملی کشورمان آغاز شد. در ادامه‌ آقای کانگ من لی، مدیر محصول موبایل ال‌جی الکترونیکس پشت تریبون آمدند و با زبان فارسی و به‌صورت دست‌و‌پا شکسته به حضار خوش‌آمد‌گویی گفتند. سپس ایشان در مورد رشد سهم ال‌جی در بازار موبایل ایران سخن به میان آوردند و بعد به بیان توضیحاتی مختصر در مورد مشخصات و ویژگی‌های V10 پرداختند. مهم‌ترین ویژگی‌های V10 ازنظر تنها مرد کره‌ای حاضر در این مراسم شامل مقاومت، صفحه‌نمایش دوم، دوربین سلفی دوم و تنظیمات دستی ویدیو بود.

حال بیاید تا باهم مروری مختصر بر مهم‌ترین مشخصات برترین گوشی ال‌جی در سال ۲۰۱۵ داشته باشیم. ال‌جی V10 دارای بالاترین گواهینامه و استاندار نظامی (با کد ۸۱۰) است و می‌تواند از ارتفاع ۱۲۰ سانتی‌متری و از ۲۶ زاویه‌ی مختلف بی‌آنکه صدمه‌ی جدی به گوشی وارد شود، از خود مقاومت نشان دهد. همچنین ال‌جی برای مقاوم کردن این گوشی از دو لایه‌ی محافظ گوریلا گلس ۴ روی صفحه‌نمایش، بدنه‌ی سیلیکونی و شاسی فلزی از جنس فولاد ۳۱۶L استفاده کرده است.

گوشی ال‌جی V10

اما آن چیزی که V10 را از تمام گوشی‌های بازار متمایز می‌کند، نمایشگر دوم و دو دوربین سلفی است که در بالای نمایشگر اصلی قرار گرفته‌اند. این صفحه‌نمایش ۲٫۱ اینچی همیشه روشن است و به‌صورت مجزا از نمایشگر اصلی گوشی کار می‌کند. زمانی که نمایشگر ۵٫۷ اینچی V10 خاموش باشد، نمایشگر کوچک آن می‌تواند اطلاعات مختصر اما مفیدی مانند ساعت، تاریخ، آب‌وهوا و درنهایت اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) را در اختیارتان قرار دهد. همچنین زمانی که نمایشگر اصلی روشن باشد، نمایشگر کوچک V10 لیستی از میانبرها، مخاطبین منتخب و پنج برنامه‌ی اخیر در حال اجرا را نشان می‌دهد.

پیش از رونمایی ال‌جی V10 باور عموم این بود کاربران برای کار با گوشی هوشمند خود تنها به یک نمایشگر و دو دوربین (اصلی و سلفی) احتیاج دارند و به‌وسیله‌ی آن‌ها می‌توانند به‌راحتی تمام کارهای خود را انجام دهند. تا اینکه ال‌جی با V10 آمد تا دیدگاه برخی کاربران را تغییر دهد. اکنون ال‌جی با V10 این ادعا را دارد که وجود دو نمایشگر و سه دوربین در یک گوشی هوشمند می‌تواند تجربه‌ی‌ کاربری بهتری را به همراه داشته باشد. دوربین سلفی اول این گوشی می‌تواند عکس‌هایی با گستره‌ی ۸۰ درجه‌ و محدوده‌ی ۶۰ سانتی‌متری ثبت کند. این در حالی است که دوربین سلفی دوم این گوشی به کاربر کمک می‌کند تا بدون استفاده از مونوپاد یا لنزهای واید عکس‌های گسترده‌تری را بگیرد (۱۲۰ درجه و محدوده‌ی ۱۴۰ سانتی‌متری).

دیگر ویژگی V10 که به‌تفصیل در این مراسم در مورد آن صحبت شد مربوط به قابلیت تنظیمات دستی ویدیو است. اگر به یاد داشته باشید، ال‌جی G4 به خاطر کیفیت بی‌نظیر دوربین و تنظیمات دستی عکاسی‌اش حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. حال ال‌جی با تکمیل و بهبود ویژگی‌های دوربین پرچم‌دارانش، همچنان در این زمینه پیشتاز به نظر می‌رسد. به کمک تنظیمات دستی فیلم‌برداری به‌کار رفته در V10 کاربران می‌توانند سرعت شاتر، دامنه‌ی ایزو و فوکوس را تغییر دهند. همچنین به لطف سه میکروفونی که این گوشی به خدمت دارد، کاربر می‌تواند به‌طور دستی تعیین کند که گوشی بر کدام صدا فوکوس کند.

مدیران مدیاپردازش

بعدازاین، مدیران دو شرکت ال‌جی الکترونیکس و مدیا پردازش به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند. از مهم‌ترین سوالاتی که در این نشست مطرح شد می‌توان به قیمت و زمان عرضه‌ی محصول به بازار و برنامه‌های آتی این شرکت در مورد گوشی‌هایش اشاره کرد.

قرار است ال‌جی V10 از تاریخ ۵ دی ۹۴ با گارانتی مدیا پردازش و با قیمت حدود ۲ میلیون تومان در فروشگاه‌های معتبر به فروش برسد. برنامه‌ی دو شرکت ال‌جی و مدیا پردازش برای آغاز فروش V10 به این‌گونه است که تنها نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی این محصول را با تنوع رنگی مشکی و سفید به بازار کشورمان عرضه کنند.

ال جی و مدیاپردازش

از گفته‌های مدیران ال‌جی در این نشست می‌توان این‌گونه برداشت کرد که ال‌جی V10 هرگز یک گوشی آزمایشی برای به‌کار بردن ویژگی‌های آن در گوشی‌های سری G این شرکت نیست؛ بلکه V10 قرار است به‌عنوان یک سگمنت جدا مانند سری Flex به فروش برسد.

علاوه بر این، مدیر محصول ال‌جی در مورد سوال یکی از خبرنگاران در مورد حذف کارت حافظه‌ی microSD و قابلیت تعویض باتری در پرچم‌داران آتی این شرکت این‌گونه پاسخ داد: «همان‌طور که می‌دانید یکی از مزیت‌های بزرگ پرچم‌داران ال‌جی نسبت به سایر رقبا مربوط به وجود این دو قابلیت است. درست است که باتری غیرقابل‌تعویض گوشی‌ها سبب طراحی یکپارچه و ظریف دستگاه می‌شود، ولی همین موضوع ممکن است که در کنار مزیت‌هایی که دارد، مشکلاتی را هم برای کاربران به همراه داشته باشد. اما ال‌جی قرار است قابلیت کارت حافظه‌ی microSD را تنها در برخی مدل‌های خود حذف کند، ولی همچنان امکان تعویض باتری در پرچم‌داران این شرکت وجود خواهد داشت.»

البته ناگفته نماند که به دلیل نبود مترجم در این مراسم، مدیران ال‌جی و مدیا پردازش مجبور شدند که خودشان زحمت ترجمه‌ی سخنان آقای لی را بر عهده بگیرند که اندکی هم با چالش روبرو شدند!

در آخر یکی از خبرنگاران در مورد دلیل استفاده‌ی دوباره‌ی ال‌جی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۸ در پرچم‌دار خود سوال پرسید که سوال ایشان این‌گونه پاسخ داده شد: «به دلیل مشکلات گرمایی که در تراشه‌ی ۸۱۰ وجود داشت ما ترجیح دادیم تا مانند G4، از تراشه‌ی ۸۰۸ در V10 استفاده کنیم. درمجموع ما معتقدیم که تفاوت عملکردی زیادی بین این دو چیپ وجود ندارد و تنها اندکی عملکرد گرافیکی تراشه‌ی ۸۱۰ بهتر از ۸۰۸ است. روی‌هم‌رفته ما به دلیل تجربه‌ی‌ کاربری بهتر و پایداری بیشتر تراشه‌ی ۸۰۸، از این چیپ در V10 استفاده کردیم.»

درنهایت همزمان با فروش رسمی گوشی ال‌جی V10 در ایران، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا هم این محصول را به فروش خواهد رساند.

مشاهده‌ی محصول در دیجی‌کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. Avatar احمد

    من موبایل فروشم…واقعا گوشی های ال جی تا حالا یه خرابی هم برام نیمده…واقعا خوبن

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه