وان پلاس در ماه آینده از خانواده وان پلاس ۸ رونمایی خواهد کرد

۱۳ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
وان پلاس 8 پرو

تا کنون شایعات زیادی درباره زمان معرفی پرچم‌داران جدید کمپانی وان پلاس، یعنی خانواده وان پلاس ۸ منتشر شده‌اند که بیشتر آن‌ها به ماه مارس (ماه جاری میلادی) و یا آوریل (ماه بعدی) اشاره دارند. اما امروز وب‌سیات خبری TechRadar در گزارشی مدعی شده است که کمپانی چینی در هفته دوم آوریل از پرچم‌داران سری وان پلاس ۸ رونمایی خواهد کرد. این وب‌سایت مدعی شده که اطلاعاتش را از منابعی درون شرکت دریافت کرده است، اما به نام یا سمت آن‌ها اشاره نکرده است.

طبق رسم همیشگی وان پلاس، این شرکت معمولا محصولات خود را در بازه زمانی بین ماه‌های مه تا ژوئن رونمایی می‌کند. مدل‌های وان پلاس ۷ و وان پلاس ۶ هر دو در ماه مه معرفی شدند و وان پلاس ۵ نیز در ماه ژوئن رونمایی شده بود. وان پلاس ۳ نیز به فاصله یک سال قبل از ۵، در همین ماه رونمایی شد. اما اولین پرچم‌دار این کمپانی که وان پلاس One نام داشت در ماه آوریل به جهان معرفی شد و ظاهرا نسل جدید نیز مانند نسل اول در این ماه معرفی خواهد شد.

در گزارش TechRadar به جزئیات دیگری از گوشی‌هایی که قرار است معرفی شوند و حتی مدل دقیق آن‌ها (نسخه استاندارد، پرو و یا لایت) اشاره نشده است و تنها زمان معرفی محصول بعدی این شرکت به‌صورت جهانی را اعلام کرده است. البته پیش از این نیز گزارش‌های دیگری درباره زمان معرفی این محصولات منتشر شده بود. یکی از این خبرها به توییت یکی از افشاگران به نام ایشان آگاروال اشاره داشت که از معرفی وان پلاس ۸ و ۸ پرو در اواخر مارس یا آوریل خبر می‌داد.

وان پلاس 8

رندرهای منتسب به نسخه استاندارد

با وجود اتفاق نظر اغلب شایعات و خبرها بر زمان معرفی، شرکت وان پلاس هنوز به‌صورت رسمی این زمان را تایید نکرده است. اما شواهد نشان می‌دهند این شرکت علاوه بر وان پلاس ۸ و ۸ پرو، امسال از وان پلاس ۸ لایت نیز رونمایی خواهد کرد که نسخه ارزا‌ن‌قیمت پرچم‌دارانش برای نیمه اول ۲۰۲۰ است.

از آخرین باری که وان پلاس یک میان‌رده معرفی کرد حدودا ۵ سال می‌گذرد؛ این شرکت در سال ۲۰۱۵ و پس از معرفی وان پلاس ۲ از یک گوشی ارزان قیمت با مشخصاتی ضعیف‌تر رونمایی کرد که وان پلاس X نام گرفت. به نظر می‌رسد حضور نسخه‌های ارزان قیمت پرچم‌داران شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و هواوی، وان پلاس را مجبور کرده تا بار دیگر به تولید چنین محصولی اقدام کند.

اما اگر فکر می‌کنید وان پلاس ۸ لایت یک میان‌رده معمولی خواهد بود بد نیست بدانید که طبق اطلاعات منتشر شده، این گوشی به یک نمایشگر تخت ۶.۴ اینچی با نرخ ۹۰ هرتز، دوربین سه‌گانه و پشتیبانی از ۵G مجهز است. با توجه به این مشخصات، انتظار نداریم با یک میان‌رده ارزان قیمت روبرو باشیم، اما وان پلاس همیشه به قیمت کمتر محصولاتش نسبت به سایر شرکت‌ها معروف بوده است.

وان پلاس 8 لایت

رندرهای منتسب به نسخه لایت

در حالی‌که شایعات از احتمال استفاده از چیپست‌های ساخت مدیاتک برای وان پلاس ۸ لایت حکایت دارند، مدل‌های استاندارد و پرو از چیپست پرچم‌دار کوالکام، اسنپ دراگون ۸۶۵، استفاده خواهند کرد. این دو مدل علاوه بر نوع پردازنده، در استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی از نوع Fluid نیز مشترک خواهند بود. البته وان پلاس ۸ پرو در مقایسه با نسخه استاندارد تفاوت‌هایی هم دارد؛ مانند دوربین اصلی مجهز به ۴ لنز،‌ صفحه نمایش بزرگتر، باتری بزرگتر با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، بدنه مقاوم در برابر آب و البته قیمت بیشتر.

وان پلاس 8 پرو

رندرهای منتسب به نسخه پرو

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت این محصولات منتشر نشده است، اما شایعات به قیمتی حدود ۴۵۰ دلار برای نسخه لایت، ۵۵۰ دلار برای نسخه استاندارد و ۷۰۰ دلار برای نسخه پرو اشاره دارند.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه