انویدیا کارت گرافیک GTX 1180 را احتمالا در گیمزکام رونمایی می‌کند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کارت گرافیک انویدیا

عرضه‌ی نسل فعلی کارت‌های گرافیک انویدیا، یعنی کارت‌های سری ۱۰ این شرکت، به دو سال پیش باز می‌گردد. با این حال، ظاهرا به رونمایی از سری بعدی کارت گرافیک انویدیا یعنی سری GTX 11 نزدیک می‌شویم. شایعه‌ای جدید می‌گوید که کارت گرافیک Nvidia GTX 1180 ماه آگوست، یعنی مرداد ماه، رونمایی خواهد شد.

کنفرانس سالانه‌ی «هات چیپس» (Hot Chips) اخیرا در برنامه‌های خود، کنفرانس انویدیا را که قرار بود در آن از «نسل بعدی کارت‌های گرافیک» صحبت شود، جای داده بود. البته ظاهرا برنامه‌های انویدیا عوض شده، چون در حال حاضر اسم انویدیا و حضور این شرکت در کنفرانس هات چیپس کاملا از برنامه‌های کنفرانس حذف شده است.

کارت گرافیک جدید انویدیا ۳۵۸۴ هسته‌ی پردازشی CUDA دارد، فرکانس پردازنده‌ی گرافیک آن بین ۱.۶ تا ۱.۸ گیگاهرتز است و می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 داشته باشد.

به نظر می‌رسد که انویدیا رونمایی از نسل بعدی کارت‌های گرافیک خود را به نمایشگاه گیمزکام موکول کرده است. طبق چند گزارش منتشر شده، انویدیا دعوت‌نامه‌هایی به خبرگزاری‌ها ارسال کرده است. این دعوتنامه‌ها از مراسم انویدیا در روز ۲۱ آگوست خبر می‌دهند.

مدیر محصولات شرکت لنوو هم در نمایشگاه E3 2018 مصاحبه‌ای کرد و در صحبت‌های خود، گفت که کارت‌های گرافیک سری ۱۱ انویدیا و مشخصا کارت ۱۱۸۰ به‌زودی در محصولات لنوو قرار خواهند گرفت. با استناد به همین مصاحبه هم می‌توانیم از رونمایی نزدیک سری کارت‌های گرافیک جدید انویدیا کم و بیش مطمئن شویم.

البته شایعات مربوط به سری جدید کارت‌های گرافیک انویدیا به این جا ختم نمی‌شوند. هفته‌ی گذشته شاهد منتشر شدن تصویری از مدل‌های اولیه‌ی کارت گرافیک Nvidia GTX 1180 بودیم. در این تصویر می‌توانیم ببینیم یک کارت گرافیک انویدیا را ببینیم که چند ماژول حافظه‌ی GDDR6 دارد. در حال حاضر، هیچ کارت گرافیکی در دنیا از این حافظه‌های جدید پشتیبانی نمی‌کند. شرکت میکرون (Micron) به تازگی تولید انبوه حافظه‌های GDDR6 را شروع کرده است.

برد کارت گرافیک Nvidia GTX 1180

گفته شده که سری جدید کارت‌های گرافیک انویدیا می‌توانند بازی‌ها را با وضوح تصویر ۴K و سرعت بیش از ۱۰۰ فریم و سرعت ۱۴۴ هرتز اجرا کنند. از طرفی می‌بینیم که شرکت‌هایی مثل ایسوس و ایسر مانیتورهای ۴K خود را که سرعت تازه‌سازی تصویر در آن‌ها ۱۴۴ هرتز است و مشخصا از قابلیت G-Sync انویدیا هم پشتیبانی می‌کنند، وارد بازار کرده‌اند. این مانیتورهای گیمینگ قیمت‌هایی نجومی دارند و برای استفاده‌ی کامل از قابلیت‌های آن‌ها، به کارتی مثل GTX 1180 نیاز است.

شایعات می‌گویند که کارت گرافیک جدید انویدیا ۳۵۸۴ هسته‌ی پردازشی CUDA دارد، فرکانس پردازنده‌ی گرافیک آن بین ۱.۶ تا ۱.۸ گیگاهرتز است و می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 داشته باشد.

زمان زیادی تا گیمزکام باقی نمانده است. می‌توانیم مطمئن باشیم زودتر از رونمایی این کارت‌ها در گیمزکام ۲۰۱۸ از سری کارت‌های ۱۱۸۰ انویدیا خواهیم شنید.

منبع: The Verge

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه