آیین رونمایی از کتاب سخنگوی «گلستان سعدی»

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نوین کتاب گویا برگزار می کند: آیین رونمایی از کتاب سخنگوی «گلستان سعدی»

سعدی بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران است و «گلستان» اثر بی‌بدیل سعدی.

به همت موسسه نوین کتاب گویا، این اثر بی‌بدیل «گلستان سعدی» به‌صورت شنیداری و در قالب کتاب سخنگو تولید و منتشر شده است.

این اثر که شامل نسخه کامل گلستان، دیباچه و هشت باب آن است، مدت زمانی حدود ۶۰۰ دقیقه دارد. روایت حکایت‌ها را احسان چریکی برعهده داشته و خوانش اشعار هم با صدای الهام نامی است. ضمن آنکه طنین آواز و تصنیف خوانی مهدی شیرازیان را هم می‌توان در جای جای آن شنید.

از ویژگی‌های متمایز این اثر، به ضبط و تولید حرفه‌ای آن  از یک سو، و نظارت کارشناسانه اساتید ادبیات بر نحوه خوانش گلستان از دیگر سو می‌توان اشاره کرد. همچنین آهنگ‌سازی اصیل و ویژه آن از دیگر ویژگی‌های این اثر است که با هنرمندی مهدی زارع، آهنگ‌ساز اثر، و همراهی گروه نوازندگان حرفه‌ای، اثری در خور تحسین را پدید آورده است؛ اثری که این بار، درک و فهم گلستان سعدی را با تجربه‌ای متفاوت رقم می‌زند.

Golestan_Saadi_01

به همین مناسبت، آیین رونمایی از این اثر، با حضور چهره‌های برجسته حوزه فرهنگ و ادب و هنر پارسی در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

در این مراسم که همراه با اجرای قطعاتی از موسیقی اثر توسط نوازندگان و همین‌طور اجرای چند حکایت از اثر خواهد بود، چهره‌هایی از حوزه فرهنگ و ادب حضور خواهند داشت. دکتر میرجلال‌الدین کزازی و دکتر یحیی یثربی از سخنرانان این مراسم خواهند بود.

Golestan_Saadi_02

این برنامه، روز چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۹۵، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین، تقاطع خیابان خوردین برگزار می‌شود.

در ضمن، ورود برای تمام علاقه مندان آزاد و رایگان است.

کتاب صوتی گلستان سعدی اثر احسان چریکی

منبع: نوین کتاب گویا

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه