روی میز (بپز و شیرین‌کام شو) – قسمت اول

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

اگر تا به حال پختن شیرینی یا کیک را تجربه نکرده‌اید، وقت آن است که دست به کار شوید و یک کیک خانگی خوش‌طعم را برای صبحانه یا عصرانه آماده کنید. در شیرینی‌پزی مانند خیلی از کارهای دیگر وقتی لوازم و ابزارها دم دست باشند، هم پخت شیرینی راحت می‌شود و هم اعتماد به‌نفس آشپز بالا می‌رود و شیرینی یا کیک شما با بهترین طعم و شکل آماده‌ی سرو می‌شود.

کالاهای شیرینی‌پزی را از رسته‌ی لوازم آشپزی دیجی‌کالا بخرید و خانواده‌تان را به یک شیرینی خانگی مهمان کنید

On_Desk_1

وردنه‌ی دو طرفه‌ی پدرینی

نانوایی‌های تافتون و لواش یادتان است؟ تا قبل از وردنه‌های برقی یک نفر با یک وردنه‌ی بزرگ چوبی خمیر را صاف می‌کرد. وردنه‌ی پدرینی سری لیلو دوطرفه است و در دو سرش دو وردنه به اندازه‌‌های ده و شش سانتی‌متر وجود دارد. سر‌های این وردنه یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. می‌توانید از این وردنه برای پهن‌کردن خمیر شیرینی یا نان استفاده کنید و کابینت‌تان را با خرید وردنه‌هایی در چند اندازه شلوغ نکنید.

On_Desk_2

قیف خامه‌زن مدادی

پخت و پز کیک یک طرف؛ تزیین کردن آن و خوش‌رنگ و لعاب‌کردنش هنگام سرو یک طرف دیگر. قیف خامه‌زن مدادی پدرینی سری دلچی برخلاف مدل‌های قیف‌های خامه‌زن قدیمی اندازه‌ی جمع و جوری دارد و هنگام استفاده، خامه به دیواره‌ی آن نمی‌چسبد. علاوه براین، قیف خامه‌زن مدادی پدرینی سری دلچی شش سر با شکل‌های متفاوت دارد. می‌توانید با سر مدادی‌اش روی کیک‌تان یک مبارک‌باد بنویسید و با سرهای دیگر شکوفه و گل خامه‌ای درست کنید.

On_Desk_3

قالب کیک سیلیکونی

خیلی از ما به کیک‌هایی که در قالب‌های کوچک و دورچین پخته می‌شوند، کیک یزدی می‌گوییم؛ همان که جوان‌ترها به نام کاپ‌کیک می‌شناسند. قالب کیک سیلیکونی پدرینی سری دلچی برای پخت انواع کیک دانه‌ای مناسب است.  جنس سیلیکونی قالب کیک پدرینی نسبت به قالب‌های مشابه تفلون عمر بیشتری دارد. این قالب‌ها وزن کمی دارند و خمیر کیک بعد از پخت به راحتی از آن‌ها جدا می‌شود. هم‌چنین به‌سادگی خش نمی‌افتند و نمی‌شکنند.

 On_Desk_4

کف‌گیر سرو کیک

کف‌گیر سرو کیک پدرینی سری دلچی جنس پلاستیکی دارد و ظرفی را که در آن کیک‌تان را سرو می‌کنید، خش نمی‌اندازد. این کف‌گیر با دیگر ابزار شیرینی‌پزی‌تان هماهنگی ظاهری دارد و هنگام کار حس خوبی به شما می‌دهد.

On_Desk_5

الک و ظرف کاکائو

ممکن است بخواهید روی کیک شکلاتی یا نسکافه‌ای پودر کاکائو یا قهوه بزیزید و بعد با قیف خامه‌زن مدادی رویش شکوفه‌های سفید بزنید. الک و ظرف کاکائو پدرینی سری دلچی ریختن پودر کاکائو یا قهوه را  راحت می‌کند. الک پدرینی محفظه‌ی ظرف‌مانندی هم دارد که با یک در جداگانه  جای مناسبی برای نگه‌داری پودر کاکائو یا قهوه هم است.

On_Desk_6

قلم‌موی سیلیکونی

اگر به نقاشی علاقه داشته باشید، هر قلم‌مویی شما را سر ذوق می‌آورد. قلم‌موی سیلیکونی پدرینی در شیرینی‌پزی و آشپزی کاربرد دارد. می‌توانید در زمان پخت شیرینی کف قالب کیک را با این قلم‌مو چرب کنید و هنگام پخت پیراشکی زرده‌ی تخم‌مرغ را با این قلم‌مو روی پیراشکی‌ها بمالید تا حسابی برشته و طلایی شود.

On_Desk_7

الک مکانیکی پدرینی

شیرینی‌پزها یک فوت کوزه‌گری برای پف کردن خمیر کیک تا سبک شدن خمیر شیرینی دارند و آن هم این است که آرد سفید را قبل از اضافه شدن به مواد چند باری الک می‌کنند. الک مکانیکی پدرینی در داخل دسته‌اش یک فنر دارد که هم الک‌کردن آرد را  راحت‌تر می‌کند و هم آرد را به اطراف نمی‌پاشد.

On_Desk_8

هم‌زن مولینکس

هم‌زدن رابطه‌ی مستقیمی در کیفیت و میزان پف کردن کیک خانگی دارد. هم‌زن مولینکس سری ایزی‌مکس دو پره‌ی فلزی و دو پره‌ی پلاستیکی دارد. این پره‌ها برای هم زدن خمیر انواع کیک و شیرینی و تهیه‌ی انواع سس  بسیار کاربردی هستند. قیمتی که برای خرید هم‌زن مولینکس سری ایزی‌مکس پرداخت می‌کنید با توجه به نمونه‌های موجود در بازار و شناخته‌شده بودن برند بسیار مناسب است.

On_Desk_9

قالب شیرینی شفر

برای پخت کاپ‌کیک، قالب‌ حرف اول را می‌زند. قالب شیرینی شفر یک قالب نچسب است که پخت شیرینی را  راحت می‌کند. از قالب شیرینی شفر برای پخت کارامل فنجانی هم می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید کاغذهای طرح‌دار کاپ‌کیک را داخل این قالب‌ها بگذارید و به تعداد قالب‌های کیک، کاپ‌کیک‌های شکلاتی و وانیلی بپزید.

On_Desk_10

قالب کیک سیلیکو مارت

فکرش را بکنید برای تولد همسر یا فرزندتان کیکی شبیه گل روی میز بگذارید. این به راحتی با قالب کیک سیلیکو مارت اتفاق خواهد افتاد. با خرید این قالب کیک می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و علاوه بر کیک، انواع ژله و کارامل را هم در این قالب درست کنید.

Download_PDF

اگر به این مطلب علاقه داشتنید، سایر مطالب مجله را هم مطالعه کنید. برای مطالعه‌ روی عکس زیر کلیک کنید.

Magazine_Digikala

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه