آلبوم اسکورپیون رکورد جدیدی را در اپل موزیک ثبت کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اسکورپیون

آلبوم اسکورپیون (Scorpion) با هنرمندی دریک، بازیگر و خواننده‌ی کانادایی توانست رکورد بیشترین پخش را در سرویس اپل موزیک به نام خود ثبت کند. بر اساس شرکت پخش‌کننده، پنجمین آلبوم دریک در ۲۴ ساعت ابتدایی انتشار، ۱۷۰ میلیون‌ بار توسط کاربران این سرویس در سراسر جهان پخش شده است. آلبوم قبلی این خواننده هم که سال گذشته با نام زندگی بیشتر (More Life) منتشر شده بود ۹۰ میلیون استریم را در اولین روز انتشار به نام خود ثبت کرده بود. به گفته‌ی اپل، حالا رکورد بیشترین میزان پخش از طریق سرویس اپل موزیک، هم در سطح ایالات متحده و هم در سطح جهان در اختیار آلبوم جدید دریک یعنی Scorpion است.

پنجمین آلبوم Drake، خواننده و بازیگر محبوب کانادایی که با نام اسکورپیون منتشر شده، توانست در اولین روز انتشار مجموعا بیش از ۳۰۰ میلیون استریم را در سرویس‌های اپل موزیک و اسپاتیفای به نام خود ثبت کند.

اما این تنها رکورد شکنی آخرین آلبوم خواننده‌ی کانادایی نیست. این آلبوم حالا رکورد بیشترین تعداد پخش را در تمام سرویس‌های مجاز پخش موسیقی جهان در اختیار خود دارد. سرویس موسیقی اپل برای پخش این آلبوم برنامه‌ی ویژه‌ای را تدارک دیده بود. از اضافه کردن اطلاعات جدید در مورد آلبوم به دستیار صوتی تا ایجاد یک سایت برای ساختن کاور آلبوم اختصاصی با عکس کاربران از برنامه‌های خاص اپل برای انتشار این آلبوم بود.

علاوه بر سرویس موسیقی اپل، آلبوم اسکورپیون توانست در ۲۴ ساعت اول پس از انتشار، حدودا ۱۳۲ میلیون استریم را در سرویس موسیقی اسپاتیفای به نام خود ثبت کند. به گفته‌ی اسپاتیفای این تعداد استریم در این سرویس یک رکوردشکنی بزرگ محسوب می‌شود. اسپاتیفای گفته پس از تحلیل نهایی اطلاعات مربوط به این آلبوم ممکن است عدد تعداد استریم از ۱۳۲ میلیون هم بیشتر باشد.

با وجودی که اسپاتیفای برنامه‌ای مفصل برای رقابت با سرویس موسیقی اپل در زمان پخش آلبوم جدید دریک تدارک دیده بود، باز هم بازی را به اپل موزیک باخت و تقریبا با ۴۰ میلیون استریم کمتر، در جایگاه دوم ایستاد. اسپاتیفای این آلبوم را در بیش از ۳۰ پلی‌لیست بزرگ و محبوب خود قرار داد. هرچند نتیجه‌ی این کار و دیگر برنامه‌ریزی‌های اسپاتیفای بیش از ۱۰ میلیون استریم در هر ساعت در روز ابتدایی پخش بود، اما یک بار دیگر سرویس موسیقی اپل با ۱۲۰ میلیون کاربر کمتر نسبت به اسپاتیفای برنده‌ی بازی بود.

در صورتی که آمار دانلود آلبوم Scorpion را ندیده بگیریم، آخرین اثر دریک توانسته تاکنون به رقمی در حدود ۴۳۱ میلیون استریم از طریق سرویس‌های پخش موسیقی دست پیدا کند. به گفته‌ی کارشناسان بازار موسیقی این آلبوم شانس زیادی را برای کسب رکورد ۱ میلیارد استریم در اولین هفته‌ی پخش دارد. رکوردی که شاید شکستن آن تنها برای خود این خواننده‌ی محبوب ممکن باشد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar متین

    خیلی زیرکانه هم از اعتبار مایکل جکسون استفاده کرد …البته اجازه گرفته بود از بنیاد مایکل جکسون

  2. Avatar Alireza G

    باید هم داشته باشه. من گوش کردم، عالی. درجه ۱. بیست. خصوصاً ترک شماره ۲

  3. Avatar مصطفی

    بابا اعصاب نذاشته برامون. کل چارت تاپ ۵۰ اسپاتیفای شده آهنگاش.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه