زنده باد جیمز باند! یک هفته با سینما و تلویزیون

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

ابتدای هفته‌ی گذشته پر بود از خبرهای سینمایی که به‌شکل مستقیم یا غیرمستقیم به دنیای قهرمان‌های «مارول» ارتباط داشتند. اما در این بین مجموعه‌ی «دیزنی» (Disney) هم یک بمب خبری رو کرد. در روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، مسوولان شرکت دیزنی تقویم کاری‌شان را که شامل برنامه‌ی اکران محصولات‌شان تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی می‌شد را منتشر کردند. این تقویم جدید که خبر از اکران ۱۳ انیمیشن جدید تا پنج سال آینده می‌دهد، شامل یک خبر خوب و یک خبر نسبتا بد است.

خبر خوب این‌که بر اساس تقویم تازه منتشر شده، قسمت دوم از انیمیشن جذاب و پرطرفدار «شگفت‌انگیزان» (The Incredibles) که توسط مجموعه‌ی پیکسار ساخته می‌شود، در روز بیست‌ویکم ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی، اکران خواهد شد. اما خبر بد این‌که تا سال ۲۰۱۸ خبری از قسمت چهارم مجموعه‌ی «داستان اسباب‌بازی» (Toy Story) نخواهد بود و مسوولان دیزنی تاریخ اکران‌اش را عقب انداخته‌اند. بر اساس اخبار منتشر شده، داستان اسباب‌بازی۴ در روز پانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. مسوولان دیزنی در پاسخ به این‌که دلیل تاخیر اکران داستان اسباب‌بازی۴ چه بوده، به قسمت سوم انیمیشن «ماشین‌ها» (Cars) اشاره کرده و گفته‌اند: “با فرستادن داستان اسباب‌بازی به سال ۲۰۱۸، تقویم‌مان را برای اکران ماشین‌های۳ خالی کرده‌ایم.” البته قسمت سوم از مجموعه انیمیشن‌های ماشین‌ها را هم پیکسار می‌سازد.

در ادامه به تعدادی از مهم‌ترین اخبار سینما و تلویزیون طی هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

1

سریع و خشن ۸، کارگردان‌اش را پیدا کرد

هفته‌ی پیش گفتیم که «وین دیزل»، بازیگر مشهور فیلم‌های «سریع و خشن» (Fast & Furious) به‌طور ضمنی از انتخاب «راب کوهن» (Rob Cohen)، کارگردان قسمت اول مجموعه برای ساختن قسمت هشت‌ام خبر داده است. اما این هفته مشخص شد که مسوولیت ساخت قسمت هشت‌ام به «اف. گَری گری» (F. Gary Gray) سپرده خواهد شد. این کارگردان آمریکایی ۴۶ ساله امسال با ساخت فیلم «مستقیم از کامپتون» (Straight Outta Compton) توانست نظر مساعد تعداد بسیار زیادی از بیننده‌ها و منتقدان سینما را به‌خودش جلب کند.

اما درباره‌ی قسمت هشت‌ام مجموعه‌ی سریع و خشن: ماجراهای فیلم قرار است در شهر نیویورک جریان داشته باشند. قسمت هشت‌ام در واقع قسمت نخست از سه‌گانه‌ی نهایی مجموعه فیلم‌های سریع و خشن است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در روز چهاردهم آوریل سال ۲۰۱۷ میلادی اکران شود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

2

فرقه‌ی اساسین و ساختاری مشابه بتمن

چند هفته‌ای می‌شود که اخبار و اطلاعات جالبی در مورد فیلم سینمایی «فرقه‌ی اساسین» (Assassin’s Creed) در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود. حتما می‌‌دانید فرقه‌ی اساسین، عنوان یک بازی است که قسمت اول‌اش در سال ۲۰۰۷ برای ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن۳ و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود. از این بازی تا به‌حال ۹ قسمت اصلی ساخته شده و جدیدترین‌شان هم با نام «سندیکا» (Syndicate) قرار است تا چند هفته‌ی دیگر برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه شود.

اما در جدیدترین اخبار آمده که «ژان ژولین بارونه»، مدیرعامل شرکت «یوبی‌سافت موشن پیکچرز» به خبرگزاری‌ها گفته او و همکاران‌اش قصد دارند از فرمول‌های فیلم‌هایی مثل «بتمن آغاز می‌کند»، اثر «کریستوفر نولان» برای ساخت فرقه‌ی اساسین استفاده کنند. می‌خواهید درباره‌ی این فیلم که قرار است «مایکل فاسبندر» (Michael Fassbender) به‌عنوان هنرپیشه‌ی اصلی در آن ایفای نقش کند، بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌3

زنده باد سزار!

هفته‌ی گذشته مسوولان استودیوهای فیلم‌سازی یونیورسال پیکچرز اولین تریلر رسمی از جدیدترین فیلم سینمایی ساخته شده به دست برادران «کوئن» را منتشر کردند. این فیلم جدید که «زنده باد سزار!» (Hail, Caesar!) نام دارد، اولین فیلم بلند برادران کوئن بعد از ساخت فیلم سینمایی «درون لوین دیویس» (Inside Llewyn Davis)، محصول سال ۲۰۱۳ است که با نظرات مثبت تعداد زیادی از منتقدان سینمایی مواجه شد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید برادران کوئن به‌همراه «مت چارمن» نویسندگی فیلم‌نامه‌ی «پل جاسوس‌ها» (Bridge of Spies) را هم برعهده داشته‌اند. فیلمی که توسط «استیون اسپیلبرگ» مشهور ساخته شده و احتمالا یکی از بخت‌های اصلی کسب اسکار امسال خواهد بود.

در جدیدترین فیلم برادران کوئن «جورج کلونی» به‌همراه «جاش برولین»، هنرپیشه‌ی پرکار این روزهای هالیوود، ایفای نقش می‌کنند. می‌خواهید درباره‌ی این فیلم بیش‌تر بدانید و تصاویر اولین تریلر منتشر شده از آن را مشاهده کنید؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌4

جیمز باند و حاشیه‌های‌اش

هفته‌ی پیش آخرین تریلر پیش از اکران فیلم سینمایی «اسپکتر» (Spectre) را برای‌تان پخش کردیم. احتمالا می‌دانید که جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی جیمز باند قرار است در روز پانزدهم آبان ماه امسال اکران شود.

اما در همین فاصله‌ی یک هفته‌ای، دو خبر دیگر هم در مورد این فیلم سینمایی جدید منتشر شد. اولی مستقیما به شخص «دنیل کریگ»، هنرپیشه‌ی نقش مامور ۰۰۷ مربوط می‌شد که در اظهارنظری عجیب گفته حتی اگر بمیرد هم دیگر قصد ندارد در قسمتی جدید از مجموعه فیلم‌های جیمز باند به ایفای نقش بپردازد. البته عین جملاتی که کریگ در مصاحبه با خبرگزاری Time Out London داشته، از این‌ها هم بدتر بوده و ادعا کرده ترجیح می‌دهد خودش را بکشد تا بخواهد دوباره در این فیلم‌ها بازی کند! این حرف و حدیث‌ها در حالی مطرح می‌شود که کریگ هنوز برای بازی در یک قسمت دیگر از این مجموعه فیلم‌ها قرارداد دارد. می‌خواهید در مورد اظهارنظرهای عجیب آقای باند بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

البته در همین هفته‌ی گذشته تصاویری از جدیدترین مدل خودروی «استون مارتین» که آقای باند قرار است در اسپکتر با آن سروقت دشمنان‌اش برود هم منتشر شده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌5

شرلوک هولمز کلاسیک می‌شود

اگر از طرفداران پروپاقرص سریال‌ها باشید، حتما نام «شرلوک» به گوش‌تان خورده و احتمالا یکی دو قسمت از آن را هم دیده‌اید. مجموعه‌ای تلویزیونی که نمایش ۹ قسمت اصلی و یک نیمه قسمت از آن چیزی حدود چهار سال طول کشیده! اما احتمالا با ما همه عقیده هستید که این سریال آن‌قدر خوب و خوش ساخت است که می‌توان برای تنها سه قسمت از آن، یک سال تمام صبر کرد. به‌هرحال فصل سوم سریال سال گذشته به پایان رسیده و آن‌طور که در خبرها آمده، تا سال آینده‌ی میلادی هم خبری از فصل چهارم نیست.

به‌همین خاطر هم عوامل تهیه‌ی سریال دست به‌کار شده‌اند تا با یک اپیزود ویژه در تعطیلات سال نو میلادی از طرفداران‌شان دل‌جویی کنند. البته این اپیزود ویژه یک تفاوت عمده با بقیه‌ی قسمت‌های سریال دارد و آن بازه‌ی زمانی است که ماجراهای قصه در آن جریان دارد. در این اپیزود ویژه با شرلوک و دکتر واتسن به دوره‌ی ویکتوریایی لندن سفر می‌کنیم تا شاهد معماهای جالب در حال و هوایی تازه باشیم. می‌خواهید تریلر این اپیزود ویژه را ببینید؟ ادامه‌ی خبر…

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar bijan

    فیلم اسپیلبرگو باید ببینم و فیلم برادران کوئن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه