زیمنس تا سال ۲۰۳۰ سبزترین شرکت جهان می‌شود

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زیمنس تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به صفر می‌رساند تا تبدیل به سبزترین شرکت جهان شود. میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای این شرکت تا سال ۲۰۲۰ نصف، و تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل متوقف می‌شود.

زیمنس طی سال‌های گذشته تلاش زیادی در بهینه‌‌‌سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار کربن‌ دی‌اکسید کرده و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴، انتشار CO2 را ۲۰ درصد کاهش داده است. در همین راستا، این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۵ پروژه‌ای به نام «برنامه‌ی کربن خنثی» (Carbon Neutral Program) را شروع کرد. هدف این برنامه، نصف کردن انتشار کربن‌ دی‌اکسید تا سال ۲۰۲۰ و قطع انتشار آن تا سال ۲۰۳۰ است. این شرکت در سال ۲۰۱۴، ۲٫۲ میلیون تن کربن دی‌اکسید تولید کرد که ۵۰ درصد آن مربوط به مصرف برق در کارخانجات این شرکت، ۲۰ درصد مربوط به گرمایش و فرایند گرم کردن، ۲۰ درصد مربوط به ناوگان خودروهای تحت تملک زیمنس (بیش از ۴۵۰۰۰ خودرو در سراسر جهان) می‌شوند. ۱۰ درصد باقی‌مانده هم در فرایندهای متفرقه تولید می‌شوند.

افزایش گازهای گلخانه‌ای مثل کربن دی‌اکسید در اتمسفر زمین، عامل اصلی گرمایش جهانی و تغییر اقلیم است. سال گذشته در کنفرانس پاریس، کشورهای مختلف جهان متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ی تغییر اقلیم شدند.

فعالیت‌های زیمنس در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کاملا چشمگیر بوده به طوری که در سال ۲۰۱۵ توانسته مجموع کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش تولید (کارخانجات) و مصرف (محصولات) را به ۴۸۷ میلیون تن برساند. این میزان، معادل بیش از ۵۰ درصد انتشار سالانه‌ی کربن‌ دی‌اکسید کشور آلمان است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از محل بهینه‌کردن مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حدود ۳۳ میلیارد دلار سود برد.

زیمنس بزرگترین شرکت مهندسی در اروپا است که در زمینه‌های صنعت، انرژی، پزشکی، زیرساخت‌های شهری کار می‌کند. این شرکت در سراسر جهان حدود ۳۶۲۰۰۰ کارمند دارد و سود آن در سال ۲۰۱۴ حدود ۷۲ میلیارد دلار بود.

Drone_Footer

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Alireza

    کاش بقیه هم از زیمنس یاد بگیرن. اینطوری کمی از نگرانی ها بابت گرمایش زمین کم میشه …

  2. Avatar سعید

    از سال ۲۰۰۵ به اینطرف سیمنس بخش تولید موبایل خودش و متوقف کرد.
    کاش در این مورد تجدید نظر داشته باشه و به بازار موبایل برگرده

  3. Avatar محمدعلی

    زیمنس،برند معتبری در زمینه لوازم خانگیه
    ولی من بازهم برندهای ژاپنی مثل پاناسونیک و دوو را در این زمینه ها ب برندهای آلمانی ترجیح میدم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه