ساخت دست مصنوعی که حس لامسه را برمی‌گرداند

۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان دانشگاه هاپکینز یک دست مکانیکی با پروتز ساخته‌اند که می‌تواند اجسام را احساس کند.

متاسفانه پروتز به شکلی است که نمی‌توان آن را پوشید و حتی احساس خوبی را هم به افراد منتقل نمی‌کند. به تازگی محققان دانشگاه هاپکینز به راه‌حل جدیدی برای استفاده از محصولات پروتزی دست پیدا کرده‌اند.

با استفاده از یک نوع فناوری نوین عصبی که در «سازمان پروژه‌های دفاعی پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا» (DARPA) بوجود آمده، محققان این دانشگاه توانسته‌اند یک دست مکانیکی که با پروتز ساخته شده را تولید کنند. این محصول حس یک دست واقعی را به افراد می‌دهد و فرد مورد نظر می‌تواند وزن وسیله‌ای که برداشته است را هم احساس کند. این دست پروتزی به تازگی روی یک مریض ۲۸ ساله که قسمت چپ بدنش فلج شده بود، آزمایش شده است. در آزمایش‌های انجام شده، بیمار به خوبی توانسته با انگشت‌های این دست مکانیکی اجسام مختلف را لمس و آن‌ها را حس کند.

این موضوع باعث شده که دانشمندان یک قدم به ساخت محصولی که بتواند همانند یک عضو واقعی بدن انسان کار کند، نزدیک شوند. محصولی که بتوان به وسیله آن حس کرد، چیزی را برداشت و با آن کارهای مختلفی انجام داد.

برای این دست از سنسورهایی استفاده شده که می‌توانند سیگنال‌های الکترونیکی را به مغز ارسال کنند تا مغز احساس کند که فرد یک وسیله را لمس کرده است.

منبع: Uber Gizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه