مجموعه بازی‌های کماندوز باز می‌گردند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی کماندوز

شرکت بازی‌سازی «کالیپسو مدیا» (Kalypso Media) خبر از خرید حقوق مجموعه بازی کماندوز (Commandos) داده است؛ طوری که می‌توانیم در آینده‌ی نزدیک منتظر عرضه‌ی نسخه‌های بازسازی شده از مجموعه‌ی کماندوز، و حتی عرضه‌ی قسمت‌های جدید این بازی باشیم.

قرار است قسمت‌های جدید بازی کماندوز ساخته و قسمت‌های قبلی بازسازی شوند.

معامله‌ی شرکت کالیپسو با سازندگان کماندوز، یکی دو بازی دیگر آن‌ها را هم شامل می‌شود؛ طوری که از این پس دو مجموعه‌ی Imperial Glory و Praetorians هم متعلق به شرکت کالیپسو خواهد بود. با این حال، این بازی‌ها از نظر وسعت و محبوبیت، هرگز در حد و اندازه‌ی کماندوز نبوده‌اند.

مجموعه بازی‌های کماندوز شامل سه بازی اصلی و یک بازی فرعی است. سه قسمت اول این مجموعه Commandos: Behind Enemy Lines و Commandos 2: Men of Courage و Commandos 3: Destination Berlin هستند که به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ عرضه شده‌اند.

پس از این سه بازی، استودیوی سازنده‌ی آن‌ها یعنی Pyro Studios در سال ۲۰۰۵ هم یک بازی دیگر مجموعه‌ی کماندوز عرضه کرد. بازی Commandos: Strike Force برخلاف سه قسمت اصلی این مجموعه بازی‌ها، یک اکشن اول شخص بود و اصلا بازخورد خوبی نگرفت.

کماندوز ۲

«سایمون هلویگ» (Simon Hellwig)، موسس و مدیر شرکت کالیپسو، درباره‌ی خرید بازی‌های Pyre Studios طی بیانیه‌ای گفته است: «ما احترام بسیار زیادی برای تیم Pyro Studios و ساخته‌های آن‌ها قائل می‌شویم و در نتیجه وظیفه‌ی خودمان می‌بینیم که این مجموعه‌ها را زنده کنیم و دوباره توسعه دهیم. نه تنها بازی‌های جدیدی برای تمام پلتفرم‌ها تولید خواهیم کرد، بلکه بازی‌های عرضه شده را هم به پلتفرم‌های امروزی خواهیم آورد.»

مجموعه بازی‌های کماندوز از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های سبک استراتژی تاکتیکی محسوب می‌شوند؛ سبکی که در یکی دو دهه‌ی گذشته و سینمایی شدن هر چه بیشتر بازی‌ها، کم و بیش کنار گذاشته شده است.

منبع: AllGamesDelta

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. مهدی

    اولین بازی کامپیوتری عمرم- اولین بازی استراتژی و بهترین حسی که میشد از ی بازی کامپیوتری گرفت.وقتی سومین نسخه رو تا مرحله آخر رفتم شاید ۲۰ سالم بود.هنوزم منتظر نسخه جدیدشم.با اینکه الان دیگه حوصله بازی ندارم.یادش بخیر واقعا.عجب دل خوشی داشتیم.

  2. shahabmp

    یادش بخیر!!! چقدر دوست داشتم من این بازیو، چرا دیگه بازیایی مثل کوماندوز و کامند اند کانکیور ساخته نمیشه؟!!!!

  3. RT

    واقعا جای خالی این سبک بازی به شدت احساس میشه. البته یک بازی بسیار عالی با همین فرمول ولی به سبک سامورائی چند سال پیش منتشر شد که تجربه اش خالی از لطف نبود.

    اینکه می خوان این مجموعه رو دوباره زنده کنن قعا خبر خوبیه ولی امیدوارم تیم مناسبی براش گردهم بیارن و فرمولی که نسخه های قدیمی رو موفق کرد رو ادامه بدن، نه یک کپی برداری عاری از خلاقیت. نمونه اش میشه بازی های Mass Effect. سه گانه اول عالی بودن. ولی این نسخه چهارم که سال قبل منتشر شد هرچند اسما توسط شرکت سازنده سه گانه اصلی طراحی شده بود ولی تیم متفاوتی داشت و من این حس رو داشتم که این تیم جدید با وجود ایده های جدید و جذابی که روی میز گذاشت متوجه نشده بود که چه فاکتورهایی باعث موفقیت عناوین قبلی شده بود.

  4. فرشاد

    آخ که چقدر این بازی خوب بودش

    واقعا جزو لذت بخش ترین بازیهای های دوران زندگیم بودش????????????????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه