ساخت یک ماشین لباس‌شویی پدالی

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک دستگاه مکانیکی اختراع شده که ضمن استفاده از آن، هم لباس‌های‌تان تمیز می‌شود، هم کالری می‌سوزانید و هم هزینه‌ی کم‌تری بابت قبض برق پرداخت می‌کنید.

«گیرادورا» (GiraDora Washer) یک ماشین لباس‌شویی پدالی است که توسط «الکس کابونک» (Alex Cabunoc) و «جی آیو» ( Ji A You) طراحی شده است.

لباس شستن یک کار دایمی است. همه‌ی ما، به خصوص خانه‌هایی که بچه هم دارند، هفته‌ای چندبار ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن را روشن می‌کنیم. کسر قابل توجهی از قبض برق به خاطر کارکرد ماشین لباس‌شویی است. حالا دستگاهی برای شستن لباس‌ها ساخته شده که با پدال زدن شما، لباس‌ها را می‌چرخاند و تمیز می‌کند.

کسر قابل توجهی از قبض برق به خاطر کارکرد ماشین لباس‌شویی است.

شاید به نظرتان این یک دستگاه ضروری در بین وسایل برقی خانه نباشد اما قیمت ارزان آن (۴۰ دلار، معادل ۲۶ پوند) و صرفه‌جویی‌ای که به همراه دارد، ارزش خریدن آن را توجیه می‌کند. به علاوه، برای بسیاری از نقاطی که به برق کافی دسترسی ندارند هم عالی است.

شکل ظاهری گیرادورا خیلی ساده طراحی شده: یک بشکه‌ی پلاستیکی در دار که کاربر روی آن می‌نشیند و پدال‌های فنری را حرکت می‌دهد. در حالت خالی هم این وسیله به عنوان یک خشک‌کن کار می‌کند.‌

استفاده از این وسیله در پرو امتحان شده است؛ ضمن این‌که اختراع آن مورد توجه سازمان Dell Social Innovation Challenge و International Design Excellence Awards واقع شده است.

pedal-powered-washer-6

خرید اینترنتی ماشین لباس‌شویی

منبع: T3

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فریبا

    سلام این ماشین پدالی ها کی میان ایران ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه