سارقی که با لپ‌تاپ اتومبیل دزدید

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در بسیاری از فیلم‌های سینمایی دیده بودیم که به وسیله‌ی لپ‌تاپ می‌توان سیستم‌های امنیتی را هک و حتی خودروها را کنترل کرد و آن‌ها را دزدید. به نظر می‌رسد که این اتفاق حقیقت پیدا کرده و اکنون می‌توان با استفاده از لپ‌تاپ خودرو هم سرقت کرد.

سارقی به وسیله‌ی لپ‌پاپ یک Jeep Wrangler سال ۲۰۱۰ را هک کرد و آن را دزدید.

براساس گزارشی که در سایت The Wall Street Journal منتشر شده، سارقان به جای اینکه خودشان را به دردسر بیاندازند و با وارد شدن به خودرو آن‌را روشن کنند و بدزدند به وسیله‌ی لپ‌تاپ سیستم کنترل از راه دور اتومبیل‌ها را هک می‌کنند. با هک کردن خودرو به راحتی می‌توانند موتور را روشن کنند و درها را باز کنند. با این کار دزدها خودشان را به نزدیکی خودرو می‌رسانند و بدون جلب توجه کردن سوار آن می‌شوند. حتی ویدیویی هم از این نوع دزدی منتشر شده که در آن یک خودروی Jeep Wrangler سال ۲۰۱۰ هک می‌شود و به سرقت می‌رود.

در حال حاضر پلیس هم گفته که هنوز نمی‌داند سارق با لپ‌تاپ خودش به چه صورت اتومبیل را هک کرده است. پلیس احتمال می‌دهد که سارق سیستم کامپیوتری این اتومبیل را هک کرده و توانسته آن را روشن کند.

با در نظر گرفتن این موضوع حفظ امنیت اطلاعات خودروهای هوشمند و خودران هم در آینده به موضوعی جدی تبدیل خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از سرقت خودروی جیپ را مشاهده کنید:

منبع: Ubergizmo

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ
مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امین

    مثل دزدی های شماها تو دیجیکالا فقط به دنبال پول هستین و نظر مشتری هم براتون اهمیت نداره.ی مرجوعی داشتم برام اومده میگه ۱۷۰تومن به حسابتون واریز شد.میرم میبینم ی قرون هم نریختن بعد میگن ریختیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه