سازنده‌ی ویچر: بازی‌سازی به درد همه نمی‌خورد

۷ شهریور ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی ویچر ۳

استودیوی بازی‌سازی CD Projekt RED، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های «ویچر» (The Witcher)، طی بیانیه‌ای به کسانی که می‌خواهند بازی بسازند، از سختی این شغل هشدار داده و گفته است که بازی‌سازی برای همه نیست.

این بیانیه، در پاسخ به نقدهایی که نسبت به وضعیت کاری در این استودیو شنیده شده بود، منتشر شده است. تعدادی از کارمندان سابق استودیوی CD Projekt RED نقدهایی منفی نسبت به این استودیو در وب‌سایت گلس‌دور ثبت کرده‌اند؛ وب‌سایت گلس‌دور محیطی است که در آن کارمندان، از وضعیت شغلی خود و دیدگاهی که نسبت به کارفرمایان خود دارند، می‌نویسند.

«مارسین ایوینسکی» (Marcin Iwinski)، موسس استودیوی CD Project RED و «آدام بادوسکی» (Adam Badowski)، مدیر این استودیو، در بیانیه خود گفته‌اند که حتما باید در این مورد صحبت می‌کرده‌اند، وگرنه ممکن بود بازی‌کننده‌ها پروژه‌ی بعدی آن‌ها یعنی Cyberpunk 2077 را در خطر ببینند.

در بیانیه‌ی این استودیو آمده است: «زمانی که ویچر ۳ را در سال ۲۰۱۵ عرضه کردیم، ۲۰۰ عضو داشتیم. از آن زمان دو برابر شده‌ایم و هنوز مشغول جذب نیروی جدید هستیم. آیا کارمندان ما استودیو را ترک می‌کنند؟ بله، مطمئنا. ما هم برای آن‌ها آرزوی موفقیت داریم. همیشه به دنبال این هستیم تا RED محیط کاری خوب برای همه باشد، ولی از طرف دیگر هم ارزش‌ها و قوانینی داریم که نحوه‌ی کار کردن ما را تعریف می‌کنند.»

در ادامه‌ی بیانیه نوشته شده: «هر بازی نقش‌آفرینی که ساخته‌ایم، در ابتدا که تصمیم ساخت آن را گرفته‌ایم کاملا غیرممکن به نظر می‌رسیده. این دیدگاه به مذاق همه خوش نمی‌آید. باید همیشه برای ارایه‌ی ایده‌ای جدید، تلاش کنید. حتی اگر فکر می‌کنید چیزی که ساخته‌اید، بسیار خوب است. ما اعتقاد داریم اینکه در همه حال به دنبال ساخت ایده‌ی جدیدی باشیم، بازی بهتری را نتیجه می‌دهد. خلاقیت به همین دلیل شکل می‌گیرد و در نهایت هم می‌توانیم بگوییم که به سختی روی چیزی کار کرده‌ایم. به همین دلیل است که می‌گوییم بازی ما، ارزش پولی که شما برای آن می‌دهید را دارد.»

بازی بعدی استودیوی CD Projekt RED یعنی Cyberpunk 2077 طبق گفته‌ی مدیران این استودیو، مراحل ساختش به خوبی در حال طی شدن است؛ ولی دوست دارند که زمان بیشتری برای ساخت آن صرف کنند و فعلا درباره‌اش صحبت نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: سایبرپانک ۲۰۷۷ – هر چیزی که باید درباره‌ی سایبرپانک بدانیم

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پویا

    کار با بیمه و حقوق و مزایای مکفی باشه سخت باشه چیه مگه؟ بابا ما هوافضا خوندیم الان بدون بیمه داریم کابینت میسازیم تازه اون هم در حال ورشکستگی و بیکاری هستیم. استانداردهای دنیا اون بیرون به جایی رفته که از مخیله ما خارجه. یه بازی باید بسازند ما در نقش یه آدم معمولی یه زندگی معمولی رواونجا تجربه کنیم. بازی سال ما میشه، باور کن.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه