سامسونگ از Exynos 9810 رونمایی کرد؛ چیپ‌ستی که در Galaxy S9 استفاده خواهد شد

۱۶ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سامسونگ سال ۲۰۱۸ را با رونمایی از چیپ‌ست موبایل جدید خود شروع کرده است. با نگاهی به قابلیت‌های چیپ‌ست جدید سامسونگ، می‌توانیم به برخی از امکانات پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی Galaxy S9 پی ببریم.

سامسونگ از یادگیری ماشینی و هم‌چنین هوش مصنوعی برای تشخیص چهره صحبت می‌کند.

در کنار پیشرفت‌های همیشگی، مثل بالا رفتن عملکرد و سرعت و کاهش مصرف انرژی، می‌توانیم ببینیم که سامسونگ هم‌چنین از یادگیری ماشینی و هم‌چنین هوش مصنوعی برای تشخیص چهره صحبت می‌کند. با این حال این شرکت مشخصا اشاره نمی‌کند که آیا از یک چیپ‌ست مجزا هوش مصنوعی استفاده کرده، یا چیپ‌ست جدیدش برای انجام پردازش‌های هوش مصنوعی بهینه شده است.

چیپ‌ست موبایل جدید سامسونگ یعنی Exynos 9 Series 9810 بدون شک در Galaxy S9 استفاده خواهد شد. اساس این چیپ‌ست تفاوتی با دیگر پردازنده‌های اندرویدی ندارد: چهار هسته‌ی اصلی قدرتمند و چهار هسته‌ی ضعیف‌تر برای زمانی که قدرت کمتری نیاز است. چهار هسته‌ی اصلی Exynos 9810 فرکانسی برابر با ۲.۹ گیگاهرتز دارند.

این چیپ‌ست با معماری ۱۰ نانومتری جدید سامسونگ ساخته شده که که طبق ادعای این شرکت، مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد و در حالی که عملکرد حالت تک هسته‌ای را دو برابر می‌کند، در حالت چند هسته‌ای هم ۴۰ درصد عملکرد بهتری ارایه می‌دهد. یک واحد پردازشی مجزا برای اطلاعات مهم مثل حسگر اثر انگشت، عنبیه یا چهره در این چیپ‌ست قرار داده شده.

مودم Exynos 9810 حداکثر سرعتی برابر با ۱.۲ گیگابیت در ثانیه برای انتقال داده دارد که در مقایسه با مدل قبلی ۰.۲ گیگابیت افزایش داشته است.

سامسونگ می‌گوید که با Exynos 9810 می‌توان با رزولوشن ۴K ویدیوهایی با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کرد.

سامسونگ مجبور است در برخی کشورها استفاده از Exynos را کنار بگذارد و از چیپ‌ست‌های دیگر استفاده کند. به همین دلیل هم برخی مدل‌های Galaxy S9 با چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۴۵ عرضه خواهند شد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه